اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

16. مهر 1394 - 23:54   |   کد مطلب: 14252
فرمانده انتظامی استان همدان:
بستر مشارکت اجتماعی، اعتماد سازی است
فرمانده انتظامی استان همدان گفت: بستر مشارکت اجتماعی، اعتماد سازی در جامعه است.
بستر مشارکت اجتماعی، اعتماد سازی است

به گزارش صبح الوند، سردارحاجي محمد مهديان نسب در گردهمايي مديران ونگهبانان موسسات خدمات حفاظتي ومراقبتي انتظامي استان با اشاره به حساسيت و اهميت کار نگهبانان و شب گردها در برقراري امنيت شهروندان اظهار داشت: نگهبانان وشب گردها به نوعي از مجموعه پليس محسوب مي شوند و بايستي آن ها خود را يک پليس دانسته وبا هرگونه ناامني در حيطه وظايف خود برخورد کنند.

وی گفت: پيشگيري اجتماعي بايستي بر پيشگيري انتظامي ارجحيت داشته باشد و اين مقوله مهم جزء الويت هاي مهم انتظامي استان است.

مهدیان نسب به تهديدات و آسيب‌هاي اجتماعي پيش رو اشاره كرد و افزود: نيروي انتظامي در مواجهه با مردم و انجام امورات آنان در صورتي موفق است که با حداكثر توان در راستاي ارتقاء سطح احساس امنيت در جامعه گام بردارد که اين به كسب رضايت‌مندي مردم و نيز جلب مشاركت آنان در حفظ نظم و تامين امنيت پايدار منجر شود.

وی اظهار کرد: استفاده از نگهبان محله بخشي از مسئوليتي است كه سهم شهروندان و مديران مراكز مسكوني، تجاري و ... را در توليد و برقراري نظم و انضباط اجتماعي به نمايش مي گذارد و مي تواند انجام خدمات انتظامي را با واگذاري مسئوليت به اين نيروها به صورت هدفمند و مديريت شده پشتيباني كند.

فرمانده انتظامی استان همدان گفت: با توجه به گستردگي ماموريت‌هاي نيروي انتظامي و حضور نيروهاي پليس در عرصه‌هاي مختلف خدمت‌رساني و توليد نظم و امنيت، فعاليت اين موسسات، تاثير بالايي را در افزايش سطح احساس امنيت و خدمت‌رساني مطلوب به مردم داشته است.

وی در ادامه  هدف از برنامه هاي هفته ناجا را اعتماد سازي بين مردم و ناجا برشمرد و افزود:نيروي انتظامي با اين اعتماد سازي بدنبال کاهش بار امنيتي و انتظامي در ناجاو همسو کردن مردم و تعامل و همکاري آنان در راستاي برقراري نظم و امنيت پايدار درجامعه است.

مهدیان نسب با تاکيد بر اهميت امربه معروف ونهي از منکر در جامعه گفت: اين فريضه از اهم وظايف فردي و اجتماعي هر فرد به شمار مي رود و با دقت نظر و انتخاب روش هاي صحيح و کارآمد مي توان با عمل به اين فريپضه الهي بسياري از مشکلات اجتماعي و اخلاقي را از هر نظر از جامعه زدود و آن را در تمامي سطح جامعه نهادينه کرد.

گفتني است در پايان اين همايش از مديران و کارکنان نمونه موسسات خدمات حفاظتي ومراقبتي توسط سردار مهديان نسب با اهداي لوح وهدايايي تقدير شد.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان