اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

16. شهريور 1394 - 8:52   |   کد مطلب: 13857
کارشناس فرهنگی با بیان اینکه جوانان باید حصر فرهنگی موجود در کشور را بشکنند،گفت: جوانانی که دل نگران دین هستند دغدغه های فرهنگی رهبر انقلاب را جدی بگیرند.
همه جوانان کشور باید حصر فرهنگی را مانند حصر آبادان بشکنند/اگر مقام معظم رهبری بخواهند در حوزه فرهنگ به ما نمره دهند، همه مردودیم

به گزارش صبح الوند، حجت‌الاسلام عباس روزمه کارشناس مسائل فرهنگی در گفت‌وگو با خبرنگارشبکه اطلاع رسانی راه دانا، در خصوص مشکلات فرهنگی جامعه، اظهار کرد: مقام معظم رهبری با گوشزد به مسئولین بر بحث فرهنگ تاکید فراوانی دارند.

 

وی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب مبنی بر نفوذ فرهنگی و اقتصادی آمریکا بعد از توافق، افزود: باید مراقب محصولات فرهنگی که از سوی آنها عرضه می شود باشیم.

این کارشناس فرهنگی در ادامه این مطلب تصریح کرد: دشمن پس از چند سال که فرصت حضور در کشور را نداشته با حضور در ایران خوب می داند که بر روی چه موضوعی کار کند و از چه راهی به فرهنگ ایران نفوذ کند.

روزمه با اشاره به وظیفه جوانان، اظهار داشت: امروز جوان هایی که دل نگران دین هستند باید به این دغدغه رهبر انقلاب مبنی بر اینکه «گاهی اوقات مشکلات فرهنگی خواب شب را از چشمانم می برد» لبیک بگویند.

 وی افزود: جوانان ایران اسلامی باید همانند همان جوان هایی که خرمشهر را آزاد کردند و حصر آبادان را شکستند، حصر فرهنگی موجود در کشور را بشکنند و سنگرهای فرهنگی که در دست دشمن است را آزاد کنند.

این کارشناس فرهنگی ادامه داد: اگر از حضور بیگانگان در کشور غافل شویم ممکن است ناگهان با پدیده ای مواجه شویم که اصلا انتظار آن را نمی کشیدیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر اگر مقام معظم رهبری بخواهند در حوزه فرهنگ به ما نمره بدهند تمام ما مردود هستیم، گفت: در دهه ۶۰ سریعا به توصیه های امام راحل سریع عمل می شد چون در آن زمان درد فرهنگی مردم بیشتر بود و ما متاسفانه این درد را نداریم.

 

وزیر ارشاد سری به گیشه های سینماهای تهران بزند

روزمه با اشاره به اظهارات وزیر ارشاد مبنی بر هجوم مردم به سینماها در دوساله اخیر، اظهار کرد: با سرکشی از گیشه های سینماهای سطح شهر تهران میتوان به درستی یا نادرستی این حرف پی برد.

 

وی ادامه داد: اگر واقعا چنین باشد ما خوشحال می شویم چون از طریق سینما و هنر میتوان فرهنگ بهتری را به مردم القا کرد اما در واقع اینطور که وزیر ارشاد می گوید نیست.

این کارشناس فرهنگی با اشاره به حواشی پیرامون اکران فیلم رستاخیز، بیان کرد: با وجود اینکه همیشه انتقادات و اعتراضات سازنده بوده و هست اما برخوردی که با سازندگان این فیلم شد برخورد درستی نبود.

وی افزود: البته درست است که این فیلم ایراداتی داشت اما این ایرادات قابل اصلاح و جبران بود.

روزمه در خاتمه خاطرنشان کرد: این رفتار ها موجب می شود تا کسی که می خواهد قدم در عرصه فیلمسازی مذهبی بگذارد از تصمیم خود منصرف شود.

 

مشروح اظهارات حجت‌الاسلام روزمه در استودیو دانا را در ادامه ببینید.

روزمه
برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان