اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

14. شهريور 1394 - 12:20   |   کد مطلب: 13813
کارشناس مسائل اقتصادی کشور با اشاره به بی توجهی دولت نسبت به اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: سخنان و پیشنهاد های رهبری در مورد اقتصاد مقاومتی کارساز و مناسب است که دولتمردان باید به اجرا در بیاورند.
سخنان رهبر انقلاب در مورد اقتصاد مقاومتی باید اجرایی شود/دولت تا کنون اقتصاد مقاومتی را اجرا نکرده/به استقلال اقتصادی نرسیده‌ایم

به گزارش صبح الوند، ابراهیم رزاقی کارشناس مسائل اقتصادی در گفت‌وگو با خبرنگار  شبکه اطلاع رسانی راه دانا در مورد سخنان رهبری  در مورد اقتصاد مقاومتی گفت: سخنان رهبری در مورد اقتصاد مقاومتی تاکید بسیاری بر قانون اساسی و اندیشه های اما(ره) دارد که یقینا باید به اجرا دربیاید. همه مسائل مورد نظر در کشور تخصص خاص می خواهد که مطمنا رهبر معظم انقلاب به اندازه کافی از این تخصص بهره مند هستند و با توجه به مشورت با اتاق فکرهایی که وجود دارد مطمنا راهکارها و پیشنهاد های ایشان کارساز خواهد بود.

 

رزاقی در مورد عملکرد دولت در خصوص اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: دولت تا به الان اقتصاد مقاومتی را اجرا نکرده و با این شرایط مطمنا در آینده هم به سوی اقتصاد مقاومتی نخواهد رفت، در حال حاضر هم دولت توجهی به بیانات رهبری ندارد و فقط در ظاهر موافقت خود را با نظر ایشان اعلام می کنند. تمامی دولتهای گذشته فقط سخن اجرای اقتصاد مقاومتی را زدند نه اجرای آن را.

 

وی  ادامه داد: اقتصاد مقاومتی بر اساس اندیشه های امام (ره) و جهان بینی قانون اساسی یعنی استقلال آزادی ، بی نیازی به صدور مواد خام، برقراری عدالت اجتماعی، نبودن بیکاری در جامعه و قوی بودن تولید داخل است ولی با این تفاسیر مشخص می شود دولت کاری انجام نداده است.

 

کارشناس مسائل اقتصادی کشور گفت: در 26 سال گذشته 1300میلیارد دلار واردات داشتیم، یعنی یک سرمایه عظیم. در جهان امروز با ده هزار دلار می توانید یک شغل پایدار ایجاد کنید که با این رقم در کشور ما باید 130میلیون شغل ایجاد می شد که متاسفانه این رقم 13 میلیون نفر است که 4 میلیون نفر هم به عنوان واسطه و دلال مشغول به کارند.

 

محمد رزاقی با اشاره به سخنان رهبری افزود: راهکار اجرای اقتصاد مقاومتی در کشور توجه به مبانی ایدئولوژی و جهان بینی منعکس شده در قانون اساسی و همچنین نظر اندیشه امام(ره) می باشد که تا کنون به نحو احسن انجام نشده است.

 

وی در ادامه اظهار داشت: دولت از تولید داخل تا به الان هیچ حمایتی انجام نداده است که با توجه به این موضوع به نظر می آید دولت در داخل کشور سرمایه داری خاصی را بوجود آورده که هیچ منشا تولید با خود به همراه نداردو اگر هم به گفته خود دولت تولید باشد، فقط در آمدزایی برای اشخاص به حساب می اید.

 

وی در پایان گفت: جمهوری اسلامی ایران از همان ابتدا شعار آزادی استقلال و جمهوری اسلامی را سر داد که متاسفانه تاکنون به استقلال اقتصادی نرسیدم. در موارد دیگر استقلال داشتیم اما به طور مثال در فرهنگ مورد تهاجم غرب و اسرائیل هستیم. استقلال فرهنگ کشور هم رو به نابودیست چرا که دولتمردان در مقابل تهاجم مجازی آمریکا و اسرائیل دفاع نمی کنند. بعضی از کشور ها اینترنت خود را بومی کرده اند اما وقتی به دولت پیشنهاد بومی سازی اینترنت شد آنها رد کردند.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان