اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

30. مرداد 1394 - 11:43   |   کد مطلب: 13508
عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق (ع) با بیان اینکه آمریکایی ها در جریان مذاکرات طمع کردند تا آن وابستگی دیرینه ای که دنبالش بودند را محقق سازند، گفت: کشوری که وابستگی اقتصادی به غرب داشته باشد نمی تواند به لحاظ فرهنگی مستقل عمل کند.
دولت تدبیر و امید در روابط اقتصادی با هیئت های خارجی دقت کند/دشمن به دنبال سلطه اقتصادی بر ایران است/باید اقتصاد مقاومتی را مرجع قرار دهیم

به گزارش صبح الوند، حجت الله عبدالملکی در گفت وگو با خبرنگار «دیارباران» با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری پیرامون مذاکرات هسته ای و عدم نفوذپذیری ایران در عرصه های اقتصادی و سیاسی، اظهار کرد: آمریکا با ایجاد وابستگی در ایران به دنبال پیگیری اهداف سیاسی خود در کشور بود و در این راستا تلاش می کند تا اصول نظام جمهوری اسلامی ایران را منحرف کند.

وی افزود: آمریکا شخصیت سلطه جوایانه خود را می خواهد در این راستا به فعلیت برساند تا جلوی یک خطر عظیم تمدنی که در آینده اتفاق خواهد افتاد را بگیرد.

عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق (ع) با بیان اینکه غرب می داند تمدن اسلامی به رهبری انقلاب اسلامی ایران تمدن غرب را زمین گیر خواهد کرد، تصریح کرد: به این ترتیب دنبال این است وابستگی را در عرصه های مختلف به خصوص اقتصادی ایجاد کند.

عبدالملکی با تاکید بر اینکه کشوری که وابستگی اقتصادی به غرب داشته باشد نمی تواند به لحاظ فرهنگی مستقل عمل کند، با اشاره به تلاش آمریکا برای مهار انقلاب اسلامی ایران، گفت: در این راستا با اعمال تحریم های اشخاص حقیقی و حقوقی کشور خود را از مبادله اقتصادی با ایران منع می کند تا در عمل پیشرفت اقتصادی در ایران اسلامی نچرخد.

آمریکایی ها در جریان مذاکرات طمع کردند تا آن وابستگی دیرینه ای که دنبالش بودند را محقق سازند

وی با بیان اینکه در جریان مذاکرات هسته ای آمریکایی ها طمع کردند تا آن وابستگی دیرینه ای که دنبالش بودند را محقق سازند، بیان کرد: دنبال این هستند که توافق با ایران را به نحوی شکل دهند تا وابستگی ایران را به خودشان افزایش دهند و یک مدل سلطه اقتصادی ایجاد کنند.

عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق (ع) با استناد به اینکه رهبر انقلاب در فرمایشات خود از تلاش آمریکا برای سوءاستفاده از نتایج مذاکرات هسته ای و نفوذ اقتصادی، سیاسی و فرهنگی در ایران سخن گفتند، ابراز کرد: در این جریان اقتصادی که آمریکایی ها دنبالش هستند، قرار است اصول و آرمان های انقلاب از بین برود و به جهت این حواشی سعی در برقراری این ارتباط دارند.

وی در پاسخ به این سئوال که دلیل اصلی تاکید رهبر انقلاب روی نفوذ اقتصادی چیست و دولت در این مسیر چه باید بکند؟ ابراز کرد: دولت باید در تمامی روابط اقتصادی با هیئت های خارجی صلاح کشور را لحاظ کرده و در این زمینه دقت لازم را انجام دهد.

عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق (ع)، افزود: اگر قرار باشد ما کالای با ارزش افزوده پائین به آنها بدهیم و کالای با ارزش افزوده بالا بگیریم، دائم ایران در حال ضرر خواهد بود و ثروت خود را برای کالای مصرفی می دهد.

80 درصد مشکلات به ناکارآمدی های داخلی بر می گردد

عبدالملکی با تاکید بر اینکه تمامی دولت ها روابط خود را با این قبیل کشور ها محدود می کنند، بیان کرد: روابط خود را با کشور هایی تقویت می کنند که از پیامدهای مثبت اقتصادی آن بهره مند شوند.

وی با بیان اینکه با کشور های غربی می توانیم روابطی برقرار کنیم که به نفع ما باشد، تصریح کرد: خواستار خرید تکنولوژی و کالاهای تولیدی از ما هستند و از این طریق می توانیم ارزش افزوده بیشتری ایجاد کنیم دولت باید در این سیاست های خارجی دقت بیشتری کند.

عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق (ع) در ادامه این مطلب تصریح کرد: اگر تحریم ها برداشته شود مشکلی از اقتصاد کشور رفع نمی شود، زیرا 80 درصد مشکلات به ناکارآمدی های داخلی بر می گردد و ممکن است مشکلات اقتصادی در راستای رفع تحریم ها بیشتر هم شود.

اگر برجام تصویب نشود ضرر خاصی نخواهیم کرد

عبدالملکی گفت: اگر دولت نتواند کنترل کند و واردات تشدید شود اقتصاد ضعیف تر می شود و اگر وابستگی به نفت را بیشتر کند، اقتصاد ما ضعیف تر خواهد شد و شاید باعث زیان بیشتر هم شود.

عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق (ع) با بیان اینکه اگر برجام تصویب نشود ضرر خاصی نخواهیم کرد، گفت: اگر برگردیم و اقتصاد مقاومتی را مرجع قرار دهیم و می توانیم مشکلات را رفع کنیم.

وی خاطرنشان کرد: باید در مسیر پیشرفت بلند مدت اقتصادی قرار گرفته و در این راستا ظرف چند سال به یکی از کشورهای قدرتمند تبدیل شویم آن موقع است که غربی ها هم به این حقیقت می رسند که با این اقتصاد قوی جدال نکنند و تحریم ها را برطرف سازند.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان