اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

29. مرداد 1394 - 12:47   |   کد مطلب: 13496
رئيس پليس راهور استان همدان با اعلام اينکه آلودگي صوتي موجب تضييع حقوق شهروندي مي شود ازاعمال قانون بيش از يک هزار و 500خودرو داراي آلودگي صوتي از ابتداي سال جاري تا کنون در اين استان خبر داد .
برخورد جدی پلیس با آلودگی صوتی خودروها در همدان

به گزارش صبح الوند، سرهنگ حسین طلايي اظهار داشت: ايجاد هرگونه مزاحمت و صداي غيرقابل تحملي که بالاترازاستاندارد دسي‌بل وياهمان شدت صوت باشد ،آلودگي صوتي است  و هرآنچه که انسان مايل به شنيدن آن نيست و هرگونه صداي مزاحم که براي سلامت انسان زيان‌ بار باشد و موجب سلب آسايش روحي،جسمي و اجتماعي شود آلودگي صوتي به شمار مي‌رود که اين آلودگي ازعمده مشکلات شهرها است .

وي گفت: استاندارد آلودگي صوتي در شب و روز متفاوت است چرا که شهروندان در طول شب درحال استراحت بوده و شدت صداهاي توليدي نبايد بالاترازحد استاندارد شامگاه باشد.

طلایی اظهار کرد: ازعمده اثرات آلودگي صوتي برانسان مي‌توان از کاهش مدت زمان خواب عميق وکاهش حس شنوايي تاکاهش ضربان قلب وکاهش دماي پوست و افزايش سوخت وساز بدن و غيره نام برد.

وی افزود: گاهي آلودگي‌هاي صوتي را وسايل نقليه ايجاد مي‌کنند و اين آلودگي‌ها مي‌تواند با نصب انواع بوق‌ها برروي وسيله نقليه و يا به يکباره گازدادن به موتورسيکلت ها ، نصب اگزوزهاي نامتعارف و يا سيستم هاي صوتي خودروها باشدکه با افزايش بلندي صداي اين سيستم ها، آلودگي صوتي و ناهنجاري به وجود مي آيد که روزانه همگي شهروندان با اين معضل روبرو هستند که در اين شرايط مجموعه راهنمايي و رانندگي ورود مي‌يابد و برخوردهاي لازم نيز انجام مي‌شود.

رئيس پليس راهور استان همدان گفت: دراين زمينه بايد ازطريق رسانه‌هاي گروهي به ‌ويژه تلويزيون کارفرهنگي انجام داد و مردم را نسبت به اين موضوع آگاه کرد و به اين وسيله آلودگي صوتي را کاهش داد.

وي اظهار کرد: شهروندان اولين و تاثيرگذارترين متوليان براي کاهش آلودگي صوتي درسطح شهرها هستند چرا که درسطح شهرهمان مردم بوده و خانواده‌هاي آنها نيزدرهمين جواردرحال استراحت هستند که آلودگي‌هاي صوتي عواقبي را براي سلامتي آنها به دنبال دارد.

طلایی افزود: مردم بهترين منبع براي فرهنگ‌سازي در کاهش آلودگي صوتي و رعايت حقوق شهروندي هستند و جواني که باوسيله نقليه خود آلودگي صوتي را ايجاد مي‌کند بايد بداند اطرافيانش از جمله خانواده او درهمين شهر زندگي مي‌کنند که شايد باايجاد اين آلودگي دچارمشکلات جسمي و روحي شوند.

وی جريمه قانوني که براي رانندگان در نظر گرفته شده است را مبلغ 400 هزار ريال عنوان کرد و از افزايش 10 درصدي برخورد با اين تخلف و اعمال قانون بيش از يک هزار و 500خودرو داراي آلودگي صوتي در 4 ماهه اول سال جاري گفت و از شهروندان عزيز خواست از ايجاد آلودگي صوتي بويژه در اطراف بيمارستان ها و همچنين در مناطق مسکوني جداً خودداري کنند و به حقوق اجتماعي و قانوني ديگران در اين زمينه احترام بگذارند  . 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان