اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

22. مرداد 1394 - 8:56   |   کد مطلب: 13294
پروژه تقاطع غیر همسطح پیامبر اعظم (ص) یا زیرگذر بعثت همدان که مقرر بود اسفندماه سال 93، بر اساس وعده مسئولان تمام شود، امروز با گذشت پنج ماه از کلنگ زنی از 95 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار بوده و مسئولان از افتتاح این طرح تا پایان تابستان 94 خبر می دهند.
افتتاح تقاطع پیامبر اعظم(ص) کی محقق می شود/ تاخیر وعده ها پنج ماهه شد

به گزارش صبح الوند، احداث تقاطع های غیرهمسطح در کلان شهرهای کشور تجربه های متفاوتی را پشت سر نهاده و در شهرهای کوچکتر هم به رغم سابقه ی نه چندان طولانی، آثار گوناگونی را در بر داشته و در مجموع، عملکرد نسبتاً مناسب این نوع تقاطع ها به طور خاص در افزایش ایمنی و ظرفیت راهها سبب کاربرد وسیع آنها در شبکه های درون شهری و برون شهری شده است

امروزه با افزايش روزافزون جمعيت شهرها و روند رو به رشد شهرنشيني در جامعه، پرداختن به تمامي جوانب زندگي شهرنشيني اعم از امور اجتماعي، فرهنگي، عمراني، سياسي و حتي اقتصادي مورد توجه قرار گرفته است.

در اين راستا عملكرد و فعاليت‌هاي مديران شهر در توسعه يا توقف پويايي شهر بسيار مؤثر است به گونه‌اي كه تأمين نياز شهروندان، فراهم كردن خدمات رفاهي و اساساً زيرساخت‌هايي كه توسط شهرداري‌ها پايه‌گذاري مي‌شود همه و همه نهايتاً به پويايي و متعاقباً اقتصادي شهر نيز منجر مي‌شود.

با توجه به اينكه يكي از اركان مهم پيشرفت، داشتن برنامه‌هايي در همه زمينه‌ها است لذا در حوزه شهري نيز براي بهبود وضعيت زندگي و افزايش كيفيت ارائه خدمات، تفكر مديريت شهري نقش بسزايي را ايفا مي‌كند، احداث تقاطع‌هاي غيرهمسطح، پاركينگ‌هاي طبقاتي و فضاهاي سبز در شهر از جمله برنامه‌هاي مهم شهري است كه مديريت شهري همدان طي سه سال اخير احداث تقاطع‌هاي غيرهمسطح را در دستور كار خود قرار داد كه در حال حاضر چند مورد از آنها از جمله روگذرهاي فرهنگیان، بهشت، رسالت، تختی، شریعتی زيرگذر پژوهش به بهره‌برداري رسيده است كه علاوه بر سيما و منظر شهري در كاهش ترافيك بسيار تأثيرگذار بوده است.

اما تقاطع غیر همسطح پیامبر اعظم(ص) که روز سوم اردیبهشت ماه سال 93 به زمین زده شد و مقرر بود طی مدت 10 ماه اجرایی شود، امروز با گذشت 15 ماه از وعده افتتاح و بدقولی های مکرر مسئولان، از 95 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار بوده و شهردار منطقه یک همدان از افتتاح کامل این طرح تا پایان تابستان سال 94 خبر می دهد.

بد نیست قول های عمل نشده مسئولان شهرداری را درباره این پروژه یادآوری کنیم:

آغاز عملیات اجرایی تقاطع غیر‌همسطح بعثت در همدان

معاون فني و عمراني شهرداري همدان از آغاز عملیات اجرایی تقاطع غیرهمسطع بعثت خبر داد.

موسي رسولي گفت: امروز (سوم اردیبهشت ماه 93) عملیات اجرایی این پروژه آغاز می شود و تا 10 ماه آینده به بهره برداری می رسد.

معاون شهردار همدان افزود: براساس مطالعات، عرض تمام شده این تقاطع 17 متر است و به علت همجواری با رودخانه که در ادوار قدیم از میدان بعثت عبور می کرده بستر مسیر با سنگهای زیادی روبرو است به همین علت در طراحی ها ابتدا خاکبرداری و سپس ساخت دیواره بتنی درنظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: 45 متر در بلوار بعثت تحت تملک ما است و دو شش متری برای ساخت نهر و معبر و دو خیابان 15 متری برای آسفالت ریزی به منظور ایجاد دو خط عبور رفت و دو خط عبور برگشت در نظر گرفته شده است.

رسولی برنامه زمانبندی این پروژه را 10 ماه اعلام کرد و افزود: تاسیسات اصلی شامل یک خط 16 اینچی گاز و خط آب در بستر مسیر قرار دارد و نیاز به جابجایی خواهند داشت.

وی خاطرنشان کرد: این تقاطع غیرهمسطح در امتداد پل پژوهش و بلوار بعثت ساخته می شود.

پروژه تقاطع غیرهمسطح بعثت همدان 10 ماهه به پایان می رسد

شهردار همدان هم در مردادماه 93 گفت: پروژه تقاطع غیرهمسطح بعثت همدان طبق اعلام قبلی 10 ماهه به پایان می‌رسد.

سید مصطفی رسولی با اشاره به ساخت تقاطع غيرهمسطح بعثت و مشكلات پيش روی آن گفت: اين زيرگذر در حال حاضر 25 درصد پيشرفت فيزيكي داشته كه تا به حال 5/2 ميليارد تومان برايش هزينه شده است.

وی افزود: وجود تأسيسات عمده شامل لوله 600 ميليمتري آب، فيبرنوري، شبكه‌هاي عظيم و گسترده مخابراتي و برقي و وجود شبكه‌هاي فاضلاب و قنات‌هاي متعدد سبب شده شركت‌هاي مختلف فعاليت‌هاي زيادي انجام دهند.

شهردار همدان ضمن تقدیر از از تلاش شركت‌ها و اداره برق گفت: در حال حاضر شركت گاز در حال جابه‌جايي خطوط گاز است اما با اين حال در سه ضلع شمال شرقي، جنوب شرقي و قسمتي از جنوب غرب كارهاي اين تقاطع غيرهمسطح انجام شده و طبق برنامه زمان‌بندي در حال اجرا است و در 10 ماه كاري به اتمام خواهد رسيد.
وي همچنين به قناتي كه به‌تازگي به آن برخورده‌اند اشاره کرد و افزود: رودخانه دره مرادبيگ از این نقطه مي‌گذرد و از ضلع جنوبي توسط زيرگذر داخل چاهك هدايت خواهد شد. آب اين قنات قبلاً هم براي فضاي سبز بلوار فاطميه استفاده مي‌شد كه همين منوال ادامه خواهد داشت. آنجا سه خط فاضلاب هم وجود دارد كه از طريق زيرگذر هدايت خواهد شد.
رسولي با اشاره به اينكه چرا براي اطلاع شهروندان از روند كار و زمان به پايان رسيدن پروژه روزشمار نصب نشده است، اضافه کرد: روزشمار همان سيماي شهري است كه روند كار همه چيز را به خوبي نشان مي‌دهد.

پيشرفت 50 درصدی تقاطع غير همسطح بعثت همدان

معاون فني و عمراني شهرداري همدان در آبان ماه 93 هم گفت: تاكنون عمليات اجرايي تقاطع غيرهمسطح بعثت همدان 50 درصد پيشرفت فيزيكي داشته است.

موسی رسولی اظهار کرد: اين پروژه قرار است در طي 10 ماه كاري احداث شود و تاكنون با پيشرفت 50 درصدي پنج ماه از مدت زمان اجراي آن مي‌گذرد.

 

کم کم به زمان افتتاح زیرگذر نزدیک می شدیم که شهردار وقت منطقه یک همدان در بهمن ماه 93 گفت:

تقاطع غیر همسطح پيامبر اعظم(ص) همدان خرداد ماه سال آینده به بهره برداری می رسد

مدیر منطقه یک شهرداری همدان گفت: 65 درصد عملیات اجرایی تقاطع پيامبر اعظم(بعثت) همدان انجام شده و بر اساس پیش بینی ها این زیر گذر تا پایان خرداد ماه سال 94 به بهره برداری می رسد.

مهدی مجیدی مدیر منطقه یک شهرداری همدان به مهمترین طرح‌های عمرانی شهرداری منطقه یک در سال آینده اشاره کرد و گفت: مهمترین پروژه این منطقه اتمام نقاطع غیرهمسطح پیامبر اعظم (بعثت) است که تاکنون 65 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدواریم در سه ماهه اول سال 94 به بهره‌برداری برسد.

خردادماه 94 هم از راه رسید و بازهم خبری نشد که نشد...

و بازهم قصه تکراری بدقولی مسئولان ادامه داشت.

* بهره برداری از تقاطع غیر همسطح بعثت همدان تا پایان تابستان 94

شهردار منطقه یک همدان در جریان بازدید خبرنگاران از پروژه‎های شهری همدان در تاریخ 19 مردادماه 94، اظهار کرد: تاکنون برای پروژه زیرگذر بعثت 12 میلیارد تومان هزینه شده و برای جابه‎جایی تاسیسات زیرزمینی مانند برق، آب، گاز و مخابرات 4 میلیارد تومان، پروژه‎های عمرانی پیاده‌‎روسازی و بهسازی مسیرها،  2 میلیارد تومان و در مجموع برای تکمیل این طرح بیش از 18 میلیارد تومان هزینه شده است. 

امیر فتحیان نسب با اعلام اینکه این پروژه در حال حاضر 95 تا 97 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: در حال حاضر 5 پیمانکار در این پروژه فعال بوده و در حال اجرای پل، پیاده راه سازی و بهسازی معابر هستند.

وی افزود: طراحی ترافیکی این پروژه توسط مشاور انجام شده و منطقه یک شهرداری همدان تنها مجری پروژه بوده است.

شهردار منطقه یک همدان گفت: بهره برداری از تقاطع غیر همسطح بعثت همدان تا پایان تابستان 94 محقق می شود.

به هر روی با توجه به تناقض در گفتار و اظهارات مسئولان و آمارهای ارائه شده در خصوص اعتبارات و مدت زمان افتتاح این طرح که عنوان یکی از بزرگترین طرح های عمران شهری منطقه یک همدان را با خود یدک می کشد، امید است این طرح بزودی افتتاح شود.

پروژه زیرگذر پیامبر اعظم(ص) با هدف تکمیل رینگ کمربندی و کاهش میزان ترافیک در مسیر یکی از مناطق پرتردد همدان در دست احداث بوده که اتمام هر چه سریعتر آن خواسته به حق مردم است.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان