اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

21. مرداد 1394 - 11:28   |   کد مطلب: 13269
اعضای شورای شهر همدان میزبان مدیران بانک‌های استان بودند تا در نشستی مشکلات را مطرح و برای رفع آن اقدام کنند که این امر با طرح گلایه‌‌هایی نیز از سوی طرفین همراه بود.
انتقاد بانک ها از شهرداری همدان/اعتبارات نوسازی بانک ها بخاطر ی همدان سوخت می شود

به گزارش صبح الوند به نقل از خبرگزاری فارس، در جلسه شورای شهر همدان، مدیران بانک‌های استان برخی مباحث و مشکلات بانک‌ها را در خصوص نحوه محاسبه عوارض، تابلوهای برخی بانک‌ها، وجود دستگاه‌های خودپرداز و نوسازی و عمران بانک‌ها مطرح کردند.

در این جلسه برخی از مدیران بانک‌ها نسبت به نحوه محاسبه عوارض از سوی شهرداری انتقاد داشتند و این روند را با دیگر استان‌ها قیاس کردند.

همچنین مدیران بانک‌ها با انتقاد از عملکرد شهرداری در خصوص مقابله با وجود برخی از دستگاه‌های خودپرداز به بهانه سد معبر عنوان کردند که این دستگاه‌ها در نهایت قرار است موجب خدمت‌رسانی به شهروندان باشد و در همین راستا چرا بانک شهر با ایجاد کیوسک‌هایی تمام پیاده‌رو و معبر عمومی را سد کرده و شهرداری در این باره هیچ حرفی برای گفتن ندارد.

مدیران بانک‌ها همچنین در بحث موانعی که از سوی شهرداری برای نوسازی و عمران بانک‌ها به وجود می‌آید گله کردند و در همین خصوص نماینده بانک سپه در این جلسه گفت: به دلیل مشکلات و ممانعت شهرداری از نوسازی و اینکه اجازه ایجاد داربست برای درست کردن نمای بانک داده نمی‌شد مجبور شدیم تعدادی صخره‌نورد را به‌کار گیریم و با بیمه این افراد سنگ‌های نمای بانک را بازسازی کنیم.

مدیران بانک‌های استان بر این مهم تاکید داشتند که به دلیل مشکلاتی که از سوی شهرداری ایجاد می‌شود تمام اعتبارات نوسازی به مرکز برگشت می‌خورد و در نهایت در دیگر استان‌ها مانند استان اصفهان هزینه می‌شود.

محمدعلی پرزاد عضو شورای شهر همدان در این جلسه بانک‌ها را کانون اقتصادی دانست و گفت: انتظار داریم بانک‌ها برای انجام طرح‌های عمرانی و امور اقتصادی وارد شوند.

وی انجام پروژه‌های مختلف را موجب رونق و توسعه شهر عنوان کرد و افزود: بانک‌ها می‌توانند با ورود به انجام پروژه‌های مختلف در توسعه و رونق شهر نقش اساسی داشته باشند.

پرزاد ایجاد پارک‌های چندمنظوره و ساخت پارکینگ طبقاتی را مهمترین نیازهای همدان دانست.

ابراهیم مولوی دیگر عضو شورای شهر همدان نیز با تاکید بر اینکه باید تعامل مناسبی با یکدیگر داشته باشیم، درباره پایین آوردن تابلوی بانک ملی در میدان امام(ره) گفت: ساماندهی میدان امام(ره) از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و درهم‌ریختگی این میدان چهره نامناسبی را ایجاد کرده است.

وی میدان امام (ره) را آبروی شهر تاریخی همدان عنوان کرد و اظهار کرد: نابسامانی این میدان نیاز به رسیدگی دارد و در همین راستا پس از انجام مکاتبات تابلوی بانک ملی از چهره میدان حذف شد.

مولوی 98 درصد درآمدهای شهرداری را از محل پروانه‌های ساخت برشمرد و بیان کرد: به دلیل رکود در ساخت و ساز، شهرداری همدان درآمد مناسبی ندارد و دریافت عوارض تنها درآمد شهرداری است.

عضو شورای شهر همدان در پاسخ به انتقاد مدیران بانک‌ها درباره روند فعالیت بانک شهر و حمایت شهرداری از این بانک گفت: هر بانکی می‌تواند در بحث کارت بلیط تاکسی‌ها وارد شود و در این راه مورد حمایت شورا و شهرداری خواهد بود.

مولوی پیاده‌رو را حق شهروندان دانست و گفت: در راستای همین حق بانک‌ها نمی‌توانند به دلیل نصب دستگاه خودپرداز به پیاده‌رو تعدی کنند و این موضوع حق‌الناس است.

رضا میرزایی دیگر عضو شورای شهر همدان نیز خطاب به مدیران بانک‌ها گفت: ما را مقابل خود و در تیم شهرداری نبینید چراکه ما نماینده مردم هستیم و شما جدای از مدیریت، شهروند همدان هستید.

وی همچنین عنوان کرد: اگر احساس می‌کنید ضوابط شورا از واقعیت‌های جامعه به دور است مطرح کنید تا اصلاح شود.

میرزایی با تاکید بر اینکه هر شهری نسخه خاص خود را دارد خواستار تسهیل ارائه تسهیلات به شهروندان شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر همدان نیز در این جلسه گفت: در برخی از شعب بانک‌ها حرمت مردم حفظ نمی‌شود.

علی رضایی با اشاره به اینکه در راستای کسب رضایت مردم باید نهایت تلاش انجام شود، اظهار کرد: شهروندان در برخی از شعب برای دریافت خدمات زمان بسیاری را معطل می‌شوند.

وی با انتقاد از اینکه مردم از خرابی دستگاه‌های خودپرداز گله‌مند هستند، بیان کرد: انتظار می‌رود دستگاه‌های خودپرداز به تعداد کافی و کانون‌های جمعیتی در دسترس شهروندان قرار گیرد.

در این جلسه شهردار همدان و معاون برنامه‌ریزی شهرداری نیز با ارائه توضیحاتی از عملکرد شهرداری در بحث ساماندهی میدان امام(ره) و همچنین بحث مقابله با خودپردازهایی که سد معبر کرده‌اند توضیحاتی را ارائه کردند.

البته در این میان این جلسه به گونه‌ای پیش رفت که مدیران بانک‌ها و شهرداری بیشتر در مقابل هم قرار گرفتند و آن چنان که باید تعاملی در این نشست حاصل نشد چراکه هر یک از افراد سعی در تایید عملکرد دستگاه مربوطه خود داشتند و این امر تا آن جا پیش رفت که مدیر حقوقی شهرداری همدان نیز در دفاع از شهرداری مباحثی را مطرح کرد.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان