اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

14. مرداد 1394 - 0:36   |   کد مطلب: 13088
ابتکار به آزمایش بنزین‌های وارداتی اشاره کرد و گفت: کاری به خارجی و داخلی بودن بنزین نداریم و تنها چیزی که برای ما مهم است کیفیت عرضه بنزین در جایگاه‌های سوخت و آلوده نکردن مراتع زیست محیطی است.
تحریم‌ها در کیفیت آب و هوای ایران هم اثر داشت

به گزارش صبح الوند به نقل ازبویرخبر،معصومه ابتکار در نشست خبری با جمعی از اصحاب رسانه کهگیلویه وبویراحمد به اقدامات این سازمان برای توسعه انرژی پاک در کشور و مناطق جنگلی کشور اشاره کرد و افزود: یکی از اقدامات در دستور کار این نهاد جایگزینی انرژی خورشیدی به جای انرژی زغالی و چوبی در روستاهای دور افتاده است.

 

انرژی خورشیدی جایگزین انرژی زغالی

وی تصریح کرد: با استفاده از این انرژی، قطع درختان در آینده کم‌تر خواهد شدو روستائیان می توانند با استفاده از آن حتی روشنایی شب را تأمین کنند.

 

رئیس سازمان محیط زیست کشور از راه اندازی دوباره صندوق توسعه ملی محیط زیست در دولت یازدهم اشاره کرد و ابراز داشت: صندوق ملی محیط زیست در دولت تدبیر و امید راه‌اندازی شده که  حمایت از طرح های زیست محیطی یکی از اقدامات مهم دولت تدبیر و امید در راه اندازی این صندوق است.

 

اولویت کارآمدی است و کاری به حزب و گروه ندارم

ابتکار در پاسخ به سئوالی که مدیریت ها کی در این دولت عوض خواهند شد، اظهار کرد: مدیریت‌ها بررسی می‌شود و اساس کار، کارآمدی بوده و هر مدیری تا زمانی که در جایگاه خود قرار دارد باید تلاش کند و اساس کار ما کارآمدی و توانمندی است و کاری به جناح بازی نداریم.

 

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط ‌زیست با بیان اینکه مسئله آتش‌سوزی جنگل‌ها به دقت در دولت دنبال می‌شود،تصریح کرد:وقوع آتش‌سوزی جنگل‌ها در کشور افزایش یافته ولی وسعت آن کاهش یافته است.

 

مانور اطفای حریق در 14استان

وی در ادامه پیگیری آتش‌سوزی‌ها را توسط دولت امری ضروری دانست و خاطر نشان کرد: در همین زمینه مانور اطفای حریق را در 14 استان کشور در سال جاری برگزار کردیم و در پی هماهنگی بین بخش‌های مختلف و دستگاه‌ها برای مقابله با آتش‌سوزی‌ها هستیم که در  این زمینه تفاهم‌نامه‌ای با وزارت دفاع و نیروهای مسلح برای پشتیبانی هوایی در مواردی همچون آتش سوزی ها در مراتع و جنگل ها منعقد شده است.

 

ابتکار به کمبود نیروی انسانی در سازمان محیط زیست اشاره کرد و گفت:درحال حاضر کمبود محیط‌بان داریم ولی برای تقویت محیط‌بانان تلاش می‌کنیم.

 

تقویت محیط بانان از اولویت مهم سازمان

وی تقویت محیط‌بانی را از دیگر اولویت‌ها این سازمان دانست و افزود: آموزش 850 نفر محیط‌بان در سال 93، تبدیل وضعیت 450 محیط‌بان و مصوبه 3 هزار امتیازی برای سختی کار محیط‌بانان از دیگر اقدامات این سازمان در سال گذشته بوده است.

 

شکار فرهنگی پوسیده است

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط‌ زیست به موضوع شکار در کشور و بودن این فرهنگ پوسیده قدیمی اشاره کردو گفت: شکار بخشی از فرهنگ عمومی در زمان قدیم مردم بوده و ضروری است که رسانه‌ها برای اصلاح و تغییر این فرهنگ تلاش کنند.

 

ابتکار در پاسخ به سئوالی در خصوص شکار مقامات خارجی در کشور اخذ مجوز آنان از سوی این سازمان اشاره کرد و اظهار کرد: این سازمان در سال گذشته هیچ گونه پروانه شکاری صادر نکرده و به صراحت می گویم هیچ‌گونه پروانه شکار خارجی در سال 93 صادر نشده و امسال نیز اینگونه خواهد بود.

 

وی با بیان اینکه فقط پروانه شکار برای چهارپایان به هیچ وجه صادر نمی‌شود و تنها برای پرندگان در جوامع محلی پروانه شکار صادر خواهد شد،ابراز کرد: وظیفه ما حفاظت و حراست از گونه های مهم جانوری است که در این راه تلاش های وافری خواهیم کرد.

 

استفاده از اسب برای محیط بانان مناطق صعب العبور

رئیس سازمان محیط ‌زیست به سخت گذرر بودن مراتع و مناطق کوسهتانی برخی استانها برای حفاظت و حراست از گونه های جانوری در پارک های ملی حیات وحش از جمله دنا اشاره کرد و گفت: برای این موضوع چاره جدیدی اندیشیده شده که استفاده از اسب برای مأموران حفاظت یکی از این راهکارهاست.

 

ابتکار به آزمایش بنزین‌های وارداتی اشاره کرد و گفت: کاری به خارجی و داخلی بودن بنزین نداریم و تنها چیزی که برای ما مهم است کیفیت عرضه بنزین در جایگاه‌های سوخت و آلوده نکردن مراتع زیست محیطی است.

 

تحریم ها حتی در آب خوردن مردم اثر داشت

وی در پاسخ به سئوالی که دولت یازدهم همه قوت خود را به توافقات گره زد و حتی آب خوردن مردم را به تحریم نسبت داد، اشاره کرد و افزود: تحریم‌ها در کیفیت آب و هوا اثر داشته است.

 

ابتکار با بیان اینکه دولت برای برطرف شدن همه مشکلات به توافق هسته‌ای دل نبسته است،تصریح کرد:برخی از مشکلات مربوط به مدیریت ناصحیح در گذشته بوده که نباید آنها را به تحریم ها گره زد.

 

آمادگی کامل با کشورهای دیگر را داریم

وی به برنامه‌ای این سازمان در دوران پساتحریم اشاره کرد و افزود:برای فناوری‌های سبز آمادگی کامل برای همکاری با کشورهای دیگر داریم که با ایتالیا، نروژ، لهستان در وهله نخست در زمینه فناوری‌های سبز همچون تصفیه هوا، تصفیه آب و بهینه سازی مصرف آب همکاری می‌کنیم.

 

رئیس سازمان محیط ‌زیست به دیدار خود با فابیوس وزیر خارجه فرانسه در تهران اشاره داشت و گفت: در این دیدار قرار شد که همکاری‌ها در زمینه فناوری‌های سبز ایجاد و گسترش یابد.

تصاویر تکمیلی

 
 
 
 
 
 
 
 
 
برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان