اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

14. مرداد 1394 - 0:20   |   کد مطلب: 13084
صادقی با بیان این که در بحث ایجاد شبکه های اجتماعی داخلی یک نوع شتاب زدگی و رفع تکلیف دولتی مشاهده می شود ، تصریح کرد: به نظر می رسد سازندگان این شبکه های اجتماعی داخلی ، اتاق فکر منسجم و مشخصی برای ارتقاء این ابزارها و رفع اشکالات آنها ندارند .
مسئولین نباید مبلغ نرم افزارهای صهیونیستی باشند

به گزارش صبح الوند، سید مقداد صادقی  در گفت وگو  با برنامه «صبح و گفت وگو »  رادیو گفت وگو ، با بیان این که مسوولان کشور وظیفه دارند که با تبلیغات  تمایل مردم را برای استفاده از شبکه های اجتماعی  داخلی گسترش دهند، افزود : مسئولان در زمینه ی آگاهی رسانی به مردم ضعیف عمل کرده اند، البته کسانی که این شبکه های اجتماعی را ایجاد کرده اند خود نیز  در حوزه ی تبلیغاتی ضعیف عمل می کنند که شاید یکی از دلایل این موضوع ،ضعف های این نرم افزارهای داخلی است چراکه آنها  خود، با این ضعف ها اگاه هستند  و می دانند اگر تبلیغات  بیشتری در مورد این شبکه ها انجام شود با توجه به افزایش تقاضا ی مردم برای استفاده ، ضعف های آن بیشتر مشخص می شود .

وی با بیان این که به میزانی که برای شبکه های اجتماعی خارجی  در رسانه های کشور تبلیغ می شود برای  شبکه های داخلی این تبلیغات صورت  نمی گیرد، تصریح کرد :مثلا در برنامه ی پر مخاطبی چون «ماه عسل »اعلام میشود که راه ارتباط مردم با این  برنامه ، اپلیکیشن اینستاگرام است، که این خود ایرادی بزرگی است.

 این کارشناس با اشاره به  فعالیت برخی ازشبکه های اجتماعی داخلی  از جمله  فانوس ، بیسفون ، انار، لنزور و ویسگون ادامه داد: در آینده نزدیک نسخه ی جدید شبکه ی اجتماعی «سلام» در اختیار کاربران ایرانی قرار داده می شود .

 صادقی به اهمیت حمایت دولتی و حاکمیتی  از شبکه های اجتماعی داخلی اشاره کرد و گفت : مسوولان دولتی نیز  متاسفانه  بیشتر از شبکه های  اجتماعی خارجی و صهیونیستی استفاده می کتند و این خود باعث تبلیغ  بیشتر این شبکه ها در جامعه می شود .

 وی با بیان این که در بحث  ایجاد شبکه های اجتماعی داخلی  یک نوع شتاب زدگی و رفع تکلیف دولتی مشاهده می شود  ، تصریح کرد: به نظر می رسد سازندگان  این شبکه های اجتماعی داخلی ، اتاق فکر منسجم و مشخصی برای ارتقاء این ابزارها و رفع اشکالات آنها ندارند .

 این کارشناس فضای مجازی ، با بیان این که اگر می خواهیم  نرم افزارهای  داخلی کشور موفق باشند باید ببینیم که چه هستیم و چه باید باشیم، ادامه داد : ما در این زمینه دارای ضعف های مشخصی هستیم و باید برای این مسئله اتاق فکرهای قوی تشکیل شود.

 صادقی تاکید کرد :  با استفاده از طراحی های الگوی ایرانی و اسلامی می توانیم  در این حوزه حرفی برای گفتن داشته باشیم .

 

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان