به گزارش صبح الوند، سید مقداد صادقی در گفت وگو با برنامه «صبح و گفت وگو » رادیو گفت وگو ، با بیان این که مسوولان کشور وظیفه دارند که با تبلیغات تمایل مردم را برای استفاده از شبکه های اجتماعی داخلی گسترش دهند، افزود : مسئولان در زمینه ی آگاهی رسانی به مردم ضعیف عمل کرده اند، البته کسانی که این شبکه های اجتماعی را ایجاد کرده اند خود نیز در حوزه ی تبلیغاتی ضعیف عمل می کنند که شاید یکی از دلایل این موضوع ،ضعف های این نرم افزارهای داخلی است چراکه آنها خود، با این ضعف ها اگاه هستند و می دانند اگر تبلیغات بیشتری در مورد این شبکه ها انجام شود با توجه به افزایش تقاضا ی مردم برای استفاده ، ضعف های آن بیشتر مشخص می شود .
وی با بیان این که به میزانی که برای شبکه های اجتماعی خارجی در رسانه های کشور تبلیغ می شود برای شبکه های داخلی این تبلیغات صورت نمی گیرد، تصریح کرد :مثلا در برنامه ی پر مخاطبی چون «ماه عسل »اعلام میشود که راه ارتباط مردم با این برنامه ، اپلیکیشن اینستاگرام است، که این خود ایرادی بزرگی است.
این کارشناس با اشاره به فعالیت برخی ازشبکه های اجتماعی داخلی از جمله فانوس ، بیسفون ، انار، لنزور و ویسگون ادامه داد: در آینده نزدیک نسخه ی جدید شبکه ی اجتماعی «سلام» در اختیار کاربران ایرانی قرار داده می شود .
صادقی به اهمیت حمایت دولتی و حاکمیتی از شبکه های اجتماعی داخلی اشاره کرد و گفت : مسوولان دولتی نیز متاسفانه بیشتر از شبکه های اجتماعی خارجی و صهیونیستی استفاده می کتند و این خود باعث تبلیغ بیشتر این شبکه ها در جامعه می شود .
وی با بیان این که در بحث ایجاد شبکه های اجتماعی داخلی یک نوع شتاب زدگی و رفع تکلیف دولتی مشاهده می شود ، تصریح کرد: به نظر می رسد سازندگان این شبکه های اجتماعی داخلی ، اتاق فکر منسجم و مشخصی برای ارتقاء این ابزارها و رفع اشکالات آنها ندارند .
این کارشناس فضای مجازی ، با بیان این که اگر می خواهیم نرم افزارهای داخلی کشور موفق باشند باید ببینیم که چه هستیم و چه باید باشیم، ادامه داد : ما در این زمینه دارای ضعف های مشخصی هستیم و باید برای این مسئله اتاق فکرهای قوی تشکیل شود.
صادقی تاکید کرد : با استفاده از طراحی های الگوی ایرانی و اسلامی می توانیم در این حوزه حرفی برای گفتن داشته باشیم .
دیدگاه شما