اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

8. مرداد 1394 - 0:30   |   کد مطلب: 12910
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان:
ریشه کن کردن بیماری بروسلوز در کشور فعلا امکان پذیر نیست
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: در حال حاضر تشخیص و درمان بیماری بروسلوز پر‌هزینه است و اکنون نمی‌توانیم تب مالت را به طور کامل از بین ببریم.
ریشه کن کردن بیماری بروسلوز در کشور فعلا امکان پذیر نیست

به گزارش صبح الوند، حسین عرفانی در سومین همایش منطقه‌ای بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان (تب مالت و آنفلوانزا) در همدان، اظهار داشت: مقابله با تب مالت در غرب کشور عزم همگانی و منطقه ای همه استان های درگیر را می طلبد.

وی گفت: متاسفانه در کشور ما هزینه تشخیص و درمان بیماری تب مالت بسیار بالا است و اکنون در توان ما نیست که این بیماری را در کشور ریشه کن کنیم.

عرفانی اظهار کرد: باید با برنامه ریزی های دقیق و اجرای راهکارهای مناسب فعلا تا حد امکان جلوی گسترش این بیماری را بگیریم.

وی درباره شیوع بیماری آنفلوآنزا نیز افزود: با تشخیص سریع و به موقع و آمادگی کامل می‌توان میزان ورود این بیماری‌ خطرناک قابل انتقال بین انسان و حیوان را در استان کاهش داد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: آمار ابتلا به بیماری تب مالت متاسفانه در استان ما بسیار بالا است، بطوری که در دو دهه اخیر آمار ابتات به این بیماری در استان همدان از میانگین آمار کشوری بالاتر بوده است.

وی اظهار کرد: یکی از معضلات بزرگ مناطق عشایری و روستایی شیوع بیماری تب مالت در اکثر این مناطق است.

عرفانی افزود: کنترل بیماری تب مالت در کشور یک برنامه بوجه محور است.

وی با اشاره به ورود دام های آلوده به بیماری های خطرناک قابل انتقال بین انسان و حیوان از مرزهای غربی کشور، گفت: ورود دام قاچاق از مرزهای استان های ایلام، کرمانشاه و سنندج از کشورهای عراق و ترکیه عامل بروز این بیماری در منطقه غرب و شمال غرب کشور است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان اظهار کرد: مبارزه جدی با بیماری خطرناک تب مالت عزم و جدیت همه دستگاه های مسئول اعم از پلیس راهور، اداره امور عشایری، دامپزشکی و... را می طلبد.

وی افزود: خوشبختانه تاکنون هیچ کانون آلودگی به آنفلوآنزای مرغی در استان همدان و منطقه مشاهده و گزارش نشده است.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان