اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

24. تير 1394 - 13:48   |   کد مطلب: 12510
فرمانده انتظامي استان همدان از دستگيري يکي از سارقان حرفه اي و کشف 45 فقره سرقت از منزل و ساختمان هاي نيمه کاره در استان خبر داد.
45 فقره سرقت در پرونده سارق منزل و ساختمان هاي نيمه کاره همدان

به گزارش صبح الوند، سردار "حاجي محمد مهديان نسب" گفت: در پي وقوع چندين فقره سرقت منزل و ساختمان هاي نيمه كاره در سطح شهر همدان كه سارقان با شيوه و شگردي خاص وارد منزل شده و اقدام به سرقت طلاجات، وجه نقد، اشيا كم حجم و ابزارآلات با ارزش مي کردند، پيگيري اين موضوع در دستور كار اكيپي مشترك از كارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پليس آگاهي استان قرار گرفت.

وي افزود: كارآگاهان پليس در ابتدا با بررسي سوابق و پرونده هاي موجود نسبت به استخراج اطلاعات مورد نياز و قابل پيگيري و تجزيه و تحليل آن ها اقدام کردند و در ادامه با شناسايي جغرافياي جرم جهت پيگيري از تكرار سرقت ها، با بكارگيري ساير عوامل انتظامي در مقاطع زماني مختلف طرح موضوعي را اجرا و شبانه اكيپ هاي گشتي غيرمحسوس را به جغرافياي جرم اعزام کردند که اين امر تا حدود زيادي در پيشگيري موثر واقع شد.

فرمانده انتظامي استان همدان تصريح کرد: اقدامات پليس ادامه داشت تا اين که يکي از سارقان كه به صورت انفرادي فعاليت مي کرد، شناسايي و در يک عمليات ضربتي در هنگام باز کردن قفل در منزلي جهت سرقت دستگير و جهت تحقيقات پليسي به اداره آگاهي منتقل شد.

اين مقام انتظامي عنوان کرد: در بازجويي هاي فني به عمل آمده، نامبرده ابتدا منكر هرگونه سرقت شد كه با تشويق و ترغيب نامبرده به بيان واقعيت و ارائه مستندات و دلايل و مدارك به دست آمده از صحنه هاي سرقت و كشف مقادير قابل توجهي اموال مسروقه از مخفيگاه وي، ناگزير لب به اعتراف گشود و به 15 فقره سرقت منزل، 30 فقره سرقت مغازه و ساختمان هاي نيمه كاره اعتراف کرد.

مهديان نسب اعلام کرد: با راهنمايي متهم كليه محل هاي سرقت مورد تاييد و مالباختگان شناسايي شدند و همچنين اموال مسروقه كشف شده از مخفيگاه وي به مالباختگان بازگردانده شد.

فرمانده انتظامي استان همدان اظهار کرد: متهم پس از تشکيل پرونده جهت سير مراحل قانوني به دادسرا اعزام شد و از آن طريق روانه زندان شد و تحقيقات پليس جهت شناسايي و دستگيري ديگر متهمان و خريداران اموال مسروقه همچنان ادامه دارد.

سردار مهدیان نسب در پایان توصیه هایی در خصوص پيشگيري از سرقت  منزل ارائه کرد:

 

  1. تا حد امكان از خالي گذاشتن منزل خودداري نمائيد.
  2. براي اطمينان بيشتر ، بر روي ديوارها، كليه پنجره ها و نقاط قابل نفوذ مانند نورگير، پاسيو و ... حفاظ محكم و مقاوم نصب نمائيد.
  3. در پشت بام منزل خود را در اسرع وقت به حفاظ نرده اي و قفل آويز مطمئن مجهز نمائيد.

هنگام خروج ازمنزل تنها به قفل نمودن درخروجي اكتفا نكرده ، كليه درهاي داخلي ساختمان اعم از درپشت بام، هال ، اتاق ها، آشپزخانه ، حمام ، حياط خلوت و .... را قفل نمائيد.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان