اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

21. تير 1394 - 10:20   |   کد مطلب: 12415
مسئول ستاد برگزاری نماز عید فطر از برگزاری نماز روز عید به امامت رهبر معظم انقلاب در مصلی امام خمینی (ره) خبر داد.
نماز عید فطر به امامت رهبر معظم انقلاب برگزار می‌شود

به گزارش صبح الوند، حجت‌الاسلام سید یدالله شیرمردی مسئول ستاد برگزاری نماز عید سعید فطر تهران در نشست خبری که صبح امروز یکشنبه در محل این ستاد برگزار شد، اظهار داشت: به محض اعلام عید سعید فطر توسط ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری نماز عید در مصلی امام خمینی (ره) اقامه می‌شود.

وی تصریح کرد: برنامه روز عید فطر رأس ساعت 7 با تلاوت قرآن و مدیحه‌سرایی آغاز می‌شود و نماز عید سعید فطر رأس ساعت 8 صبح به امامت ولی امر مسلمین جهان آیت‌الله خامنه‌ای اقامه خواهد شد.

شیرمردی از تهیه نقشه‌ای در شهرداری تهران به منظور مشخص کردن مکان‌های رفاهی، پارکینگ‌ها و سایر مکان‌ها برای تسهیل تردد نمازگزاران خبر داد و گفت: نقش نماز عید سعید فطر بسیار اساسی است و یکی از بزرگترین نمازهای عید سعید فطر جهان اسلام در مصلی امام خمینی (ره) اقامه می شود که نشانه پیوند ناگسستنی امام و امت است.

مسئول ستاد برگزاری نماز عید سعید فطر از تشکیل 15 کمیته برای تسهیل جابه‌جایی و اسکان نمازگزاران خبر داد و گفت: باتوجه به تشکیل کمیته حمل و نقل و ترافیک، متروی تهران از ساعت 4 صبح آماده است و 2500 دستگاه اتوبوس و 550 دستگاه ون و هزاران پلیس راهور در این زمینه فعال هستند.

شیرمردی با بیان اینکه تمامی درهای مصلی از اذان صبح به روی مردم باز است، یادآور شد: ایستگاه‌های صلواتی، کمیته درمان و بهداشت و امداد و نجات که نمازگزاران را به صورت رایگان بیمه می‌کند و کمیته انتظامات و اجرائیات که در آن سه هزار نفر کار هدایت مردم را انجام می‌دهند برای روز عید فعال خواهند بود.

مسئول ستاد برگزاری نماز عید سعید فطر با اشاره به تشکیل کمیته مدیریت مصلی و کمیته روحانیون گفت: کمیته رسانه‌های دیداری و نوشتاری و مجازی علاوه بر کار اطلاع‌رسانی کار فرهنگ‌سازی را نیز انجام می‌دهد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: دو ایستگاه مترو در جنوب و شمال مصلی فعال است و همچنین اتوبوس‌هایی که از شب قبل از عید در میادین و مساجد اصلی هستند بعد از نماز صبح حرکت خواهند کرد، از نمازگزاران می‌خواهیم که اوایل صبح به سمت مصلی حرکت کنند.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان