اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

9. اسفند 1395 - 16:05   |   کد مطلب: 24113
روز گذشته بود که خبر ساماندهی دستفروشان پیاده راه بوعلی در اذهان پیچید اما امروز اتفاقی دیگر افتاد و نیروی انتظامی با مقاومت دستفروشان مواجه شد و دستفروشان با بیان اینکه مسئولان به جای حل مسئله سعی در پاک کردن صورت مسئله دارند خواستار ساماندهی صحیح خود شدند.

به گزارش صبح الوند، در همدان با توجه به وضعیت اقتصادی و نبودن کارخانه دستفروشی برای برخی تنها منبع درآمدی می باشد.

 

روز گذشته بود که خبر جمع آوری و ساماندهی دستفروشان پیاده راه  بوعلی که 7 میلیارد تومان جهت آماده سازی ان هزینه شده بود در اذهان پیچید و امروز اولین روز بود که قرار بود دیگر دستفروشی در خیابان بوعلی نباشد اما نزدیکی های ظهر اتفاق دیگری افتاد و در پیاده راه بوعلی درگیری بین دستفروشان و نیرو انتظامی رخ داد صدای ولش کن ولش کن مردم در اطراف میدان امام پیچیده بود و خواستار رها کردن دستفروشها توسط نیروهای انتظامی بودند.

 

بسیاری از مردم که با  تجمع در اطراف میدان اصلی شهر تماشاگر این قضیه بودند می گفتند که اگر دستفروش ها این کار را انجام ندهند دیگر چکار می توانند بکنند.

 

گرچه فرماندار همدان استفاده از هر گونه گاز اشک آور را تکذیب کرد اما بنابر گفته دستفروش ها مامورین با پاشیدن گاز اشک آور سعی در متفرق کردن دستفروش ها داشتند.

 

جهت جویا شدن بیشتر مسئله به مصاحبه با فردی که به عنوان نماینده دستفروش ها بود پرداختم و گفت: قرار شده ما را  در بازار روز ساماندهی کنند اما باید بگذارند برای بعد از عید  الان کسانی که میخواهند بروند بازار روز وسیله می خواهند چطوری ما انبارهایمان که تمام تو این کوچه ها هست تخلیه کنیم و هزینه جابه جایی و ضرر به ما حداقل بیست میلیون می شود.

 

وی گفت:  الان ما جنس خریدیم و اگر ما را جمع اوری کنند تمام چک های ما برگشت می خورد.

 

 

این دستفروش  ادامه داد: خواهشی ما از شهرداری و شورای شهر داریم که  20 روز به ما وقت بدهند و از شلوغی بازار عید که کاسته شد با فرهنگ سازی برای مردم ما را به بازارهای روز انتقال دهند.

 

وی با انتقاد از مکان بازار روزها گفت: خیلی از مشتریان ما اقشار ضعیف هستند اخر چه کسی می اید از بازار روز کوچه مشکی که در بالای شهر هست خرید کند.

 

این دستفروش  در پایان گفت:  شهرداری موظف است ما را ساماندهی کند اما برنامه خاصی و درستی در این زمینه اجرا نشده است اینها می خواهند مشکل را بگذارند کنار نمی خواهند مشکل را حل کنند.

 

قابل توجه است بعد از این همه سرو صدا و دستگیری برخی از دستفروشتان همچنان  در پیاده راه بوعلی به کار خود ادامه دادند و در اخر یکی از مسئولین در پاسخ به اینکه اخر وضعیت این دستفروش ها چه میشود گفت : همانطور که دیدید حتی مردم همکاری نکردند.

 

در نهایت باید گفت جمع آوری دستفروش ها کاری نیست که بتوان با برخوردهای این چنینی آنها را کنار گذاشت و باید آنها ساماندهی به موقع شوند و دیگر آنکه بازارهای روزی که در سطح شهر هستند را باید به مردم معرفی و در نقاط اصلی و نزدیک مراکز خرید قراردهند نه اینکه فقط با جمع آوری و برخوردهای این چنینی به جای حل مسئله، صورت مسئله را پاک میکنند.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان