اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

19. بهمن 1396 - 12:40   |   کد مطلب: 28545
رییس کمیسیون نظارت حقوقی و اداری شورای اسلامی شهر همدان خبر داد:
نیروی انتظامی پس از چهار دهه ساختمان شهرداری همدان را تحویل می دهد
رییس کمیسیون نظارت حقوقی و اداری شورای اسلامی شهر همدان از تخلیه و تحویل قطعی ساختمان شهرداری پس از چهار دهه از نیروی انتظامی خبر داد

به گزارش صبح الوند، سید مسعود عسگریان در جلسه کمیسیون نظارت حقوقی و اداری شورا که با حضور معاون حقوقی فرمانده انتظامی استان همدان و اعضای کمیسیون برگزار شد، افزود: ساختمان اداره گذرنامه که متعلق به شهرداری است و از سالیان قبل طی چهار دهه در اختیار نیروی انتظامی بوده پس از پیگیریهای شورای اسلامی شهر همدان با تعامل ایجاد شده این ساختمان توسط نیروی انتظامی تا پایان سال جاری تخلیه و تحویل شهرداری خواهد شد.

 

عسگریان با بیان اینکه این ساختمان به عنوان املاک شهرداری از سرمایه های شهر محسوب می شود، افزود: شهرداری در پیش بینی بودجه سال 97 برای تخریب این ساختمان و ساخت پارکینگ عمومی برنامه ریزی کرده است.

 

وی با اشاره به اینکه تعامل و همگرایی خوبی بین  شورا و شهرداری با نیروی انتظامی وجود دارد، اضافه کرد: با توجه به اینکه منطقه میدان آرامگاه بوعلی پرترافیک بوده ساختمان شهرداری که در اختیار نیروی انتظامی است در مسیر ترافیک قرار گرفته بر این اساس احداث پارکینگ عمومی در این نقطعه از شهر از ضروریات است.

 

وی با اشاره به اینکه حدود 5 سال برای تخلیه و تحویل این ساختمان به نیروی انتظامی فرصت داده شده بود، یادآور شد: احداث پارکینگ در این مجموعه از تاکیدات و مطالبات شورا است و باید این امر هر چه سریعتر در راستای ارائه خدمات رسانی به مردم شهر همدان اجرایی شود.

 

عسگریان به توافقات شهرداری با نیروی انتظامی اشاره کرد و افزود: بر این اساس لازم است هر چه سریعتر این ساختمان به شهرداری تحویل داده شود.

 

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه در طول 4 دهه گذشته نیروی انتظامی قسمتهایی را به ساختمان قدیمی مورد نظر افزوده مقرر شد از این بابت شهرداری مساعدت لازم را با نیروی انتظامی بعمل آورد.

 

  عسگریان با یبان اینکه هدف شورا و شهرداری برون رفت از معضلات ترافیکی است، افزود: شهرداری در راستای اهداف پلیس و در زمینه کاهش و آرام سازی ترافیک در شهر مکلف به احداث پارکینگ عمومی شده است و با توجه به ترافیک سنگین میدان آرامگاه بوعلی چنانچه تدبیری برای تامین پارکینگ نشود قطعا در دو یا سه سال آینده با مشکلات حادتری در زمینه ترافیک مواجه می شود.

 

   رییس شورای اسلامی شهر همدان هم با اشاره بر معضلات و مشکلات ترافیکی گفت: مشکلات ترافیکی بر معضلات دیگر از جمله تردد خودروهای امداد تاثیر گذار بوده و باعث بروز دیگر مشکلات می شود بر این اساس اجرای طرح های ترافیکی در برنامه های شورا و شهرداری قرار گرفته است.

 

  ابراهیم مولوی هم به ترافیک محوطه میدان آرامگاه بوعلی اشاره کرد و افزود: رفع این معضل با تاکید شورای شهر در دستور کار شهرداری قرار گرفته است که مجموعه ساختمان شهرداری که در اختیار نیروی انتظامی است مکان مناسبی برای اجرای پارکینگ عمومی است.

 

  مولوی به توافقات شهرداری و نیروی انتظامی در خصوص تخلیه و تحویل این ساختمان اشاره کرد و یادآور شد: طبق این توافق مصوب شد که ساختمان تخلیه و به شهرداری تحویل داده شود. 

 

وی نیز تاکید کرد: اعیانی های صورت گرفته توسط شهرداری برای نیروی انتظامی جبران می شود. 

 

رییس کمیسیون برنامه بودجه و امور مالی شورای شهر همدان نیز از ترافیک به عنوان یکی از معضلات شهر همدان یاد کرد و گفت: ترافیک علاوه بر معضل مدیریت شهری، از معضلات و هنجارهای اجتماعی  امنیتی نیز محسوب می شود که باید در راستای رفع آن اقدام شود. 

 

حسین قراباغی اضافه کرد: اگر ترافیک روان نشود بسیاری از مشکلات را به دنبال خود خواهد داشت که از جمله آنها کندی خدمات دهی به شهروندان بویژه در انتقال بیماران توسط خودروهای امدادی مث آمبولانس ها خواهد بود. 

 

قراباغی با اشاره به ترافیک سنگین در اطراف میدان آرامگاه بوعلی یادآور شد: سیاست گذاری شورا در این زمینه ایجاد پارکینگ عمومی در این نقطه از شهر است چرا که این نقطعه از شهر آبروی همدان محسوب می شود. 

 

شهردار همدان هم در ادامه این جلسه با بیان اینکه همدان از امن ترین شهرهای کشور است، گفت: امنیت موجود حاصل فداکاری و عملکرد نیروهای خدوم و زحمتکش انتظامی استان است که باید قدردان این امنیت و تلاش این قشر بود.

 

  عباس صوفی شهرداری و نیروی انتظامی را دو ارگان لازم و ملزوم هم دانست و افزود: امنیت مهمترین مقوله یک شهر سالم است لذا رفع معضلات و مشکلاتی که سلامت شهر را به خطر مواجه می کند ضروری است. 

 

صوفی با بیان اینکه انتظار می رود موضوع ساختمان شهرداری که در اختیار نیروی انتظامی است حل شود، گفت: با توجه به سیاست گذاریهای صورت گرفته و تاکیدات اعضای شورای اسلامی شهر به عنوان نمایندگان مردم در پارلمان شهری تحویل هر چه سریعتر این ساختمان و احداث پارکینگ در این مجموعه است. 

 

    معاون حقوقی فرماندهی انتظامی استان همدان هم در این جلسه به تمکین این ارگان به قانون در خصوص تخلیه و تحویل ساختمان شهرداری اشاره کرده و قول تعامل و همکاری با شورا و شهرداری را داد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان