اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

3. آذر 1395 - 9:23   |   کد مطلب: 22033
اقتصاد مقاومتی با جوانه زدن در دل جوانان همدان باعث شد تا آنان نیز با همان شور و شعور بسیجی و با راهنمایی های بسیج سازندگی توانستند معنای اقتصاد مقاومتی را با عمل اثبات کنند.

به گزارش صبح الوند، شور بسیجی هر جا که ورود پیدا می کند کاری می کند کارستان و تا امری را  به نتیجه و ثمر ننشاند ، آرام نمی گیرد.

این بار بسیج با ورود در عرصه مهم دیگری قرار است درس زندگی و ایستادگی را طور دیگری مشق کند.

با توجه به رویکرد دشمنان با اعمال تحریم ها و برای وابسته کردن ملت قهرمان ایران به خود، مقام معظم رهبری با هوشیاری کامل بحث اقتصاد مقاوتی را مطرح و در این راستا سیاست های مربوط به آن را ابلاغ نمودند تا مسئولان و مردم آن را سرلوحه قرار دهند.

لذا مجموعه بسیج ، مانند همیشه و با لبیک به مقام عظمای ولایت وارد عمل شد و با ارائه تسهیلات و نشان دادن راه به جوانان و خانواده ها توانست  موفقیت های بسیاری را شامل شود.

اقتصاد مقاومتی با جوانه زدن در دل جوانان همدان باعث شد تا آنان نیز با همان شور و شعور بسیجی و با راهنمایی های بسیج سازندگی توانستند معنای اقتصاد مقاومتی را با عمل اثبات کنند.

آنچه در این گزارش می خوانید نمونه مشت از خروارها اقدامی است که جوانان همدانی با بهره بردن از طرح های اقتصاد مقاومتی توانستند به شعار"ما می توانیم" جامه عمل بپوشانند.

 

بسیج مهندسین صنعتی همدان به کمک صنایع استان امده است

بسیج مهندسین صنعتی همدان با استفاده از نیروی متخصص خود با حضور در واحدهای صنعتی همدان به بررسی مشکلات این واحدها می پردازند.

در همین زمینه اولین کارگروه پایش صنایع استان همدان شکل گرفت که برنامه این کارگروه به این شکل است که گروه‌های جهادی سازمان به واحدهای تولیدی و صنعتی اعزام  و مهندسین از نزدیک در واحدهای تولیدی حضور پیدا می‌کنند و شناسنامه وضعیتی برای هر واحد صنعتی  پر می‌کنند و به‌این‌ترتیب موانع هر واحد را شناسایی  و بعد از شناسایی، پرسش‌نامه‌های تکمیل‌شده‌ای از مشکلات صنایع را  در کارگروه پایش صنایع استان مطرح می‌کنند که در این زمینه دسته‌بندی‌های خاصی را روی فرم‌ها انجام می‌دهند و بر روی موانع و مشکلاتی که صنایع ممکن است داشته باشند کار می‌کنند و از مسئولین مربوطه هم‌جهت حضور دعوت به عمل می‌آید.

 

 

اردوهای جهادی مهندسین کشاورزی همدان در راستای محرومیت زدایی از روستاها

بسیج مهندسین کشاورزی همدان با برگزاری اردوهای جهادی در روستاهای همدان گام موثری در جهت اقتصاد مقاومتی برداشته است.

اعضای بسیج مهندسین کشاورزی همدان در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی ، محرومیت‌زدایی از روستاها، بالا رفتن مهارت کشاورزان و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر با حضور در روستاها و آموزش صحیح به روستاییان در امور کشاورزی و دام  روستاییان را با به‌روزترین آموزش‌های کشاورزی آشنا کردند.

دراین طرح کار شناسایی امور دام،  مسائل بهداشتی جایگاه دام و شیر، پرواربندی، زنبورداری ،پرورش مرغ بومی,  پرورش قارچ، فناوری استفاده از ضایعات کشاورزی و غنی‌سازی کاه به روستاییان آموزش داده ‌شود.

جنگ ما امروز در روستاها است بسیجیان با  حضور در روستاها به ایجاد اشتغال و جلوگیری از مهاجرت روستاییان کمک کرده اند.

 

 

آشنایی مهندسین کشاورزی با روش عملی کشت و زرع

با توجه به نیاز کشور به نیروی جوان و کارآزموده در بخش های مختلف تولیدی ما کمتر شاهد آموزش عملی با نحوه کار در سطح دانشگاه ها هستیم و این نیازی است که اگربرآورده شود  در جهت ایجاد اشتغال جوانان گام موثری برخواهیم برداشت.

دراین راستا بسیج مهندسین کشاورزی استان همدان با برگزاری طرح هایی همچون اردوهای جهادی و بازدید مستقیم از مزارع کشاورزی این زمینه را فراهم کرده است و به همین منظور اعضای بسیج مهندسین کشاورزی استان همدان به مناسبت روز تشکیل جهادکشاورزی از مزارع مرکز تحقیقات کشاورزی این شهر بازدید کردند و از نزدیک به بیان سئوالات خود در این  زمینه پرداختند و با کار عملی آشنا شدند.

 

راه اندازی سامانه جامع صنایع و معادن استان همدان

بسیج مهندسین کشاورزی همدان در راستای ارائه خدمات دانش بنیان به واحدهای صنعتی سامانه جامع صنایع و سامانه و معادن استان  طراحی شده که هدف این است که در درون این دو سامانه فعالین و واحدهای تولیدی را  در حوزه صنعت و معدن معرفی شوند.

این سامانه ها به طور رایگان در اختیار واحدهای صنعتی همدان قرار گرفته شده است و در ان سعی شده است مواردی همچون واحدهای صنعتی، تولیدات واحدهای صنعتی و مسائل و  مشکلات آن‌ها معرفی و بستر مناسبی فراهم شود که صنایع استان دریک سامانه واحد خود را معرفی و محصولاتشان را ارائه بدهند تا بتوانند همدیگر را بهتر بشناسند.

 

دانش اموز نخبه بسیجی همدان مخترع داروی کاملا ایرانی

دانش اموز نخبه بسیجی همدان بااستفاده از روحیه بسیجی خود اقدام به  تهیه دارویی کامل ایرانی کرده است

محمد جواد ونایی اختراع خود را گامی در جهت اقتصاد مقاومتی و جلوگیری از خروج ارز از کشور دانست و در این رابطه می گوید:  پس از آنکه فهمیدم برای خرید یک دارو چه مقدار ارز باید از کشور خارج شود به فکر تولید یک پماد ساده افتادم شاید مشابه ان در ایران باشد ولی تولیدات دیگر ترکیبات شیمیایی فراوانی دارند این پماد هم جنبه اقتصاد مقاومتی و هم از خروج ارز به خارج از کشور جلوگیری می کند

.

 

تحقق اقتصاد مقاومتی با پرورش مرغ بومی در همدان

روح الله فروتن، كارآفرين بسيجي است كه به لطف خدا و با کمک بسیج سازندگی استان همدان به پرورش مرغ بومي اشتغال دارد.

فروتن که خود فارغ التحصیل مهندسی عمران است، گفت:: من به دنبال کار دولتی نرفتم و خود در کاری که در آن مهارت داشتم شروع به کار کردم و امیدوارم با سود و بازاری که کسب خواهم کرد سبب اشتغال افرادی دیگر هم شوم.

این فعال عرصه اقتصاد مقاومتی  با اشاره به اينكه تسهيلات 10ميليوني از بسيج سازندگي دريافت كرده، اظهار کرد: کمک و همراهی سازمان بسیج سازندگی در موفقیت من  بسیار موثر است و خواستار آن هستم که بانک های وام دهنده در این امر به کارافرینان کمک کنند و کارهای آنان را سریعتر انجام دهند.

 

تحق اقتصاد مقاومتی در اسداباد با استفاده ازتسهیلات بسیج سازندگی

در راستای اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی ، بسیج سازندگی اقدام به پرداخت تسهیلاتی در این زمینه کرده است.

افشین هادیان پسری 23 ساله ساکن شهر اسدآباد است که با علاقه‌ای که از نوجوانی به پرورش زنبورعسل داشته، و علی رغم اینکه مقطع کارشناسی را در رشته حقوق داشت، با گرفتن تسهیلات اقتصادی مقاومتی از سوی بسیج سازندگی توانسته با پرورش زنبورعسل یکی از موفق‌ترین تولید کننده‌های محصول عسل باشد.

وی در این مورد گفت: 15 سال بیشتر نداشتم که با یک کندو به شغل زنبورداری پرداختم و هم اکنون 250 کندوی زنبورعسل دارم.

وی ادامه داد: با این تسهیلات اقتصاد مقاومتی برای خرید دستگاه زهرگیر، شکر، دارو، موم جعبه و... اقدام کردم و امروز از کار و شغل رضایت کامل دارم.

 این تولید کننده زنبورعسل خطاب به هم سن و سالهای خود برای ایجاد شغل گفت: همواره نباید شغل دولتی را مدنظر قرار داد بلکه باید بر داشته ها و توانمندی های خود تکیه کنیم تا موفقیت حاصل شود.

 

با آسان‌گیری در پرداخت تسهیلات اقتصاد مقاومتی موفق به تولید شترمرغ شدم

جاسم خلجی یکی از تولیدکنندگان موفق اسدآبادی است که از طریق تسهیلات اقتصاد مقاومتی اقدام به تولید شترمرغ کرده و در کنار این واحد، واحد تولیدی دیگری را راه‌اندازی نموده  وبه عنوان یکی از تولیدکنندگان برتر کشوری معرفی شده است.

این جوان 23 ساله گفت: واحد تولیدی خود را در سال 91 با اخذ تسهیلات 10 میلیون تومانی از طریق بسیج سازندگی ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه واحد تولیدی که ایجاد کرده است در ابتدا به تولید مرغ بومی پرداخته است، افزود: با ایجاد این واحد توانستم دستگاه جوجه کشی را خریداری و اقدام به تولید مرغ بوی بیشتری کنم.

 

دانش‌آموز اسدآبادی اثبات کرد؛ یک مساوی هشتاد/ سرمایه 18 ساله، امید می‌آفریند

در شهرستان اسدآباد افراد نخبه زیادی در زمینه‌های مختلف علمی، پژوهشی، فرهنگی وجود دارد که برخی از آنان حتی برای خود همشهریان هم ناشناخته مانده‌اند؛

یکی از این نخبگان شهرستان دانش‌آموزی است که در زمینه علمی و پژوهشی فعالیت‌های زیاد را داشته و حتی مخترع دستگاه‌های مختلف کاربردی است؛

سبحان سلیمی دانش‌آموز نخبه‌ای که افتخار بسیجی بودن را دارد، درباره اختراعاتش گفت: در زمانی که کارخانه ریموت سازی خودرو به دلیل ازکارفتادن دستگاهی تعطیل شده و بیش از 80 کارگر آن بیکار شده بودند، با اختراع دستگاهی توانستم چرخ کارخانه را راه‌اندازی و کارگران مشغول کار شوند و این برایم دنیایی ارزش داشت.

 

تحقق اقتصاد مقاومتی بدون مهاجرت از روستا به شهر؛

صادق احمدی جوان روستایی است که پارتی نداشت و دامداری را به کار دولتی ترجیح داد و با دامداری کوچکش هم در تحقق اقتصاد مقاومتی موفق بوده و هم از مهاجرت خود به شهر جلوگیری کرده است.

وی یکی از اهالی روستای وندرآباد اسدآباد است و یک سال است که تحصیلاتش را در دانشگاه به پایان رسانده و امروز در حیاط منزلشان، دامداری کوچکی به راه انداخته و با آن درآمدزایی می‌کند.

این جوان تحصیل‌کرده بعد از خستگی از راه این اداره و آن اداره، کمر همت بست تا در کاری آزاد آزادانه فعالیت کند و محتاج کسی نباشد و اینجا بود که شغل آزادش را به کار دولتی ترجیح داد

احمدی که خود را در شغلش موفق می‌داند و برنامه‌های بزرگ‌تری برای آینده خود در سر دارد، گفت : یک انسان فعال و پرتلاش می‌تواند باکار آزاد، هم درآمد بیشتر و هم موفقیت بهتری داشته باشد.

وی ‌گفت: حتی با کار آزاد می‌توان برای چند جوان بیکار هم شغلی ایجاد کرد؛ چه‌بسا با دامداری کوچکم همین کار را انجام داده‌ام به این صورت که بعد از تولیدات دامی خود آن را از طریق وسایل نقلیه‌ای که جوانانی  مشغول به کارند، به شهر می‌فرستم و از طریق آن‌هم مشغول به کار شده‌اند.

 

 

اقتصاد مقاومتی و جوانی که موفق ترین تولید کننده عسل شد

اقتصاد مقاومتی در واقع یک شعار نیست بلکه مقاومت و همت بلند داشتن در برابر اوضاع نابه سامان اقتصادی جامعه است که اگر بخواهیم به آن جامعه عمل بپوشانیم میتوانیم در برابر مشکلات و سختی ها مقاوم بمانیم

خلجی تصریح کرد: علاوه بر خود برای دو نفر نیز به صورت مستقیم اشتغال ایجاد کرده ام و هم اکنون در واحدهای تولیدی خود 2 هزار مرغ و خروس بومی، 30 شترمرغ و 5 رأس گاو دارم.

وی گفت: تسهیلاتی که از طریق بسیج سازندگی و بانک مهر اقتصاد دریافت کردم، بدون دردسر و به راحتی گرفته ام و این در حالی است که برای اخذ یک تسهیلات از بانکهای دولتی با کلی دردسر و رفت و آمد و در زمینه ضمانتها مواجه میشویم.

خلجی با تشویق هم سن و سال‌های خود به انجام کارهای بزرگ در کنار تحصیل تأکید کرد و خطاب به آنان گفت: جوانان باید ابتدا کمی سرشان را از گوشی‌های  خود بیرون بگیرند و اطراف خود را برای اشتغال بشناسند.

 

اهدای جهیزیه به زوج های نهاوندی توسط بسیج سازندگی

مسئول بسیج سازندگی سپاه نهاوند گفت: در مناسبت های مختلف و  با کمک بسیجیان، این جهیزیه تهیه و در اختیار زوج های جوان قرار می گیرد.

میثم رحیمی اظهار داشت: بسیجیان خواهر پایگاه عطیه شهرستان نهاوند با این ا قدام خیرخواهانه خود باعث فرهنگ‌سازی در بین خیرین هستند تا با تهیه جهیزیه ،  زوج‌های جوان بیشتری را به خانه بخت بفرستند.

 

ویزیت رایگان اهالی چند روستای محروم نهاوند توسط گروه جهادی جامعه پزشکی تهران + تصاویر

گروه جهادی بسیج جامعه پزشکی تهران با همراهی حمیدوند فرماندار، جهانیان بخشدار بخش خزل، دارابی رئیس شبکه بهداشت و درمان و مسئول جهاد سازندگی سپاه نهاوند، به‌صورت کاملاً رایگان روستاییان عزیز دهستان خزل شرقی را ویزیت و داروی رایگان در اختیار آنها قراردادند.

در همین راستا اصغر مومیوند مسئول گروه جهادی بسیج امام علی (ع) تهران همه سعی و تلاش این گروه جهادی را کمک به مردم مناطق محروم دانست و گفت: اعضای این گروه از کار کردن برای این مردم هیچ‌وقت خسته نمی‌شوند.

مومیوند افزود: علاوه بر کار پزشکی که در این روستاها انجام می‌شود در نقاط دیگری اعضای گروه جهادی امام علی (ع) به کارهای عمرانی و عامل المنفعه می‌پردازند.

این طرح باهدف محرومیت‌زدایی و ارتقای شاخص‌های بهداشت و درمان در این منطقه برگزار شد و خوشبختانه مردم استقبال خوبی از این طرح داشتند. در این طرح خدمات پزشکی و دندانپزشکی با همکاری خوب مردم به اعضای روستاهای دهستان خزل شرقی ارائه شد.

بنابر گفته دارابی، رییس مرکز بهداشت شهرستاننهاوند تا پایان سال نیز گروه‌های جهادی پزشکی دیگری به شهرستان نهاوند می‌آیند تا به اکثر روستایان مناطق محروم خدمات پزشکی ارائه کنند

.

 

پذیرایی بسیجیان نهاوند از زائران حرم حسینی با طعم عشق و دلدادگی+ تصاویر

شهرستان نهاوند به دلیل قرار گرفتن در مسیر عبور زائران حرم حسینی روزانه میزبان هزاران نفر از عاشقان و ارادتمندان به اهل‌بیت است و بسیجیان امسال با ایجاد موکب سیدالشهدا روزانه از هزاران نفر از زائران اربعین حسینی پذیرایی می‌کنند.

محمود گودرزی مسئول موکب سیدالشهدای شهرستان نهاوند گفت: برای پذیرایی از زائران از بسیجیان پایگاه‌های مقاومت شهرستان استفاده می‌شود و آن‌ها هم خیلی با خوش‌رویی و خالصانه در این موکب برای رضای خدا کار می‌کنند.

شیراوند مرد حدود 50 ساله نهاوندی که در این موکب به مردم خدمت‌رسانی می‌کند هم گفت: حدود 15 روز است که با همکاری بچه‌های بسیج شبانه‌روزی از زائران پذیرایی می‌کنیم و همین‌که زائران حرم امام حسین (ع) از دست ما راضی هستند برای ما کافی است.

 

سپاه ملایر اقتصاد مقاومتی را معنا بخشید

اختراع دستگاه خشک کن توسط نخبگان ملایری/ ما نیاز به تشویق نداریم به حمایت نیز داریم

چهار نخبه ملایری توانستند با صرف فعل خواستن و با کمک سپاه ملایر  دستگاه خشک کننده خشکبار را بدون نمونه خارجی اختراع کنند و در این زمینه گام موثری در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی برداشتند.

زهرا جعفری یکی از مخترعین این دستگاه به خبرنگار ملایری ها گفت: سیستم ارائه‌شده در این زمینه، دارای به‌روزترین تکنولوژی مکانیکی و الکترونیکی و نرم‌افزاری است که دارای امکاناتی نظیر تنظیم دمای مطلوب جهت حفظ کیفیت سبزه و تنظیم زمان‌بندی است. همچنین با اندکی تغییر در دستگاه و تغییر در بعضی پارامترها، می‌توان از دستگاه برای خشک‌کردن میوه‌ها و گیاهان دارویی و سبزی‌ها نیز استفاده کرد.

از مزیت‌های عمده‌ دیگر دستگاه: می‌توان به افزودن قابلیت آنتی باکتریال و از بین بردن قارچ‌ها و میکروب‌ها طی مراحل خشک‌کردن اشاره کرد.

 

در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی جوانان نخبه را حمایت کنید

سخن این مخترع با مسئولین این است  که ما نیاز به تشویق نداریم و بلکه نیاز به حمایت داریم . با توجه به تأکیدات فراوان مقام معظم رهبری درباره حمایت از جوانان و اقتصاد مقاومتی  ما و تمام جوانان نخبه نیازمند حمایت هستیم  و مسئولین فقط به باشید ما را باور کنند.

اگر مسئولین ما را باور داشته باشند و حمایت کنند بسیاری از نخبگان از ایران به خارج کوچ نمی‌کنند همه ما دوست داریم برای میهن اسلامی و شهر خود کار و فعالیت کنیم .

 این مخترع از همکاری فرمانده سپاه ملایر در حهت رسیدن به اهدافشان بسیار راضی بود و اظهار کرد:  فرمانده سپاه ملایر نیز در این راه بسیار کمک ما کردند و از طریق بسیج سازندگی کمک‌های زیادی به ما کردند ما روزی بود که پول ثبت اختراع خود را نداشتیم ولی ایشان برای ثبت اختراع به ما کمک زیادی کردند.

 

ظرفیت تولید سالانه 370 تن قارچ در یک کارگاه تولیدی ملایر

یکی از مشکلات اساسی و مهم این روزها در کشور ما بحث بیکاری جوانان است و شاید مهم‌ترین نیاز جوانان امروز اشتغال باشد. راه‌های متفاوتی برای ایجاد اشتغال وجود داشته که گاهی وابسته به دولت و گاهی وابسته به خود اشخاص است. که معمولا ایجاد کارآفرینی توسط خود فرد با موفقیت بیشتری همراه است.

برادران جباری ازجمله کسانی بودند که قدم در راه کارآفرینی گذاشته و با بستن کمر همت کار تولید و پرورش قارچ در ملایر را با تأسیس یک شرکت کشت و صنعت آغاز کرده‌اند.

این کارافرینان نشان دادند که با استفاده از توان و نیروی بومی میتوان گام موثری در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی برداشت.

 

پرداخت  دو میلیارد و پانصد میلیون تومان تسهیلات برای اشتغالزایی جوانان قهاوند

فرمانده مرکز مقاومت بسیج قهاوند گفت: تا کنون مبلغی بالغ بر دو میلیارد و پانصد میلیون تومان وام به متقاضیان بسیجی برای اشتغال زایی پرداخت شده است.

روح الله حسینی اظهار داشت: این امر موجب ایجاد اشتغال مستقیم برای 250 نفر از بسیجیان با طرح هایی همچون پروش ماکیان ، پرورش شتر مرغ ، پرورش ماهی ، دامداری ، گاوداری ،زنبورداری ، کاشت زعفران و ... شده است.

 

جوانان به جای مهاجرت به شهر ، در مسیر خودکفایی گام بردارند

حامد صالحی یک از پرورش دهندگان بلدرچین در قهاوند گفت: مبنای تشکیل این واحد کوچک خانگی فرمایشات مقام معظم رهبریبود و استناد ما نیز به این سخن ایشان است که فرمودند" در بحث اقتصاد نگاه به داخل داشته باشید و دنبال این نباشیم که کشوری استکباری ما را کمک کند اگر نگاه به داخل داشته باشیم خیلی از مشکلات را حل خواهیم کرد".

این تولیدکننده می‌گوید : در فضایی هرچند محدود در مساحت 20 مترمربع باعلاقه کار خود را شروع کردم و با تداوم فعالیت این واحد پرورش بلدرچین برای سه نفر اشتغالزایی شده است

ضرب و تقسیم آموزشیار بسیجی برای ریشه کنی بیسوادی در روستاهای تویسرکان

یک بانوی جوان روستایی که اهل تویسرکان است برای ریشه کنی بیسوادان روستای خود، آستین ها را بالا زده است و با وجود مشکلات بسیار زکات علم خود را پرداخت می کند

فاطمه نوروزی لیسانس حقوق دارد و مربی حلقه صالحین بسیج روستا، سال گذشته به بسیج سازندگی مراجعه می کند و با توجه به تفاهمنامه بسیج و آموزش و پرورش مجوز مربیگری نهضت سواد آموزی را می گیرد.

به روستای باز می گردد و در ابتدا دو بیسواد در روستای خود و دو نفر دیگر را هم در قلقل؛ روستای مجاروشان می یابد و به آن ها درس می آموزد.

به درب منازل می رود و یکی یکی آن دسته از افرادی که کم سواد یا بیسواد هستند و زیر 50 ساله ها را شناسایی می کند و برای تشویق و ترغیب آنان به سواد آموزی وارد عرصه می شود.

در ابتدا تعداد شاگردانش کم است و از این رو در منزل کار را آغاز می کند تا اینکه در سال جاری به دلیل رضایت اهالی آن دسته از کم سوادانی که به دلایل مختلف ادامه تحصیل نداده اند نیز به کلاس درس او می آیند و نوروزی پایه های دوم، سوم و چهارم و پنج را نیز به آن ها می آموزد.

نوروزی از هدفش می گوید آنجا که زکات علم خود را آموختن به دیگران می داند و هم اینکه شاید منبع درآمد هرچند ناچیزی هم برای او و خانواده اش مهیا شود.

او اکنون 14 شاگرد دارد که برخی از آنان از صفر شروع کرده اند و برخی دیگر از پایه های دوم، سوم و چهارم به بعد.

نزدیک غروب است، صبر می کنیم تا کلاس درس تمام شود و به دیدار خانواده این آموزشیار می رویم، فاطمه مهربانی را از پدر و مادرش آموخته است، پدری که چند ماه است یکی از پاهایش به علت تنگی عروق قطع شده و مادری که هر دو چشمش را به تازگی عمل کرده است.

وی ادامه می دهد: من  و خواهرم برای گذران زندگی خانواده آلوهای باغ کوچکی را که داریم به تنهایی چیده و به برای فروش یا خشک کردن می آوریم، این کار برای ما سخت است و مادرم هم به دلیل ضعف بینایی توان کمک کردن را ندارد، با این وجود خدا را شکر می کنم که محتاج کسی نشده ایم و امیدوار هستیم به همین مبلغ اندک آموزشیاری و آلوهایی که قرار است برای فروش روانه بازار کنیم.

 

سخن پایانی....

آنچه در این گزارش عنوان شد همه و همه بیانگر این واقعیت است که اگر یک ایرانی بخواهد با همت والایش و با استفاده از رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری روی پای خود بایستد و به بیگانه متکی نباشد، پس می تواند.
لذا باید مسئولان در کنار مردم بوده و با عمل به بند بند سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی و بهره گیری از نیروی عظیم و مبارک بسیج به هر چه پیشرفت این ملت غیور کمک کنند.واین را همواره مد نظر قرار دهند که با برجام و ...نمی توانند مشکلات کشور را حل نمایند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان