اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

26. بهمن 1399 - 10:16   |   کد مطلب: 34699
مسئولین با ارزش قائل شدن برای نسل نوی دانشجومعلمان در پی ساخت پردیس و اختصاص زیرساخت های مناسب به دانشگاه فرهنگیان باشند که هر هزینه ای در این وادی سرمایه گذاری عظیمی است.
دانشگاه فرهنگیان نیازمند زیر ساخت های مناسب

به گزارش صبح الوند، فاطمه پاشائی خجسته، عضو شورای گفتمان سازی و مطالبه گری بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان همدان پردیس شهید باهنر در یادداشتی نوشت: 

بسمه تعالی 

با توجه به سخنان گرانقدر رهبر معظم انقلاب، از دانشگاه فرهنگیان به عنوان مهم ترین عنصر و شالوده تعلیم و تربیت تعبیر می‌شود. مدت هاست دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی که قلب تپنده ی سیستم آموزشی هستند مورد بی توجهی قرار گرفته اند و این در حالی است که مقام معظم رهبری بارها صراحتا بر موضوع "توسعه کمی و کیفی دانشگاه فرهنگیان" تاکید کرده اند.

دانشجومعلمان ایران عزیز که در آینده ای نزدیک وظیفه ی خطیر انسان سازی را برعهده دارند، با آگاهی از نظام مسائل آموزش و پرورش جانی تازه به سیستم آموزشی می بخشند؛ و دانشگاه فرهنگیان باید از لحاظ کمی و کیفی در شان منزلت و جایگاه معلمی باشد.

یکی از وجوه منزلت معلمی با همین ارج نهادن به دانشگاه فرهنگیان که مرکز ثقل اصلی نظام آموزش و پرورش است در جامعه نمود پیدا می کند. مادامی که ما تربیت معلمان را جدی بگیریم و در راه توسعه دانشگاه فرهنگیان به جای سنگ اندازی به فکر رفع موانع باشیم، پیشرفت ایران اسلامی را نظاره گر هستیم و به تمدن نوین اسلامی نزدیک تر می شویم.
حال آنکه بسیاری از مسئولین به ظاهر دلسوز، سعی در حذف آن دارند اما غافل از آنکه و العاقبة للمتقین...

درست است که در بحران کمبود معلم قرار گرفته ایم اما باید به این درک برسیم که حتی یک معلم غیر از مسیر دانشگاه فرهنگیان وارد آموزش و پرورش نشود و این جذب حداکثری از طریق دانشگاه فرهنگیان نیازمند زیرساخت کافی و درخور است. مسئله توسعه کمی چنین غیر قابل حل بود که امسال شاهد کاهش ظرفیت این دانشگاه بودیم؟؟

امید است مسئولین با ارزش قائل شدن برای نسل نوی دانشجومعلمان در پی ساخت پردیس و اختصاص زیرساخت های مناسب به دانشگاه فرهنگیان باشند که هر هزینه ای در این وادی سرمایه گذاری عظیمی است.

 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان