اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

10. ارديبهشت 1396 - 14:39   |   کد مطلب: 24884
امام حسین(ع) و 72 تن از یاران باوفایشان در واقعه ای بس عظیم و در عاشورای سال 61 هجری ، اوج پاسداری و صیانت از اسلام و آرمانهایش را به نمایش گذاشتند.
امام حسین(ع) بزرگ پاسدار تاریخ

به گزارش صبح الوند، این که در لغت نامه ها به دنبال معنای "پاسدار" بگردیم ، حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) به طور کامل و با جان و دل و گذشتن از تمام خودشان، آن را معنا کردند.

 

پاسداری و نگهبانی از حریم اسلام ، در عرصه ای که منکرات ، معروف شده بودند و در راس حکومت اسلامی ، فردی پلید حکومت می کرد، امری بسیار مهم و حساس بود.

 

امام حسین(ع) ، نمونه کامل یک پاسدار و حارس برای اسلام بود و با خلق واقعه عاشورا ، تا ابد اذهان را متوجه این موضوع نمودند که باید در مقابل جور و ظلم و ستم و منکر ایستاد تا حق و حقیقت خود را بالای نیزه ها نمایان سازد.

 

اکنون نیز در این عرصه و با اوضاع و تحولات جهانی ، باید به نوعی همه ، پاسدار حرمت ها و معروفات شد.

 

نقش آحاد جامعه در این امر مشخص است و فقط باید برگشت و با نگاهی نو ، جامعه ، جوانان و خانواده ها را به مسیر صحیح اسلامی زیستن، سوق داد.

 

در همه  عرصه ها ، از جمله سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی باید پاسدار اسلام بود و اکنون که در مناسبات سیاسی با کشورها و جوامع مختلف هستیم، مسئولان باید بیش از پیش به این امر مهم اهتمام بورزند.

 

داشتن رعب و کمترین لرزه در صدا و عمل مقابل دشمن ، ان را جسورتر می کند تا به اقدامات منکرانه خود ، جامه عمل بپوشاند.

 

در همه زمینه ها حرف برای گفتن بسیار است و همچنین بسیارند مسئولینی که در این میان باید پاسخگو باشند که با تصویب و اجرای یک قانون ، چه تاثیراتی بر جامعه می گذارند.

 

بحث امر به معروف و نهی از منکر که از مهمترین دلایل قیام حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) بود ، آن چنان که باید و شاید در جامعه رواج نیافته و این امر همت عالی مسئولان را می طلبد.

 

بحث حجاب ، صیانت از نهاد خانواده ، مباحث فرهنگی و اجتماعی ، همه و همه باید در سایه مدیریت اسلامی در مسیر صحیح خود قرار گیرد.

 

با این گونه مسائل و مواردی از این قبیل ، می توان گفت؛ همه به نوعی پاسدار اسلام و حریم اسلامی هستند.

 

لذا امیدواریم با الگو گرفتن از مقام بزرگ حضرت سید الشهدا ، در رفع منکرات و رواج معروفات، جامعه ای صالح داشته و همچنین زمینه ظهور و فرج هر چه سریعتر حضرت ولی عصر را فراهم آوریم.

 

اعظم مرادی صالح

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان