به گزارش صبح الوند، معصومه معصومیان در جلسه شورای آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه پیشرفت را با عدالت میخواهیم، گفت: در بحث عدالت آموزشی دو محور کمی و کیفی وجود دارد و براساس مستندات 11 سند فرادستی، برنامههای شاخص آموزش و پرورش را پیش میبریم.
وی ادامه داد: از اهداف کیفی این طرح شناسایی و جذب کودکان شش ساله و جلوگیری از بازماندگی از تحصیل این کودکان است.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش همدان با بیان اینکه در سال گذشته 450 نفر از فرزندان عشایر جذب آموزش و پرورش شدهاند، شاخص تحصیلی دوره ابتدایی در استان را عدد 99.70 اعلام کرد و گفت: این عدد در مقایسه با کشور (98.80) سطح مناسبی را در بعد کمی پوشش تحصیلی نشان میدهد.
وی همکاری بهزیستی و کمیته امداد را در جذب دانشآموزان بازمانده از تحصیل با آموزش و پرورش دارای اهمیت خواند و گفت: مراکز نگهداری کودکان بیسرپرست و کانون اصلاح تربیت و سایر گروههای زیر پوشش این سازمان از مراکز مهم محسوب میشوند.
معصومیان ادامه داد: همچنین نیاز به همکاری کمیته امداد در شناسایی دانشآموزان بازمانده از تحصیل و مراجع قانونی در پیگیری وضعیت تحصیل کودکانی که اولیاء آنها از تحصیلاتشان جلوگیری میکنند از ملزومات دیگر محسوب میشود.
وی همچنین با اعلام اینکه 100 درصد مراکز پیش دبستانی غیردولتی است، یادآور شد: مردم هزینه پرداخت این مراکز را ندارند در صورتی که در مناطق محروم، روستایی و مراکزی که زبان رسمی کشور زبان مادری آنها حساب نمیشوند، پیش دبستانی نیاز ضروری است.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش همدان از مشکلات دیگر موجود در مقاطع ابتدایی را وجود کلاسهای دارای چند مقطع تحصیلی بیان کرد و گفت: در حال حاضر 56 کلاس دارای شش پایه در استان وجود دارد در حالی که در این کلاسها به دلیل کمبود وقت معلم مجبور است 120 ساعت کلاس را در 24 ساعت بگنجاند.
وی افزود: یک کلاس پنج پایه 26 ساعت آموزش ریاضی دارد در صورتی که این زمان باید 128 ساعت باشد.
دیدگاه شما