اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

7. ارديبهشت 1394 - 4:10   |   کد مطلب: 11035
گاز استان همدان، در سال 93 به عنوان شرکت معین، مسوولیت سفارش‌گذاری و کنترل کیفی و تأمين و توزیع 125 دستگاه كنتورآلتراسونيك از منابع خارجی را جهت تکمیل سیستمهای اندازه گیری مراکز مصرف فاقد کنتور، برای شركت گاز استان همدان و ساير شركت‌های گاز استانی با اعتبار ارزی و ریالی بالغ بر 270 میلیارد ریال عهده دار بوده است.

به گزارش صبح الوند، مدير عامل شركت گاز استان همدان گفت: طی سال 1393 ، تعداد 52 پروژه گازرسانی روستایی افتتاح و به بهره‌برداري رسیده است که با احتساب گازرسانی به این روستاهای جدید، در پایان سال 93، تعداد روستاهای برخوردار از گاز استان به 834 روستا رسید و نفوذ گاز درخانوارهای روستایی نیز به 94 درصد ارتقا یافت .

علاوه براین روستاها، هم اکنون در 114 روستا، عملیات گازرسانی فعال است که 9880 خانوار روستایی را در بر خواهد گرفت که بخشی از این روستاها به‌زودی به مرحله بهر ه برداری خواهند رسید و تعداد 70 روستای دیگر معادل 2630 خانوار نیز در دستور کار قرار دارد که در سه ماهه سال جاری به مناقصه خواهند رفت.

وی ادامه داد: برای اجرای 184 روستای مذکور که 12510 خانوار روستایی را شامل می شود، با اعتباری معاد 1130 میلیارد ریال، از سرجمع اعتبارات قانون بودجه سال 93 که بعنوان بیع متقابل مطرح و مطابق مجوز صادره شورای اقتصاد می باشد، بهره گیری خواهد شد.

محمد مهدی مهدوی گفت: در حال حاضر شرکت گاز استان همدان 526 هزار و 400 مشترک دارد، كه مشترکین روستایی با تعداد 173750 مشترک، 33 درصد سهم مشترکین استان را به خود اختصاص می‌دهند و هم اکنون میزان خانوار برخوردار روستایی نیز به 184450 مورد رسیده است.

وی با بيان اين كه با نصب بالغ بر 298 هزار علمک در استان همدان که 44 درصد آن مربوط به بخش روستایی است، گفت: میزان شبکه‌های توزیع و تغذیه بالغ بر 8 هزار و 180 کیلومتر است که 66 درصد آن در بخش روستایی قرار دارد.

مهدوی افزود: در استان همدان بالغ بر 982 کیلومتر خطوط انتقال فشار قوی وجود دارد که مجاری تامین گاز استان است.از کل مشترکین استان، 491 هزار و 150 مشترک خانگی، 33 هزار و 420 مورد تجاری و عمومی و یک‌هزار و 400 مشترک نیز صنعتی هستند.

مهدوی در ادامه با بیان اینکه در بخش گازرساني به صنايع عمده نيز متناسب با درخواست‌ها، برنامه‌ريزي لازم معمول و اجرايي مي شود که در حال حاضر 11شهرك صنعتي فعال استان، 7 ناحيه صنعتي فعال و 44 جايگاه‌هایCNG تحت پوشش گازطبیعی قرار دارند كه یک‌هزار و 371 واحد صنعتی تحت پوشش گاز هستند و تمامی شهرک‌های صنعتی و اکثر صنایع از گاز استفاده می‌کنند.

مدير عامل شركت گاز استان گفت: در سال 93، ساز و کارهایی برای تسریع در اجرای خطوط اختصاصی و تامین گاز واحدهای صنعتی تدوین گردیدکه رضایتمندی خوبی را برای متقاضیان در بر داشته است.

مدير عامل این شركت اظهار داشت: در سال 1393، حدود 377 کیلومتر شبکه شهری و روستایی اجرا و 8 هزار و 550 علمک جدید نصب شد. همچنین 28 هزار و 680 مشترک و 100 واحد صنعتی به مصرف‌کنندگان گاز استان اضافه شده اند.

مهدوی اعلام کرد: برای پیشبرد پروژه ها ی گاز در سال‌های 91 و 92 حدود 840 میلیارد ریال وام از بانک‌ها دریافت شده که باید نزدیک به 1200 میلیارد ریال باز پرداخت شود و صرفا طی سال 93 بالغ بر 310 میلیارد ریال، باز پرداخت تسهیلات بانکی صورت گرفته است.

به گفته مهدوی در سال 1393، ميزان فروش گاز طبيعي این شرکت در استان همدان 2 هزار و 556 ميليون مترمكعب بوده است كه از بابت فروش گاز در استان، حدود 1000 میلیارد ریال مطالبات معوقه وجود دارد که 200 میلیارد ریال آن مربوط به جایگاه‌های CNG است.

وی خاطر نشان كرد: با همه این موارد و با اتخاذ تدابیر و با نظم مالی خوبی که شرکت ملی گاز ایران عملیاتی نمود خوشبختانه هیچ مشکلی برای پرداخت مطالبات پیمانکاران وجود نداشته و مطالبات آن‌ها به‌روز پرداخت شده ، به گونه ای که هیچگونه بدهی از سال 93 به سال 94 چه در بخش جاری و چه در بخش عمرانی و تامین اقلام و تجهیزات گازرسانی، منتقل نگردیده و بدهی به پیمانکاران و تامین کنند گان وجود ندارد.

مهدوی افزود: در سال 93 بودجه مصوب عمرانی گاز استان معادل 666 میلیارد ریال بوده که خوشبختانه 740 میلیارد ریال تحقق جذب صورت گرفته است.

مديرعامل شركت گاز استان همدان در پايان تشریح كرد: در راستای خدمات گازرسانی مستمر، پايدار و ايمن دراستان، احداث 4 ايستگاه تقليل فشار برون‌شهری ( CGS ) درقالب تغييرظرفيت و يا جايگزينی، اجراي خطوط تقويتی گاز، تهيه پكيج طراحی و برنامه‌ريزی تجهيز ايستگاه‌هاي تقليل فشار برونشهری( CGS) به كنتورهای آلتراسونيك و توربينی(درايستگاههای فاقدكنتور) ازاقدامات شاخص انجام شده دربخش پایداری و مدیریت مصرف در تاسیسات گازرسانی بوده است.

تجدید نظر در نحوه برآورد و تنظیم مقادیرکار قراردادها و بازنگری در مفاد قراردادهای عمرانی یکی دیگر از اقدامات اصلاحی اساسی در اجرای پروژه ها بوده است که موجب حذف فرایندهای اضافی و وقت گیر و اختلاف زا گردیده و هزینه های پروژه ها را منطقی و قابل پیش بینی نموده است.

اصلاح رویه های تحصیل اراضی مورد نیاز در پروژه های عمرانی و تامین به موقع اقلام مورد نیاز پروژه ها ، از اقدامات مناسبی بوده که موجب پیشرفت قابل انتظار پروژه ها و پرهیز از توقفات عملیات اجرایی و کوتاه شدن زمان اجرای فعالیتها گردیده و همچنین تشکیل کمیته تسویه حساب پروژه ها ، برای رسیدگی و اتخاذ تصمیم و روانسازی مراحل تسویه حساب حدود 400 قرارداد خاتمه یافته و بعضا بلا تکلیف، از جمله اقدامات مفیدی بوده که منجر به نتایج مطلوب و روانسازی مسیر تسویه حساب پروژه ها یی که بیش از 10 تا 15 سال بلا اقدام مانده بود ، گردیده است.

گاز استان همدان، در سال 93 به عنوان شرکت معین، مسوولیت سفارش‌گذاری و کنترل کیفی و تأمين و توزیع 125 دستگاه كنتورآلتراسونيك از منابع خارجی را جهت تکمیل سیستمهای اندازه گیری مراکز مصرف فاقد کنتور، برای شركت گاز استان همدان و ساير شركت‌های گاز استانی با اعتبار ارزی و ریالی بالغ بر 270 میلیارد ریال عهده دار بوده است.

توسعه خدمات گازرساني به صنايع عمده و كوچك در راستاي بهينه ‌سازي و جايگزينی گاز طبیعی با سایر سوختهای مایع، نیز از دیگر فعالیت‌های مهم این شرکت طی سال 93 بوده است./همدان پرس

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان