اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

15. فروردين 1394 - 3:22   |   کد مطلب: 10606
مدیرکل ثبت احوال استان همدان گفت: استان همدان در واقعه طلاق، رتبه 16 کشور را به خود اختصاص داده است.

به گزارش صبح الوند، عبدالله مقصودی‌فر مدیرکل ثبت احوال استان همدان ، بر لزوم افزایش نرخ باروری در کشور و استان تأکید کرد و گفت: جوانان باید فاصله فرزندآوری را از پنج سال به یک سال کاهش دهند تا بتوانند در افزایش نرخ باروری به کشور کمک کنند.

وی وضعیت فرهنگ، اقتصاد، سقط جنین و میزان باروری را از مهمترین عوامل موثر در باروری دانست و با بیان اینکه سن ازدواج در بین جوانان بالا رفته است، اظهار کرد: نرخ ازدواج در استان همدان 12.4 در یک‌هزار نفر بوده و این رقم در کشور 10 است.

مدیرکل ثبت احوال استان همدان افزایش سن ازدواج، خطر سقط جنین و کاهش باروری را از مهمترین تهدیدات دانست و افزود: نرخ رشد جمعیت استان از سال 35 تا 90 روند کاهشی داشته است.

وی مهاجرت را مهمترین دلیل کاهش نرخ جمعیت استان دانست و گفت: رشد جمعیت در استان طی سال‌های 35 تا 90 از 2.5 درصد به 0.64 درصد تنزل پیدا کرده و از وضعیت خوبی برخوردار نبوده است.

مقصودی‌فر با بیان اینکه از سال 88 تاکنون، روند طلاق با افزایش روبه‌رو بوده، اظهار کرد: استان همدان در واقعه طلاق، رتبه 16 کشور را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه در همدان از هر پنج ازدواج یک طلاق رخ می‌دهد، افزود: در شهرهای بزرگ از جمله تهران، البرز و قم به ازای 3.5 ازدواج یک طلاق رخ می‌دهد.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان