اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

19. دى 1399 - 19:10   |   کد مطلب: 34552
پروفسور علی کرمی با اشاره به جنایات بیو لوژیک کشورهای غربی مه سوغات آن رواج بیماریهای مهلک در ایران است گفت: دغل بازی سیاست مداران غربی برای کشتار انسانی در حافظه مانای تاریخ تا همیشه خواهد ماند چرا که نگاه کشورهای غربی به مردم جهان سوم به عنوان موش آزمایشگاهی است.

پروفسور علی کرمی؛ متخصص بیوتکنولوژی پزشکی و فوق‌تخصص مهندسی ژنتیک که چندین ماه است در فضای مجازی در خصوص معایب واکسن های خارجی هشدار می دهد در گفتگو با خبرنگار عصر همدان، گفت: بارها به صورت تصویری در باره واکسن های خارجی صحبت کردم و امروز رهبری حجت را تمام کردند.

وی افزود: همان طور که رهبری صراحتا فرمودند ورود واکسن های خارجی ممنوع است، چرا که این واکسن ها ساختار ژنتیکی دارد و تا به حال این واکسن ها در جمعیت های گسترده استفاده نشده و برای اولین بار در جهان است که واکسن های ژنی فایزر و مدرنا و غیره استفاده می شود.

متخصص بیوتکنولوژِی که حدود ۲۰ سال سابقه در ساخت واکسن را دارد گفت: همه تعجب می کردند که چرا ایران واکسن هایی را می خواهد استفاده کند که آر ان ای و دی ان ای وارد بدن می کنند و بسیار خطرتاک هستند و مدت ساخت این واکسن ها از تحقیق تا توسعه و کار آزمایی بالینی کمتر از یکسال بوده و ارزیابی بالینی آن بسیار کوتاه بوده، که متاسفانه عده ای هم در فضای مجازی که تخصص و دانش ندارند تا اسم امریکا و انگلیس را می شنوند اطمینان می کنند.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله(عج) ادامه داد: مدلی واکسن کشته را انتخاب کرد نه واکسن ژنی چرا که واکسن کشته سالیان سال است در دنیا استفاده می شود و تجربه آن را داریم و دومین واکسنی هم که یک طرح مشترک بین انستیتو پاستور است، واکسن نوترکیب پروتئنی است و ما به سراغ واکسن هایی که برای اولین باز مجوز اضطراری می گیرند نمی رویم.

این متخصص بیوتکنولوژی پزشکی گفت: ایران واکسن کشته را ترجیح می دهد و کشورهایی هستند که این واکسن را ساختند و در جمعیت های بالا تست شده، سیتوفاکس چین یکی از این واکسن هاست که اگر نیاز باشد به دور از سیاسی کردن این موضوع ایران می تواند تا بهار که واکسن تولیدی کشور توزیع شود از این واکسن تهیه کند.

پروفسور کرمی با اشاره به سخنان رهبری گفت: نباید اجازه دهیم که کشورها غربی و امریکا تست واکسن را در کشور ما انجام دهند و بعد از خون های آلوده به کشور قابل اعتماد نیستند.

متخصص بیوتکنولوژی پزشکی و فوق‌تخصص مهندسی ژنتیک گفت: از رئیس جمهور، وزیر بهداشت و تمام متولیان انتظار داریم دستور رهبری را روی چشم خود بگذارند و ولایت مداری خود را نشان دهند چرا که رهبری اتمام حجت کردند.

وی با اشاره به اینکه گویا ایران مبالغی را برای کواکس واریز کرده گفت: امیدواریم پول واریز نشده باشد و به جای اینکه پول به شرکت های امریکایی و انگلیسی واریز شود که هیچ اطمینانی بر آن نیست به تولید داخلی تکیه کنند.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله(عج) ادامه داد: فردی به عنوان خیریه ۱۵۰ هزار دوز واکسن فایزر به ایران هدیه می کند که جای سوال دارد این مقدار برای تست جمعیت ایران است چرا که تعداد کم و بسیار خطرناک است.

کرمی گفت: واکسن ایرانی تا بحال عارضه ای نداشته و امیدواریم به تولید انبوه برسد و هیچ ایرانی نباید از واکسن فایزر استفاده کند و شخصا حتی اگر این واکسن رایگان در اختیار بنده قرار داده شود استفاده نخواهم کرد.

انتهای پیام/ آ

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان