اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

29. مهر 1399 - 10:34   |   کد مطلب: 34165
کسب و کارهایی هایی که تعطیل می شوند؛
سامانه فروش کتب درسی، ضربه ای به صنف نوشت افزار
با شیوع کرونا همه کسب و کارها آسیب دیدند و در این میان صنف نوشت افزار بی نصیب نماند و علاوه بر کرونا تدابیر غلط سیستم آموزشی در تهیه و توزیع کتب درسی باعث تعطیلی بیش از نیمی از کاسبان در این صنف شد.
سامانه فروش کتب درسی، ضربه ای به صنف نوشت افزار

به گزارش صبح الوند، شهر همدان در انتهای خیابان اکباتان راسته ای به نام لوازم التحریری ها دارد که معمولا والدین و دانش آموزان در شروع سال تحصیلی و به مناسبت های مختلف در این راسته حضور داشتند و اجناس را به قیمت مناسب دریافت می کردند.

توزیع کتب و دفاتر درسی و راهی شدن فرزندان با والدین بازار لوازم التحریر را گرم می کرد اما مدتی است که غرفه های متعددی در این راسته کرکره های خود را پایین کشیده اند و به دنبال کسب درآمدی دیگر هستند.

نوروزی یکی از عمده ترین فروشندگان نوشت افزار همدان به خبرنگار ما گفت: حدود ۶۰ مغازه لوازم التحریری در سطح شهر وجود داشت که نزدیک به ۲۰ غرفه در حال جمع شدن هستند.

وی افزود: بازار نوشت افزار به سختی می چرخد و کلا تعطیل است کمتر کسی را می بینیم که به این راسته سر بزند.

این شهروند همدانی با انتقاد از بی تدبیری سیستم آموزشی و توزیع کتب درسی به صورت اینترنتی گفت: هر سال والدین برای خرید کتب فرزندان که اقدام می کردند چند وسیله دیگر هم از مغازه خرید می کردند و کسب و کارمی چرخید.

وی ادامه داد: متاسفانه بازار لوازم التحریر راکد و بی رونق است و سیستم آموزشی باید سیاست های درستی در این زمینه می گرفت.

نوروزی بیان داشت: بسیاری از والدین مقطع ابتدایی که کتب فرزندشان گم یا به هر دلیلی از بین رفته است در بازار سرگردانند و تهیه کتاب مجدد برای آنها به سختی انجام می شود.

وی افزود: از طرفی شیوع کرونا باعث تعطیلی مدارس و تدریس مجازی شد و کسب و کار را تعطیل کرد و از طرف دیگر سامانه فروش و توزیع منابع آموزشی ضربه ای محکم به صنف لوازم التحریری ها بود .

مسئولان باید مدنظر داشته باشند در اخباری اعلام شده ۴۰ درصد از دانش آموزان همدانی و خانواده ها دسترسی به اینترنت ندارند و هر روز شاهد کمک های مومنانه برای خانواده هایی هستیم که حتی تلویزیون برای دنبال کردن آموزش فرزندان ندارند.

بنابراین برای پیاده شدن یک طرح و اجرایی شدن آن در سطح کشورها باید تمام زیر ساخت ها فراهم و سایر کسب و کارها نیز مدنظر گرفته شود.

انتهای پیام/ آ

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان