اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

22. فروردين 1399 - 14:39   |   کد مطلب: 32913
مسئول فصای مجازی سپاه ناحیه همدان گفت: برگزاری مجازی یادواره‌ها در شرایط کرونایی کشور، ادای دینی به شهدا خواهد بود.

امیرحسین منطقی، فرزند شهید علی منطقی در گفت و گو با خبرنگار صبح الوند:  با بیان این که همه آحاد و اقشار جامعه باید برای دستیابی به استقلال فرهنگی تلاش و جهاد کنند اظهار داشت:با انتقال فرهنگ شهادت به جوانان و نوجوانان امروزی برای ایستادگی در مقابل تهاجم فرهنگی دشمنان ایران تلاش می‌کنیم.

 

وی افزود: دفاع مقدس همچنان ادامه دارد. پدران ما دیروز باید از خاک خود دفاع می کردند، اما امروز ما باید در فضای مجازی در مقابل تهاجم فرهنگی خطرناک دشمنان که برای منحرف‌سازی جوانان و نوجوانان شکل گرفته است ایستادگی کنیم.

 

مسئول فصای مجازی سپاه ناحیه همدان با اشاره به این که امروز محافل شهدا، مراسمات گرامیداشت و یادواره‌های شهدا مظلوم واقع شده‌ گفت: دشمنان ما در آن سوی مرز‌ها در جبهه‌های فرهنگی برای جوانان و نوجوانان ما نقشه‌های شومی می‌کشند و ما با این وضعیت باید ادامه دهندگان راه شهدا و رزمندگان باشیم. 

 

منطقی با اشاره به این که هر چه زمان می‌گذرد، جای خالی شهیدان بیشتر از قبل احساس می‌شود عنوان کرد: در این روزهای کرونایی که امکان تجمعات میسر نیست برگزاری یادواره‌های مجازی ادای دینی به سرداران گمنام و شهید سال‌های حماسه خواهد بود.

مسئول فضای مجازی سپاه ناحیه همدان با اشاره به اجرای شیوه جدیدی در برگزاری یادواره شهدا، در فضای مجازی تصریح کرد: یکی از مزیت‌های این نوع یادواره‌ها می‌تواند صرفه‌جویی در هزینه‌ها باشد. 

 

منطقی ادامه داد: حداقل هزینه‌ای که برای برگزاری یک یادواره کوچک صرف می‌شود یک میلیون تومان است، هم‌چنین تعداد زیادی نیروی انسانی هم  چند روز درگیر چنین مراسم‌هایی می‌شوند. 

 

وی با بیان اینکه اگر یادواره‌ها به صورت جمعی و کلی برگزار شود اثرگذارتر و مفیدتر خواهد بود اظهار داشت: بهتر است یادواره‌های کوچک نیز در کنگره‌ها و یادواره‌های بزرگ تجمیع شود و به صورت گردانی برگزار شود بهتر است. 

منطقی عنوان کرد: به عنوان مثال در همدان در طول سال یادواره شهدای اطلاعات عملیات که به نام شهید چیت‌سازیان یا کنگره شهدای غواص یا شهدای تخریب چی همدان هر ساله برگزار می‌شود. 

 

مسئول فضای مجازی سپاه ناحیه همدان با تاکید بر این که در برگزاری یادواره شهدا ۴ هدف وجود دارداظهار داشت: نخست اینکه یاد و خاطره آنها را زنده بداریم، سبک زندگی این شهدا را دنبال کنیم، شناخت و معرفی از این شهدا داشته باشیم و چهارمین هدف هم آن که این یادواره‌ها یک گردهمایی اجتماعی و فرهنگی است که خلا این مسئله در فضای مجازی احساس می‌شود.

 

این فعال رسانه ای تاکید کرد: در این نوع یادواره‌ها محدودیتی وجود ندارد و کلیپ‌ها و مطالبی که منتشر می‌شود دارای محدودیت زمان و مکان نیست و از شمال و جنوب کشور می توانند از این یادواره استفاده کنند همانطور که همیشه از شهرهای مختلف کشور پیام هایی برایمان ارسال می‌شود.

 

انتهای پیام/آ

تصاویر تکمیلی: 
برگزاری یادواره‌های مجازی ادای دینی به شهدا خواهد بود

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان