اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

23. فروردين 1395 - 11:33   |   کد مطلب: 17479
شهید پر از زخم؛ اما بی‎رغبت به تشکیل پرونده در بنیاد شهید
جهاد در راه خدا و امیدبخشی، منطق «شهید منطقی»
لبخند، امیدبخشی و شوخ‌طبعی شهید علی منطقی بزرگترین خاطره به جا مانده از این شهید بزرگ است.

به گزارش صبح الوند به نقل از فارس، همدان میزبان بیست و سومین سالگرد شهادت علی منطقی در جمع همرزمان و خانواده‌ این کبوتر خونین‌بال بود.

دیگر باید او را از روی نشانه‌ها بشناسیم، نشانه‌هایی که در روی سن برنامه چیده شده است، هر یک نشانه‌هایی از علی منطقی هستند، وسایل غواصی که شاید نام همه آن‌ها را ندانیم و اما به نظر می‌رسد همه آن‌ها آشنا هستند و یادآور علی آقا؛

لبخند همیشگی که در تمام عکس‌ها و فیلم‌های به جا مانده از او نیز مشاهده می‌شود که به امضای همیشگی او تبدیل شده است.

لبخند و خنده او به گونه‌ای است که وقتی راوی خاطراتش و همسنگرش نیز به بیان خاطرات می‌پردازد لبخند بر لبانش جاری می‌شود؛ همانطور که سوز خواندن دعای جوشن کبیرش نیز همه را متحول می‌کند و اشک را در چشم‌ها جاری می‎سازد.

همه صندلی‌ها پر بود، برخی ایستاده و برخی نیز کنار صندلی‌ها نشسته بودند. نخستین فردی که یاد و خاطره منطقی را به میان حضار آورد، فاطمه شیروانی مشاور استاندار در امور سلامتی و مدیر دفتر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی استان همدان بود. شیروانی دختر خاله و خواهر رضاعی شهید منطقی است.

مشاور استاندار همدان در امور سلامت در این مراسم با بیان اینکه ما باید با یاد شهدا کار مردم را به خوبی انجام دهیم، اظهار کرد: برای اینکه رهرو شهید باشیم می‌توان به بهبود یک مریض کمک کرد و از بروز بزه و چالش‌های اجتماعی پیشگیری کرد.

وی با بیان اینکه شهدا عزادار نمی‌خواهند بلکه رهرو می‌خواهند، افزود: همه مسئولان باید بدانند که مدیون خون شهدا هستند.

شهدا برای مردم دست یافتنی هستند

همرزم شهید منطقی که راوی خاطراتی از این شهید بزرگوار بود، نیز به بیان مطالبی پرداخت و گفت: برخی از افراد ناخواسته شهدا را به شکلی معرفی می‌کنند که آنان را دست نیافتنی نشان می‌دهند، در حالی که باید واقعیت‌ها را به شکلی بیان کرد که جوانان تصور نکنند نمی‌توان به شهدا رسید.

کریم‌ مطهری با بیان اینکه شهید منطقی به هیچ عنوان کبر و غرور نداشت و با تکبر راه نمی‌رفت، اظهار کرد: این خصوصیات با خودسازی به دست آمده بود و ریا در او ورود پیدا نکرده بود.

وی با بیان اینکه به دنبال برطرف کردن غم‌های بچه‌ها بود، افزود: این شهید بزرگوار، سخت‌ترین شرایط جنگ را نیز زیبا می‌دید.

هم رزم شهیدمنطقی تصریح کرد: امروز جوانان بسیاری وجود دارند که اگر خصوصیت علی، را تمرین کنند موفق خواهند شد که با او دوست و نزدیک شوند.

وی خاطرنشان کرد: شهید منطقی در کار جدیت تمام داشت و مسئولیت‌ها را به خوبی انجام می‌داد.

همرزم دیگر شهید نیز با بیان اینکه شهیدمنطقی در طول جنگ چهار بار مجروح شد، گفت: با این وجود در بنیاد شهید و ایثارگران هیچ پرونده‌ای برای او تشکیل نشد زیرا او از رفتن به جبهه فقط به دنبال رضای خدا بود و بس؛

شانه‌ساز با تأکید بر اینکه شهید منطقی انسان بانشاط و شادی بود، اظهار کرد: او مداحی هم می‌کرد و سوز دعاهایش، همه را می‌گرفت.

وی با اشاره به دوران بیماری و بستری شدن این شهید والامقام گفت: او هرگز راضی نبود کسی که به عیادتش می‌آمد، از نزد او غمگین برود.

همرزم شهید منطقی گفت: در ابتدا گمان می‌کردم به دلیل برگزاری متعدد این برنامه استقبال پرشوری صورت نگیرد، با دیدن سالن پر به این نتیجه رسیدم، این ما نیستیم که مراسم شهدا را برگزار می‌کنیم، بلکه خدا، باور مردم و روح شهدا باعث حضور پرشور در این برنامه‌ها می‌شود.

وی در پایان سخنانش گفت: از همه حضار به ویژه شهید منطقی و خانواده گرانقدر ایشان عذرخواهی می‌کنم که چنین تصوری را داشتم.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان