اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

23. آذر 1398 - 17:18   |   کد مطلب: 32154
معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: در قانون ششم توسعه به عدالت جنسیتی نگاه ویژه‌ای شده و دولت تدبیر و امید به دنبال جبران عقب‎‌ماندگی‌ها در این حوزه است.
دولت شدیدا بدنبال جبران عقب‌ماندگی ها در حوزه عدالت جنسیتی است

به گزارش صبح الوند، معصومه ابتکار روز شنبه در جلسه اعضای شورای برنامه ریزی و توسعه استان همدان و رونمایی از سند ارتقای زنان و خانواده این استان با اشاره به اینکه  نگاه جنسیتی در میزان تقوای انسان ها در درگاه خداوند است، افزود: در ماده ۱۰۱ و ۱۰۲ قانون برنامه ششم توسعه به مقوله عدالت جنسیتی نگاه ویژه‌ای شده است.

وی با بیان اینکه گزارش های روند ۴۰ ساله پیشرفت زنان کشورمان تهیه و برای اطلاع مردم در دسترس است، گفت: با این وجود با اهداف خود فاصله داریم و برای نخستین بار است که در دولت با برنامه به دنبال جبران عقب ماندگی‌ها و جاماندگی ها در عدالت جنسیتی هستیم.

ابتکار اضافه کرد: شاخص هایی در ستاد ملی زن و خانواده در هفت محور تدوین، مصوب و ابلاغ و به عنوان شاخص و سنجش حرکتی ما تعیین شده است.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده خاطرنشان کرد: سازمان‌های مردم نهاد، دانشگاه‌ها و همه باید برای تحقق این شاخص‌ها همکاری داشته باشند.

ابتکار اضافه کرد: ما جامعه دینی هستیم و چهارچوب های اسلامی را رعایت می‌کنیم و برای حضور زنان در ورزشگاه باید به این موضو ع توجه داشت.

وی با اشاره به تصویب سند ارتقا زنان و خانواده گفت: تمام ۳۱ استان کشورمان این سند را تدوین کرده و اجرا می‌کنند و در همدان نیز به عنوان هجدهمین استان این سند مصوب شد.

ابتکار با بیان اینکه این سند یک بخش راهبردی دارد و رصد و سنجش آن نیز باید صورت گیرد، اضافه کرد: سرمایه اجتماعی استان همدان با رویکرد خوبی که دارد میتواند رو به جلو حرکت کند و در تحقق عدالت اجتماعی حضور زنان در عرصه های مشارکتی باید چشمگیر باشد.

معاون رییس جمهوری افزود: ۴۱ درصد از کارمندان دولتی زن هستند و این قشر در چند سال اخیر از لحاظ تحصیلاتی فاصله ها را کم کردند.

وی با بیان اینکه ۳۰ درصد از پست‌های مدیریتی دولت دوازدهم باید به دست زنان سپرده شود، گفت: این مهم یکی از راهبرها و سیاست های اصلی دولت تدبیر و امید است و گام های خوبی در این زمینه برداشته ایم.

ابتکار با بیان اینکه طرح تاب آوری اجتماعی به خوبی در همدان اجرا شده است افزود: شرایط و حوادث تلخ آبان ماه می تواند الگویی برای موضوع تاب آوری اجتماعی باشد.

وی همچنین طرح گفت و گوی ملی خانواده را راهکارهایی برای انسجام بخشی خانواده و کاهش معظلات این کانون ارزیابی و اضافه کرد: روابط عاشقانه در خانواده ها با حضور شبکه های اجتماعی در حال اختلال است و که با اجرای این طرح از اختلال در ارتباطات خانوادگی جلوگیری می‌شود.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده افزود: امروز برخی به دنبال این هستند که کارآمدی دولت را زیر سوال ببرند اما از سال ۹۲ تاکنون تغییرات چشمگیری را در بخش های فرهنگی، اجتماعی، توسعه ای و اقتصادی شاهد هستیم.

ابتکار با بیان اینکه عدالت از ابتدای انقلاب به بهترین شکل ممکن در بخش‌های مختلف رعایت شده است، اظهار داشت: بخش مهم کارآمدی، حس امنیت، عدالت و جذب اعتماد مردم است.

حضور در جلسه شورای برنامه ریزی استان همدان، نشست مشورتی با جمعی از زنان و دیدار با خانواده شهید خوش لفظ از دیگر برنامه های معاون رییس جمهوری در سفر یک روزه اش به پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین بود.

 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان