اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

21. خرداد 1398 - 9:54   |   کد مطلب: 31118
حضور موفق همدان در رقابت های ۹ جانبه پایتخت نشینان کشتی کشور باعث شد تا امید به قلب ورزش دیار الوند بازگردد.
بازگشت امید به قلب کشتی همدان

به گزارش صبح الوند،  ورزش کشتی همدان پس از رکود چندین ساله، در شرایطی شروع دوباره در عرصه قهرمانی را کلید زد که کارنامه کشتی گیران این استان در تورنمنت مهم تهران، این امیدواری را می‌دهد که بازهم بتوانیم شاهد درخشش در سطوح ملی و حتی بین المللی باشیم.

افت کشتی همدان در سال‌های اخیر سبب شد تا رسیدن به یک عنوان کشوری نیز آرزوی دست نیافتنی برای ورزشکاران این رشته محسوب شود اما تورنمنت مهم و ملی تهران باعث شد تا همچنان امیدوار به درخشش دوباره باشیم.

رقابت‌های ۹ جانبه کشتی آزاد یادواره زنده یاد تورج لارودی کارشناس و خبرنگار مطرح کشتی کشور یکشنبه شب گذشته با حضور تیم‌های ملی کشتی آزاد جوانان با نام‌های زنده یاد سهیل پرسته و زنده یاد سید علی موسوی کشتی گیران فقید گیلانی و تیم‌هایی از تهران، توابع تهران، مازندران، خراسان رضوی، البرز، لرستان و همدان در سالن شهدای هفتم تیر تهران برگزار شد.

در این رقابت‌ها بهترین‌های کشتی رده سنی جوانان و امید حضور داشتند و رده بزرگسالان نیز ستاره‌های کشتی استان‌ها در قالب تیم‌های خود صف آرایی کردند.

تیم همدان نیز با ترکیبی از کشتی گیران جوان و آینده دار گام به این رقابت‌ها گذاشت و در نهایت توانست با حضور در دیدار رده بندی، مقابل تیم قدرتمند تهران به پیروزی برسد و بر سکوی سوم قرار بگیرد.

دیدار رده بندی نیز بین تیم‌های همدان و تهران برگزار شد که تیم استان همدان با نتیجه ۵ بر ۵ و امتیاز مثبت ۲۰ به ۱۹ مقابل حریف خود به پیروزی دست یافت و سوم شد.

تیم همدان در این دوره از مسابقات فقط به تیم ملی جوانان کشورمان باخت اما در برابر سایر تیم‌های قدرتمند نظیر مازندران و توابع تهران چیره شد.

درخشش چکیده کشتی همدان

ترکیب تیم کشتی همدان در این دوره از مسابقات را تلفیقی از نفرات جوان و با تجربه تشکیل دادند.

در وزن ۵۷ کیلوگرم میثم فیروزآبادی و داریوش والی زاده، ۶۱ کیلوگرم رضا اسدی پور و سعید انوری، ۶۵ کیلوگرم مرتضی فرزین فر، ۷۱ کیلوگرم عرفان مالمیر و علی کریمی، ۷۴ کیلوگرم جمال خدابنده لو، ۷۹ کیلوگرم محمد حبیبیان، ۸۶ کیلوگرم امید کولیوند، ۹۲ کیلوگرم فرزاد قهرمانی، ۹۷ کیلوگرم دانیال شریعتی و ۱۲۵ کیلوگرم علی ابراهیمی ترکیب تیم منتخب همدان در این دوره از مسابقات بودند.

همچنین سعید ابراهیمی به عنوان سرمربی، علی محمد مالمیر و حامد کوکبی مربیان و حسین بختیاری سرپرست تیم منتخب همدان در این دوره از رقابت‌ها را تشکیل دادند.

این تیم در شرایطی توانست به عنوان سومی برسد که تاکنون در هیچ مسابقه‌ای روی سکو نرفته بود.

حالا چکیده کشتی همدان شروع دوباره را رقم زده و سکان هدایت این تیم را قهرمانان جهانی و آسیایی برعهده دارند.

نتایج امیدوار کننده بود

سرمربی تیم کشتی همدان پیرامون وضعیت این مسابقات گفت: نتایج کسب شده امیدوار کننده بود هر چند تمامی تیم‌ها با آمادگی کامل حضور داشتند.

سعید ابراهیمی با ابراز رضایت از عملکرد شاگردانش گفت: به هر حال به تازگی تیم را تشکیل داده‌ایم و زمان کافی برای تمرین نداشتیم.

وی اضافه کرد: با این حال حضور موفق در تورنمنت ۹ جانبه تهران که از سطح فنی خوبی برخوردار بود، جای امیدواری داشت و البته مسیر برای موفقیت‌های مهمتر طولانی است.

ابراهیمی بیان کرد: مسابقات مهم را در پیش داریم و باید با تمرین منظم و منسجم بتوانیم درصد توانایی و تجربه کشتی گیران را ارتقا ببخشیم.

سرمربی تیم منتخب همدان یادآور شد: نقاط ضعف پرشماری داریم که با رفع آنها می‌توانیم بازهم به عنوان یکی از مدعیان اصلی در اوزان مختلف ملی باشیم.

منبع:ایرنا
انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان