اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

12. ارديبهشت 1398 - 15:21   |   کد مطلب: 30985
مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت:سال گذشته 7 هزار و 350 مورد بازرسی از کارخانجات انجام شده و خوشبختانه 10 درصد از حوادث نیروی کار نیز کاهش یافته است.

به گزارش صبح الوند، احمد توصیفیان  در جمع کارگران استان همدان بابیان اینکه مقام معظم رهبری کارگران را ستون فقرات تولید می‌دانند، گفت: نقش کارگران در رونق تولید بسیار مؤثر است و در این راستا تلاش همه چه دولت و چه کارفرمایان باید تحقق بخشیدن شعار امسال باشد.

وی کارگران را رکن اصلی رونق تولید دانست و عنوان کرد: برای این مهم باید وجدان کاری و کیفیت کار توسط کارگران ارتقا یابد و شرایط معیشتی و حقوقی توسط کارفرمایان تسهیل شود و دولت نیز قوانین لازم را وضع کند.

توصیفیان با بیان اینکه اگر به دنبال حل مشکل اشتغال هستیم باید جوانان را به سمت زندگی کارآفرینانه و مولد سوق دهیم، گفت: یکی از خلاهایی که در بحث آموزش‌های دانشگاهی وجود دارد این است که بین آموزش عملی و تئوری ارتباطی وجود ندارد و زمانی که فارغ‌التحصیلان وارد بازار می‌شوند مهارت لازم را ندارند.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان همدان همچنین بابیان اینکه افزایش مستمری‌های بازنشستگی، از کارافتادگی و مجموع مستمری بازماندگان مشمولین قانون تأمین اجتماعی در هیئت دولت تصویب شد، افزود: بر این اساس از اول فروردین مستمری دریافت کنندگان حداقل مستمری به میزان یک میلیون و ۵۱۶ هزار و ۸۸۱ تومان و معادل ۳۶ و نیم درصد رشد نسبت به مستمری سال قبل و برای سایر سطوح به میزان ۱۳ درصد مستمری آنان در پایان اسفند سال ۹۷ به علاوه مبلغ ثابت ۲۶۱ هزار و ۱۴۷ تومان افزایش پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در طول ۱۸ سال گذشته بالاترین رقم افزایش حقوق کارگری ۲۰ درصد بوده است، افزود: امسال میزان افزایش حقوق برای کارگران ۳۶.۵ درصد بوده است.

وی با یادآوری اینکه سال گذشته ۷ هزار و ۳۵۰ مورد بازرسی از کارخانجات انجام شده و خوشبختانه ۱۰ درصد از حوادث نیروی کار نیز کاهش یافته است.

توصیفیان با بیان اینکه در سال ۹۷ حدود ۵ هزار و ۵۸ دادخواست ثبت شده که ۳۰ درصد آن به رأی سازشی رسیده است، عنوان کرد: در شرایط کنونی ۲۱۰ شورا و نماینده کارگری در استان همدان فعال است و در حوزه آموزش نیز تاکنون یک‌هزار و ۲۵۷ نفر کارگر آموزش دیده‌اند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان