اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

14. اسفند 1397 - 2:38   |   کد مطلب: 30723
رییس مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از موضوعات مهم کشور تولید کشور است و تا تولید فعال نباشد چرخ اقتصادی کشور نمی چرخد.

به گزارش صبح الوند، صبح امروز جمعی از خبرنگاران همدان به دعوت امیر خجسته نماینده مردم همدان و فامنین با حضور در صحن مجلس از نزدیک در جریان کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفتند و  پس از  گفتگویی با نمایندگان و همچنین بازدید از موزه مجلس شورای اسلامی دیداری با علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی داشتند.

 

علی لاریجانی در این نشست با بیان اینکه در حوزه مسائل اقتصادی کشور باید یک همگرایی در کشور باید وجود داشته باشد افزود: این امر نیاز به یک فهم عمومی در جامعه دارد چون توسعه بدون فهم عمومی صورت نمی گیرد.

 

وی با بیان اینکه در کشور ما  آن مقدار سرمایه ای که باید در بخش عمران گذاشت خیلی کم شده است افزود: حدود 310 میلیارد تومان برای حقوق و مزایا و مقدار قابل توجهی هم هزینه های ضروری است که نمیشود نادیده گرفت.

 

رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به هر حال حدود 60 هزار میلیارد برای بخش عمرانی می ماند که این حرکت متناسب برای توسعه کشور نیست.

 

 

وی با بیان اینکه بودجه عمرانی یک موتور متحرک برای کشور است افزود: پس باید یک حرکت در این خصوص صورت گیرد .

 

 

لاریجانی اظهار کرد: ما برای بازنشسته ها 80 هزار میلیارد میدهیم در صورتی که خود صندوق ها باید فعال باشند و وقتی ساختار بودجه کشور مشکل داشته باشد نمیشود به اهداف مدنظر رسید.

 

 

وی با تاکید به بیانات رهبری که نیازمند اصلاحات در بخش اقتصاد هستیم افزود: این اصلاحات سخت است و این نیاز به عزم حکمرانان و فهم مشترک مردم نیاز دارد.

 

 

رییس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: گاهی اوقات فکر میکنیم منابع وجود دارد درست توزیع نمیشود در صورتی که اینگونه نیست و منایع کم است . 

 

وی با بیان اینکه یکی از موضوعات مهم کشور تولید کشور است و تا تولید فعال نباشد چرخ اقتصادی کشور نمی چرخد افزود: در تبصره های بودجه مقداری از منابع را برای کمک به تسهیلات بانکی برای حمایت از این بخش گذاشتیم.

 

لاریجانی ادامه داد: در جهت حمایت از تولید باید دو کار که یکی  وارد کردن بخش خصوصی و دیگری که ایجاد اشتغال های خرد است در  اولویت میدهد قرار دهیم.

 

وی با بیان اینکه استان همدان یک زمینه خوب در خصوص گردشگری دارد افزود:رویکرد دولت این است که اختیارات بیشتری به استاندارها داده شود, به عنوان مثال بخش معدن که کمتر از این ظرفیت استفاده شده است سهم استانی را برای ان باز گذاشتیم و خواستیم شورای معادن در استانها شکل بگیرد.

 

 

 رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: خیلی جاها ظرفیت هایی است که اگر فعال شود شرایط بهتر میشود.

 

 

وی در پایان گفت:شما اصحاب رسانه نقش روشنگری دارید و بنده سفارش کرده ام کمک به مطبوعات را افزایش دهند چون کار مهم در کشور بخش مطبوعات است.
انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان