اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

27. خرداد 1398 - 10:50   |   کد مطلب: 30676
رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان استان همدان:
اعتماد بر جوانان راه حل تمام مشکلات کشور است
رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان استان همدان با بیان اینکه یک راه رسیدن به تمدن نوین اسلامی اعتماد و اتکا به جوانان است، گفت: ما در گذشته به جوانان‌هایمان فرصت دادیم و ثمره آن را نیز دیدیم و اکنون وقت آن رسیده که در بحث استقلال اقتصادی، علمی و صنعتی یک بار دیگر به این جوانان انقلابی توجه کرده تا شاهد رشدهای خوبی باشی

حجت‌الاسلام‌ جلال مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار صبح الوند، با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب، اظهار کرد: در بیانیه رهبر معظم انقلاب  سه بخش وجود دارد،  بخش اول که تبیین انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران تا امروز بوده که در این بخش به برآورده شدن خیلی از اهداف انقلاب اسلامی اشاره شده و می‌توان به شعارهای اصلی انقلاب که  استقلال، آزادی و خود انقلاب اسلامی است، اشاره کرد.

 

وی افزود:  در بحث استقلال مقام معظم رهبری فرمودند: « که  استقلال از استکبار، استقلال از شرق و غرب و در بحث آزادی، آزادی در مقابل استبداد و دیکتاتوری حاصل انقلاب اسلامی بوده است که امروز الحمدلله به خیلی از این‌ها رسیده‌ایم».

 

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان استان همدان  گفت: برای رسیدن به برخی ازخواسته‌ها، موانعی وجود داشته  که اگر این موانع نبود پیشرفت کشور  بهتر بود مانند حوزه‌های مانند علوم نانو ، سلول‌های بنیادی، هوا فضا و هسته‌ای که به رتبه‌های خوبی در دنیا دست یافته‌ایم.

 

وی به بخش دوم بیانیه اشاره و اضافه کرد: در این بخش توجه ویژه‌ای به سیاست‌های نظام و واگذاری مسؤولیت‌ها به جوانان شده و باید این نکته کلیدی برای  مسؤولان بسیار قابل بررسی و تأمل باشد و به جوانان فرصت‌های لازم را بدهند.

 

مرادی ادامه داد: در این بخش دوم نیز سیاست‌های خارجی و نفی کامل مذاکره با استکبار، ارتباط با شیطان بزرگ آمریکا و صهیونیسم مطرح شده است، این مسئله که بعضی از افراد فکر می‌کنند در ارتباط با بیگانگان و به پای گرگ افتادن می‌توان مشکلات را حل کرد، بسیار در اشتباه هستند زیرا راه حل مشکلات در داخل کشور است.

 

وی با اشاره به این سخن مقام معظم رهبری که فرمودند:«۳۶ میلیون  جمعیت 15 تا 40سال داریم که میزان قابل توجه آن ها تحصیل کرده و تحصیلات تکمیلی دارند»، افزود: این‌ نسل جوان و نوجوان منابع انسانی کشور بوده که این منابع انسانی با منابع طبیعی که خداوند به ایران داده می‌توانند با حرکت جهادی خود تمامی  انحصارها را بشکنند و پرچم این انقلاب را به حضرت ولی عصر (عج) بسپارند.

 

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان استان همدان با بیان اینکه در بیانیه گام دوم  به سه اصل مهم عزت، حکمت و مصلحت اشاره شده، گفت: ایشان می‌فرمایند: «این سه اصل  در جایی اتفاق می‌افتد که اولا بحث بی‌توجهی به خواسته‌های نامشروع یا زیاده‌طلبی‌های استکبارتحقق یابد.» یعنی در سیاست خارجی زیاده‌طلبی‌ها و زیاده‌خواهی‌هایی استکبار را نباید پاسخ دهیم زیرا نمونه‌اش همین برجام بود که هیچ فایده‌ای برای کشور نداشت.

 

 وی ادامه داد: ایران با 15 کشور که نزدیک به 600 میلیون جمعیت می‌شود، هم مرز بوده که مسؤولان کشور می‌توانند با توجه به این ظرفیت و پتانسیل در خارج از ایران با یک دیپلماسی منطقی و خوب بازار بزرگی را برای ایران بوجود آورند.

 

مرادی با بیان اینکه بیانیه گام دوم انقلاب یک نقشه راه کاربردی برای کشور است، خاطرنشان کرد‌: آن چیزی که تا الان باعث پیشرفت و ترقی کشور شده، توجه به جوانان انقلابی این مرز و بوم  بوده، همانطور که همه می‌دانیم موفقیت‌های ما در عرصه هوافضا، هسته‌ای، نظامی، موشکی و... توسط این جوانان بدست آمده است.

 

وی افزود: در بحث استقلال و سیاسیت نیز باید به این جوانان اعتماد و اتکا کنیم مانند دوران دفاع مقدس که استقلال را برای کشور حفظ کردند و آن را ارتقا و تعالی بخشیدند.

 

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان استان همدان گفت: ما در گذشته به جوانان‌هایمان  فرصت دادیم و ثمره آن را نیز دیدیم و  اکنون وقت آن رسیده که در  بحث استقلال اقتصادی، علمی و صنعتی یک بار دیگر به این جوانان انقلابی توجه کرده تا  شاهد رشدهای خوبی باشیم.

 

وی با اشاره به انتصابات اخیر مقام معظم رهبری که از جوانان دهه 60 بودند، تصریح کرد: در بیانیه گام دوم انقلاب کلمه جوان و جوانان چندین بار تکرار شده که نشان از اهمیت موضوع دارد.

 

مرادی با بیان این که دو قوه مجربه و قضائیه باید متحول شده و جوانان وارد کار شوند، گفت: مردم نیز باید بدنبال سیره ولی فقیه بوده و در انتخاب نمایندگان خود دقت کنند و  از قشر جوان که پویا انتخاب کنند تا در قوه مقننه نیز جوانان حضور یابند، که اگر این تغییرات رخ دهد ان‌شاالله خیلی از مشکلات حل خواهد شد.

 

وی در ادامه با تاکید بر اینکه جوانان نه تنها الگوهایی همچون رزمندگان و فرماندهان دفاع مقدس دارند، گفت: حتی از نسل خود الگوهایی مانند شهید حججی‌ها و احمدی‌روشن‌ها نیز دارند.

 

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان استان همدان با اشاره به صدر اسلام و آخرین سال‌های حیات پیامبر (ص) خاطرنشان کرد: حضرت در آن زمان فرماندهی لشکر را به یک جوان 19 ساله سپردند و این اعتماد به جوانان در نهضت اسلام وجود داشته و 14 قرن بعد نیز جوانان ما حکومت شاهنشاهی را به رهبری امام خمینی(ره) سرنگون کرده و سپس در دوران دفاع مقدس آن همه افتخار آفریدند.

 

وی گفت: امروز وقت آن رسیده که این جوانان در عرصه‌های علمی، اقتصادی و ...وارد میدان شوند تا به تمدن نوین اسلامی که مد نظر مقام معظم رهبری است، برسیم.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان