اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

27. آذر 1397 - 10:45   |   کد مطلب: 30326
رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای شهر همدان از آمادگی شورا و شهرداری برای کاهش مشکلات جامعه هتل‌داران و مهمان‌پذیران خبر داد.

به گزارش صبح الوند،  حسین قراباغی در جلسه کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری که با حضورجامعه هتل داران و مهمان پذیران، معاونین امور گردشگری و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی؛ با موضوع هم‌فکری در خصوص مشکلات جامعه هتل داران و مهمان پذیران، برگزار شد، گفت: در سال 2018 میلادی و در گام نخست، در حوزه گردشگری شاهد شکستن تابوی گردشگری متصور از سوی آمریکا بودیم.

 

قراباغی با تاکید بر ساماندهی کارتن بدستان و خانه های مسافر، افزود: این کارتن بدستان سد راه مسافران و خودروها در ورودی شهر می شوند که این اقدام چهره نامطلوبی به این شهر گردشگری داده و به همین دلیل ساماندهی این افراد بعد از تشکیل جلسات متعدد با نهادهای مسئول در دستور کار قرار گرفته است.

 

وی اضافه کرد: ساماندهی کارتن بدستان در جذب و هدایت گردشگر در حاشیه شهر تنها وظیفه شهرداری یا اداره کل میراث فرهنگی نیست بلکه باید سایر مجموعه های مرتبط هم همکاری بیشتری در این زمینه داشته باشند.

 

وی، جانمایی مکان های خاص در چند نقطه از شهر، پوشش مناسب برای راهنمایان گردشگری و بحث مهم تر آموزش آنان برای جذب بیشتر و هدایت گردشگران در سطح شهر همدان را خواستار شد.

 

رییس کمیسیون اقتصادی، سرمایه گذاری و گردشگری شورای شهر همدان به مشکلات جامعه هتل داران اشاره کرد و یادآور شد: لازم است در چند نقطه از شهر بویژه ورودی ها  کيوسک‌هاي اطلاع رساني برای مقاصد گردشگري استقرار یافته و مسافران و میهمانان را به هتل ها یا اماکن اسکان مسافر و مکانهای گردشگری هدایت کنند.

 

وی تاکید کرد: لازم است آمار سطح میانگین کشوری جامعه هتل داران برای لحاظ تخفیف های لازم در دفترچه عوارض سال آینده شهرداری ارائه شود.

 

قراباغی ورود شورای تامین استانداری در بحث ساماندهی خانه های اجاره ای غیر مجاز را ضروری دانست و گفت: دایمی کردن حضور راهنمایان گردشگری در طرح خدمات سفر در ورودی های سه گانه شهر همدان برای کاستن آسیب های اجتماعی در این حوزه، تشکیل اتحادیه برای ساماندهی محل های اقامتی غیر مجاز توسط جامعه هتل داران و مهمان پیذران از ضروریات است.

 

گفتنی است در ادامه ضمن هم اندیشی و ارائه راهکارهای حل مشکلات جامعه هتل داران و مهمان پذیران  پیشنهاد شد، از کسانی که به تبلیغ خانه های اجاره ای گردشگری می‌‎پردازند در قالب بسته‌های پیشنهادی حمایتی ارایه شود و در صورت عدم استقبال آنان و استمرار این عمل اقدامات بعدی صورت پذیرد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان