به گزارش صبح الوند به نقل از برترین ها، تاکنون گمانه زنی های متعددی درباره آمار و ارقام لایحه بودجه از جمله قیمت نفت، میزان صادرات نفت و نرخ محاسبه دلار مطرح شده که هیچ کدام به طور رسمی تایید نشده اند.
گمانه زنی های اولیه درباره بودجه 98 را می خوانید:
بر اساس لایحه بودجه دولت، سال آینده ممنوعیت واردات خودرو در صورت عدم تغییرات لحظه آخری تداوم می یابد. درآمد دولت از محل واردات خودرو صفر در نظر گرفته شده و به همین دلیل پیش بینی میشود در سال آینده به دلیل حفظ ذخایر ارزی ممنوعیت واردات خودرو تداوم داشته باشد.
شنیدهها از لایحه بودجه سال 98 حاکی است، درآمدهای درنظر گرفتهشده برای دولت از محل مالیاتها نسبت به سال جاری تغییر محسوسی نخواهد داشت، این درحالی است که با افزایش 100درصدی نرخ تسعیر ارز در بودجه، درآمدهای نفتی دولت از محل واگذاری داراییهای سرمایهای، با وجود کاهش قابل توجه صادرات نفت، حدود 50هزار میلیارد تومان افزایش خواهد یافت.
بررسی جزئیات لایحه بودجه ۹۸ نشان میدهد، سال آینده حدود ۱۴ میلیارد دلار برای واردات کالای اساسی به نرخ دولتی در نظر گرفته شده است.
بهروز نعمتی؛ سخنگوی هئیت رئیسه مجلس شورای اسلامی هم گفت: احتمالاً قیمت دلار در بودجه سال آینده حدود ۵۷۰۰ تومان درنظر گرفته شود. وی افزود: بر اساس شنیده ها، دولت در لایحه بودجه سال آینده قیمت 54 دلار را برای هر بشکه نفت در نظر گرفته است و پیش بینی می شود روزانه یک میلیون و پانصد هزار بشکه نفت بفروشیم.
در خصوص موضوع افزايش قيمت بنزين علي مطهري، نماينده مجلس شوراي اسلامي به «روزنامه قانون» گفت: هنوز برنامهريزي مشخصي براي افزايش نرخ سوخت در كشور انجام نشده و جلسات در اين زمينه در حال برگزاري است.
وی گفت: به نظر ميرسد كه در صورت تصميمگيري براي افزايش قيمت سوخت تصميمات به گونهاي گرفته شود كه مصرف بنزين تا 60 ليتر در ماه با قيمت هر ليتر 1000 تومان و از 60 ليتر تا 120 ليتر به قيمت هرليتر دو تا سه هزار تومان و بالاي 120 ليتر به قيمت هر ليتر 5000 تومان فروخته شود.
همچنین بررسی لایحه بودجه ۹۸ نشان می دهد، درامد مالیاتی سال آینده حدود ۱۲۰ هزار میلیارد تومان درنظر گرفته شده که نسبت به امسال تغییر قابل توجهی نداشته است.
کسب اخبار جدید این گمانه زنی را تقویت می کند که دولت درآمد ۲۶ هزار میلیارد تومانی را برای گمرک از محل وصول حقوق و عوارض در نظر گرفته است.
انتهای پیام/
دیدگاه شما