اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

28. آبان 1397 - 22:44   |   کد مطلب: 30180
مدیر جهاد کشاورزی ملایر:
پیش‌بینی تولید 232 کیلو زعفران در ملایر
مدیر جهادکشاورزی شهرستان ملایر با اشاره به آغاز برداشت زعفران در این شهرستان، گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال حدود ۲۳۲ کیلوگرم زعفران از مزارع این شهرستان برداشت شود.

به گزارش صبح الوند، علی مروت‌امیری در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه همدان، با بیان اینکه سطح زیرکشت طلای زرد ۷۳ هکتار است، افزود: از این میزان سطح زیرکشت ۵۸ هکتار آن بارور و ۱۵ هکتار آن غیربارور بوده است.
وی با اشاره به اینکه فصل برداشت زعفران از ۱۰ آبان تا اوایل آذرماه است، ادامه داد: به طور میانگین میزان برداشت زعفران در هر هکتار ۴ کیلوگرم است.
مروت‌امیری با بیان اینکه امسال کشت زعفران نسبت به سال قبل افزایش داشته است، عنوان کرد: سطح زیرکشت زعفران نسبت به سال قبل ۱۵ هکتار افزایش یافته است به‌طوریکه این سطح در سال قبل ۵۸ هکتار بوده و خوشبختانه امسال افزایش داشته‌ایم.
مدیر جهادکشاورزی ملایر با تأکید بر اینکه توسعه کشت گیاهان دارویی از برنامه‌های این سازمان است، بیان کرد: ملایر در تولید گیاهان دارویی همچون زعفران، گل‌محمدی و همچنین کشت پسته در استان از جایگاه بالایی برخوردار است.
مروت‌امیری با بیان اینکه تقاضا برای کشت گیاهان دارویی در این شهرستان روبه افزایش است، خاطرنشان کرد: سطح زیرکشت گیاهان دارویی ۹۲ هکتار و میزان تولید این محصول ۲۳۹.۶ تن است.
وی با اشاره به سطح زیرکشت و تولیدات محصولات زراعی در این شهرستان، بیان کرد: سطح زیرکشت محصولات زراعی ملایر ۴۳۴ هزار و ۵۸ هکتار بوده که از این سطح 173 هزار و 76 تن محصول تولید شده است.
مدیر جهادکشاورزی ملایر درباره سهم تولیدات باغی این شهرستان، خاطرنشان کرد: سطح زیرکشت باغات ملایر ۲۰ هزار و ۸۰۲ هکتار بوده که از این سطح ۲۶۵ هزار و ۴۷۵ تن محصول برداشت شده است.
انتهای پیام

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان