اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

24. آبان 1397 - 11:03   |   کد مطلب: 30160
رئیس اتحادیه میوه‌و‌تره‌بار همدان خبر داد:
موز و گوجه‌ در حال حذف از سبد غذایی
رئیس اتحادیه میوه‌و‌تره‌بار شهرستان همدان گفت: قیمت گوجه‌فرنگی به حدود 6 هزار تا 6 هزار و 500 تومان رسیده است و گاهی به 7 هزار تومان نیز می‌رسد

به گزارش صبح الوند، علیرضا شمس با بیان اینکه با فرا رسیدن فصل سرما تولید گوجه‌فرنگی کاهش می‌یابد، اظهار کرد: با کاهش تولید، عرضه کاهش و در نتیجه قیمت آن افزایش می‌یابد.

 

وی با اشاره به اینکه اکثر گوجه‌فرنگی گلخانه‌ای صادر می‌شود، افزود:‌ در این فصل گوجه‌فرنگی بوته‌چین بسیار کاهش می‌یابد که مجموع این اتفاقات باعث افزایش قیمت محصول می‌شود.

 

رئیس اتحادیه میوه‌و‌تره‌بار همدان با بیان اینکه قیمت گوجه‌فرنگی به ازای هر کیلو 6 تا 6 هزار و 500 تومان رسیده است، تصریح کرد:‌ گاهی اوقات قیمت گوجه‌فرنگی به ازای هر کیلو، 7 هزار تومان نیز شده است.

 

وی با بیان اینکه قیمت گوجه‌فرنگی با توجه به افزایش هزینه‌ها و کاهش ارزش پول کشور به زیر 3 هزار تومان نخواهد رسید، ادامه داد: هزینه‌های حمل و نقل، سبد و کارگر باعث شده قیمت تمام شده محصولات افزایش یابد.

 

شمس با بیان اینکه گوجه‌فرنگی بوته‌‌ای در فصل زمستان در جنوب کشور تولید می‌شود، خاطرنشان کرد:‌ میزان تولیدات گلخانه‌ای نیز به حدی نرسیده که بتواند در بازار تعادل ایجاد کند.

 

وی با اشاره به اینکه محصولاتی چون موز و گوجه‌فرنگی در حال حذف از سبد غذایی خانوارهایی هستند که طبق قانون کار حقوق دریافت می‌کنند، خاطرنشان کرد:‌ بخشی از جامعه توان خرید این محصولات را ندارند چون درآمدها با هزینه‌ها همخوانی ندارد.

 

رئیس اتحادیه میوه‌و‌تره‌بار همدان با بیان اینکه سبد غذایی که دولت در نظر گرفته تأثیر چندانی در وضعیت مردم ندارد، گفت: برای حل مشکلات نیاز به مدیران جهادی داریم که قادر به تحول‌آفرینی باشند و نه مدیران پشت میزنشینی که در انتظار ساعت پایان کار اداری هستند.

انتهای پیام/

 

 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان