اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

9. آبان 1397 - 7:29   |   کد مطلب: 30048
رئیس شورای اسلامی شهر همدان با تأکید بر اینکه حسابرسی دقیق اهرم کنترل نظارتی شورای شهر و شهردار خواهد بود، گفت: اقدامات کمیته حسابرسی شورای شهر همدان و ضرورت تشکیل واحد حسابرسی داخلی در شهرداری در راستای بهبود روش‌های امور مالی است.

به گزارش صبح الوند، کامران گردان در صحن شورا با محوریت اهمیت تشکیل حسابرسی داخلی در شهرداری، افزود: بر اساس قوانین موجود و به لحاظ تأکیدات اعضای شورای شهر همدان، شهرداری می‌بایست در زمینه تشکیل حسابرسی داخلی اقدام کند.

وی اظهار کرد: کمیته حسابرسی شورا صرفا به دنبال اصلاح فرآیند گزارش‌های حسابرسی است.

گردان در ادامه با اشاره به دیدار مردمی اعضای شورای شهر همدان با شهروندان کوی محمدیه و خروجی مناسب این برنامه، گفت: هر سه هفته یکبار، منطقه‌ای در سطح شهر به منظور بررسی و رفع مشکلات آن منطقه و همچنین کاهش مسئولیت‌های شهردار و دلگرمی برای شهروندان، پایلوت بازدیدهای میدانی و دیدارهای مردمی اعضای شورای اسلامی شهر همدان انتخاب شود.

وی با تأکید بر اینکه مصوبات دیدارهای مردمی در مناطق مختلف باید عملیاتی شود، ادامه داد: مشکلات کوی محمدیه پیش از حضور اعضای شورا در بین مردم توسط دبیران شورای شهر همدان احصا شده بود.

رئیس شورای شهر همدان در ادامه اشاره کرد: به‌رغم تمام تنگناهای اقتصادی کشور، راهپیمایی بزرگ زائران اربعین حسینی آغاز شده که نشانه وحدت اسلامی، قدرت سیاسی و همبستگی ایران است.

* حسابرسی بهترین راهکار عملیاتی نهادهاست

نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز با اشاره به اهمیت حسابرسی در شهرداری، گفت: یکی از وظایف شورای شهر فارغ از مباحث سیاست‌گذاری، نظارت است.

به گفته حمید بادامی‌نجات، نظارت دقیق شورای شهر با نگاه از دور امکان‌پذیر نیست؛ بنابراین مستلزم ارائه گزارش‌های کامل و مدیریتی، است.

وی عدم ارائه گزارش‌های دقیق از عملکرد شهرداری همدان را ضعف شورا برشمرد و گفت: حسابرسی شورا و تشکیل کمیته حسابرسی داخلی شهرداری ضرورتی است که اگر شهرداری اهمیت ندهد، موجب ضرور و زیان در عملکرد و درآمد شهرداری می‌شود.

بادامی‌نجات با تأکید بر اینکه بهترین راهکار عملیاتی در هر مجموعه حسابرسی است، عنوان کرد: همزمان با اجرایی شدن حسابرسی داخلی شهرداری و تقویت آن، می‌توان انتظار بهبود درآمدی و کاهش هزینه‌ها را در شهرداری داشت؛ بنابراین باید با ایجاد حساسیت به این موضوع در شهرداری، پیگیر بهبود حسابرسی داخلی شهرداری شویم.

* تأکید بر تشکیل کمیته حسابرسی داخلی شهرداری

رئیس کمیته حسابرسی شورای اسلامی شهر همدان در نطق پیش از دستور صحن شورا گفت: بررسی نحوه کار و امور حسابرسی شهرداری همدان در سال 95 به منظور اطمینان‌بخشی و افزایش کیفیت خدمات حسابرسی و رفع نواقص احتمالی در حال انجام است.

حسین قراباغی با اشاره به اهمیت نظارت بر مباحث مالی شهرداری، افزود: علاوه بر حسابرسی مؤسسات مالی شهرداری، وظیفه نظارت مباحث مالی و حسابرسی شهرداری بدون هیچگونه محدودیتی بر عهده کمیته حسابرسی شوراست تا تراز مالی به صورت یکپارچه شود.

وی همچنین تأکید کرد: از شهرداری همدان انتظار میرود که بر مبنای تأکیدات وزارت کشور و شورای شهر، واحد حسابرسی داخلی را تشکیل و  تقویت کند؛ زیرا اهرم نظارتی در دستان شهردار و کمیته حسابرسی شورا خواهد بود.

قراباغی با تأکید بر ارائه گزارش‌های حسابرسی داخلی شهرداری به کمیته حسابرسی شورای شهر همدان، ادامه داد: روند حسابرسی داخلی شهرداری به منظور مصون و ایمن ماندن از مباحث مختلف باید به صورت مداوم به شهردار گزارش شود که در حال حاضر شاهد خروجی مناسبی نیستیم و در اسرع وقت باید تقویت شود. 

وی با بیان اینکه گزارش کمیته حسابرسی به رییس شورای اسلامی شهر و کمیته حسابرسی استانداری همدان ارائه میشود، اظهار کرد: روند حسابرسی ها به شیوه ای است که تمامی سازمان ها و مناطق شهرداری از عملکرد جزیره ای دوری کنند.

* نقاط ضعف طرح جامع شهر همدان احصا شود

در ادامه رئیس کمیسیون شهرسازی معماری شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به ضرورت شکل گیری و تقویت حسابرسی داخلی شهرداری، گفت: بر اساس سیاستهای بودجه باید برای برنامه‌ریزی و راه‌اندازی واحد حسابرسی داخلی شهرداری فرصت معین شود و گزارش عملکرد ماهیانه حسابرس داخلی هم به مدیریت شهری ارائه دهند.

نرگس نوراله‌زاده همچنین در بخشی دیگر اظهار کرد: انتظار میرود شهرداری به عنوان دبیر ستاد بازآفرینی، موضوع اجرای پیاده راه مرکز محلات در ستاد مطرح و پیگیری شود.

وی با اشاره به پیگیری جدی برای طرح جامع شهر همدان، گفت: برای ارزیابی وضع موجود طرح جامع و و نقشه کاربری اراضی وضع موجود محدوده شهر همدان (حریم و محدوده آن) باید کمیته 3 نفره‌ای با حضور نماینده کمیسیون شهرسازی معماری شورا و قائم مقام معاونت معماری شهرسازی شهرداری و مسئول حریم شهرداری شکل بگیرد و گزارش آن برای تصمیم گیری به شورا ارائه شود.

رئیس کمیسیون شهرسازی‌معماری شورای شهر همدان با بیان اینکه مشاور طرح اطلاعات میدانی از وضعیت کار نداشته است، افزود: در صورت هر گونه نقص در طرح جامع شهر تنها شهرداری و شورای شهر همدان پاسخگوی وضعیت نامناسب آن خواهند بود و سایر ادارات و ارگان‌ها هیچگونه پاسخگویی به مراجعین نخواهند داشت و افراد به شورای شهر هدایت خواهند شد.

نوراله‌زاده بیان کرد: نقاط ضعف طرح جامع شهر همدان را باید احصا کنیم و برای ارائه به مشاور و اصلاح آن به صورت فوریت تعیین‎تکلیف شود.

* تأکید بر پیگیری اصلاح روند طرح جامع شهر

رئیس کمیسیون نظارت، بازرسی و امور اداری شورای شهر همدان در ادامه با اشاره به طرح جامع شهر، گفت تغییرات بالا در سیستم مدیریتی اداره کل راه و شهرسازی استان برای وضعیت طرح جامع شهر همدان آسیب‌پذیر است که باید بیش از گذشته شرایط این طرح را موشکافی شود.

سید مسعود عسگریان افزود: مشاور طرح جامع دقت لازم را بنا به دلایل خود برای مطالعه دقیق تر و میدانی از سطح شهر ندارد.

وی با تأکید بر اینکه طرح جامع شهر همدان برای تحقق چشم انداز 15 ساله این شهر تهیه میشود، عنوان کرد: شاهد انسجام و پیوستگی در مطالعات این طرح اثرگذار نیستیم که نامناسب بودن آن و اصلاح روند پیشرو به صورت جدی‌تر باید پیگیری شود.

رئیس کمیسیون نظارت، بازرسی و امور اداری شورای شهر در بخشی دیگر با توجه به اینکه مردم به عنوان ناظر بر عملکرد شورا و شهرداری جایگاه ویژه ای دارند، پشنهاد داشت: با توجه به اینکه به دنبال این هستیم تا مشارکت مردمی در تمامی نقاط شهر را داشته باشیم؛ به اهالی هر منطقه در سطح شهر که میزان مشارکت بالایی داشته باشند، تخفیف‌های ویژ‌ه بهای خدمات و عوارض نوسازی شهرداری به منظور تشویق شهروندان در امر مشارکت در مدیریت شهری در نظر گرفته شود.

عسگریان افزود: تعیین تکلیف یک و نیم هکتار از اراضی شهروندان کوی محمدیه برای بازگشایی معبر آن منطقه اقدام شایسته ای بود که میتوان به عنوان یک حرکت نمادین مورد قدردانی قرار گیرد.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان