اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

30. مهر 1397 - 21:03   |   کد مطلب: 30001
پس از گذشت 40 سال از وقوع انقلاب اسلامی، مطالبه مردم همدان برای ثبت این روز تاریخی در تقویم رسمی کشور و ملاقات مردمی با مقام معظم رهبری، همچنان بر زمین باقیمانده و هیچ مسئول و مدیری در استان، توانایی اجابت این خواسته به حق را ندارند.

به گزارش صبح الوند به نقل از ایسنا، همواره در پیدایش انقلاب‌ها در جهان، عوامل بسیار زیادی موثر بوده و نقش دارند. نارضایتی مردمی یکی از مهمترین دلایل وقوع انقلاب‌ها در جهان است که این امر در ایران نیز به عنوان یکی از مهمترین دلایل تغییر رژیم در کشور محسوب می‌شود.
زمانی‌که بی‌کفایتی و نالیاقتی شاه ملعون در کشور به مردم اثبات شد، در گوشه و کنار کشور زمزمه‌های براندازی نظام شنیده شد و مردم استان همدان به عنوان پیشتاز این رویداد در ۳۰ مهرماه ۱۳۵۷ علیه رژیم شاهنشاهی قیام کردند.
در سال ۵۷ دانش‌آموزان همدانی در اعتراض به سیاست‌ها و اقدامات نیروهای ساواکی در برابر دانش‌آموز دختری که به وی هتک حرمت شده بود، به خیابان‌ها ریخته و حاصل آن تقدیم شهدای گرانقدر زیادی بود.
حماسه ۳۰ مهر به قدری مهم بود که امام راحل(ره) از پاریس به دنبال این اتفاق، بیانیه صادر و با خانواده‌های شهدای این حماسه ابراز همدردی کردند.
به طور قطع این اتفاق بزرگ را می‌توان به عنوان یکی از جرقه‌های انقلاب در کشور نامید به طوریکه بعد از این اتفاق، حماسه پنجم آبان شهرستان کبودراهنگ و پس از آن پایین آوردن مجسمه شاه در آبان همان سال، به عنوان نخستین اتفاقات کشور در مسیر براندازی رژیم شاهنشاهی به حساب آورد.

انتهای پیام

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان