اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

14. مهر 1397 - 9:11   |   کد مطلب: 29917
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان از آزاد سازی 2 هزارو 179 کیلومتر از حریم راه‌های استان در نیمه نخست امسال خبر داد.

به گزارش صبح الوند، حمید پرورشی خرم اظهار داشت: آزادسازی حریم راه ها به منظور رفع تصرف و تجاوز به حریم راهها و با هدف بالا بردن ایمنی تردد خودروها و حفظ حریم جاده اجرایی شده است.

وی افزود: به منظور ایمن سازی جاده‌ها و پیشگیری از ساخت و ساز‌های بدون مجوز و تصرف حریم راه‌ها، دستور توقف 222 مورد از عواملی که حریم راه را مورد تعرض قرار داده بودند صادر شد.

پرورشی خرم ادامه داد: در این مدت همچنین تخریب 169 مورد از ساخت و ساز‌های واقع در حریم راه‌ها با دستور قضایی نیز انجام شده است.

معاون راهداری استان همدان یادآور شد: در شش ماهه نخست امسال 830 مورد صدور مجوز ساخت و ساز حاشیه راه ها طبق قانون ایمنی راه ها نیز در دستور کار قرار گرفت.

پرورشی خرم یادآور شد: صدور هر گونه مجوز ساخت و ساز در محدوده يكصد متري پس از حريم راه ها و خارج از آن بدون پيش بيني راه دسترسي ايمن و اخذ مجوز احداث از سوي متقاضيان ممنوع است.

این مسئول خاطرنشان کرد: بر اساس قانون ایمنی راه ها، افراد قبل از انجام هرگونه عملیات منتهی به تخریب جاده و ساخت و ساز، درختکاری، زراعت، نصب و استقرار تابلو یا حفاری باید از وزارت راه و شهرسازی مجوز دریافت کنند.

گفتنی است استان همدان دارای 5 هزار و 400 کیلومتر راه است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان