اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

1. مهر 1397 - 10:17   |   کد مطلب: 29854
رییس شورای اسلامی شهر همدان گفت: هفته دفاع مقدس یادآور رشادت ها و ایثارگری های مردان و زنان غیور و بی ادعای ایران زمین در جنگ تحمیلی است

به گزارش صبح الوند، کامران گردان در مراسم آغا سالتحصیلی جدید در مدارس ضمن تبریک آغاز سالتحصیلی و تقارن آن با هفته دفاع مقدس گفت:  تقارن سال تحصيلي و هفته دفاع مقدس را باید حاوي پيام ايثار ، مقاومت و نشان از عظمت و عزت جمهوري اسلامي ايران  دانست .

 

گردان با بیان اینکه باید در راستای حفظ و ترویج فرهنگ و مناسبت هایی مثل هفته دفاع مقدس کوشید و منویات مقام معظم رهبری را سرلوحه کارها قرار داد، افزود: امروز آسایش و آرامش کشور را مرهون ایثارگری و جانفشانی های شهداء و رزمندگانی هستیم و باید  قدر دان این بزرگواران باشیم.

 

وی با بيان اينكه سعادت و بهروزي يك ملت در سايه خردو علم اندوزي است اظهار كرد: توطئه و فشارهایی که استکبار جهانی بر علیه کشور ما وارد می کند باید با بصیرت و علم آموزی با آن مقابله کرد.

 

گردان به نقش مدیریت شهری در فرهنگسازی ، علم و دانش یادآور شد: شهرداری در این راستا در مباحث آموزش های شهروندی اقداماتی را انجام داده و در بحث آموزشهای پسماند و جداسازی و تفکیک زباله را از مدارس آغاز کرده است .

 

وی اظهار کرد: برای داشتن شهری زیبا و توسعه یافته همه ما باید با مدیریت شهری مشارکت داشته و شهرداری را در تحقق اهدافش که مطالبه مردم است کمک کنیم.

 

وی به تعامل و همکاری خوب آموزش و پرورش با شورا و شهرداری اشاره کرد و گفت: ما نیازمند ادامه تعامل مدیریت شهری با آموزش و پرورش هستیم و توسعه پایدار زمانی تحقق می یابد که مشارکت مردمی را در کنار مدیریت شهری داشته باشیم.

 

وی با اشاره به اینکه تاکید شورا و شهرداری نظارت دقیق بر سرویس مدارس است یادآور شد: سعی ما بر افزایش تعداد این سروریس ها است که از نظر امنیتی، نرخ کرایه و اجتماعی نظارت لازم را بر جابجایی دانش آموزان داشته باشیم.

 

رییس شورای اسلامی شهر همدان در ادامه با تاكيد بر اينكه حماسه هشت سال دفاع‌مقدس، گفته‌ها و ناگفته‌های فراوانی دارد، اضافه كرد: هفته دفاع مقدس يادآور رشادت‌ها و دليری‌های مردان و زنانی است كه از كيان ملت ايران دفاع كرده و در برابر استكبار جهانی ايستادند.

 

گردان افزود: گرامی‌داشت هفته دفاع‌مقدس، نسل امروز و ديروز ما را بيدار و نست به حفظ استقلال كشور و دستاوردهای انقلاب اسلامی هوشيار می‌كند و هشت سال مقاومت شجاعانه ملت ايران نشان داد كه با وجود تحمل فشارها و سختی‌ها، می‌توان در مقابل استكبار جهانی ايستاد و پيروز شد.

 

وی معتقد است: انديشه‌ها و ارزش‌های هشت سال دفاع‌مقدس نباید به فراموشی سپرده شود، بلكه باید با تلاش و همدلی  هم هر سال بيش از پيش در راستای تبيين افكار شهيدان بکوشیم.

 

گردان با بیان اینکه حفظ یاد شهدا وظیفه همه آحاد جامعه است، تاکید کرد: امنیت امروز جامعه مرهون رشادت ها و ایثارگری ها رزمندگان در دوران دفاع مقدس است و امروز وظیفه ما حفظ آرمانهای امام (ره) و شهداء است.

 

وی هفته دفاع مقدس را فرصت بسیاری مناسب  برای انتقال ارزش های دفاع مقدس به نسل جوان برشمرد و تاکید کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه بیش از پیش باید مورد توجه قرار گیرد و رخدادهای این دوران برای نسل امروز بازگو شود تا  نسل جوان با ارزشهای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس آشنا شوند.

 

آموزش و پرورش پایه و اساس موفقیت یک کشور است

 

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی وشاری اسلامی شهر همدان هم ضمن گرانی داشت هفته دفاع مقدس و آغاز سالتحصیلی جدید گفت: بدون شک آموزش و پرورش پایه و اساس موفقیت یک کشور محسوب می شود بنابراین کمک به آموزش و پرورش کمک به آینده مملکت است.

 

رضوان سلماسی اضافه کرد: آنچه در کشور اتفاق می افتد اساس آن آگاهی و آموزش است که امیدواریم دانش آموزان با تحصیل و علم آموزی آینده خوبی برای خود و جامعه رقم بزنند.

 

وی اضافه کرد: دانش آموزان آینده سازان کشور هستند و باید در آموزش و پرورش برنامه ریزی خوبی برای این افراد داشته باشیم آینده کشور را به آنها بسپاریم.

 

وی با بیان اینکه ما نیاز بسیار وافری برای توجه به آموزش و پرورش دان آموزان داریم، اظهار کرد: چرا که افرادی که در آینده قرار است مدارکی را اخذ کنند به واسطه این مدارک وارد بازار کار م یشوند و آینده کشور را بدست می گیرند بر این اساس لازم است نگاه ویژه ای به این حوزه شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان