اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

15. مرداد 1397 - 8:57   |   کد مطلب: 29659
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر همدان:
درصدد ایجاد مکان های ورزشی مناسب برای مناطق محروم همدان هستیم
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر در خصوص نبود مکان های مناسب ورزشی در مناطق توانمند سازی همدان گفت: در تلاش هستیم تا زمین هایی که شهرداری درمحدوده شهری همدان با کاربری های فرهنگی یا ورزشی و با متراژهای مناسب دارد را شناسایی و آن هایی را که قابلیت دارند به زمین های ورزشی تبدیل کنیم.

رضوان سلماسی در گفت و گو با صبح الوند، در خصوص نبود مکان های مناسب ورزشی در مناطق توانمند سازی همدان گفت: در تلاش هستیم تا زمین هایی که شهرداری درمحدوده شهری همدان با کاربری های فرهنگی یا ورزشی و با متراژهای مناسب دارد را شناسایی و آن هایی را که قابلیت دارند به زمین های ورزشی تبدیل کنیم.

 

وی با بیان اینکه هدف ما بیشتر ایجاد زمین های ورزشی ایمن و در دسترس است افزود: ترجیحا نمی خواهیم سالن ورزشی ایجاد کنیم چرا که می خواهیم در مدت زمان کوتاه تری زمین های ورزشی بیشتری ایجاد کنیم.

 

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر با اشاره به اینکه در فاز دوم پیشنهاد داریم با اجرای یک طرح مطالعاتی و علمی کامل گرایش مردم محله های مختلف به رشته های مورد علاقه ورزشی سنجیده شود گفت: باید طوری برنامه ریزی سود که امکانات ورزشی موجود در هر منطقه متناسب با علاقه و گرایش مردم آن منطقه باشد به عنوان مثال ایجاد زمین فوتبال برای شهروندانی که به والیبال علاقه دارند کار سنجیده ای نخواهد بود و مورد استفاده واقعی مردم آن منطقه نخواهد بود.

 

وی در ادامه تصریح کرد: در فاز سوم باید نیاز سنجی ها را عملیاتی کرده ونگاهمان به این ترتیب باشد که جمعیت علاقمند به حضور در مکان های ورزشی شهرهمدان گسترش معقولی پیدا کند.

 

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر با تاکید بر اینکه از جمعیت بیش از 550 هزار نفری شهر همدان باید امکانات و فضاهای ورزشی در دسترس و ایمن برای حداقل نیمی از مردم شهر ایجاد گردداظهار کرد: این مهم نیزمی تواند در دراز مدت به علت افزایش تعداد ورزشکاران قهرمانان بیشتری را در عرصه های مختلف ورزشی تحویل جامعه دهد.

 

وی همچنین با اشاره به اینکه در سال های دور شهرداری کمتر به مسائل فرهنگی و اجتماعی شهر توجه داشته است و نگاه بیشتر نگاه عمرانی بوده است افزود: اکنون باید گفت چند سالی است که شهرداری نیز به این نتیجه رسیده است که می بایست با نگاه انسان محور به توسعه شهر نگاه کند و به تبع آن در کنار کارهای عمرانی به افزایش فضاهای فرهنگی، اجتماعی و ورزشی مبادرت نماید.

 

سلماسی با بیان اینکه برنامه ریزی و اجرای برنامه های فرهنگی و هنری باید در تمام محلات شهر همدان رونق داشته باشدخاطرنشان کرد: امید است بتوانیم در سالهای آینده دراین امرمهم پیشرفت چشمگیرتری داشته باشیم و به این ترتیب نشاط اجتماعی بیشتری داسته باشیم

 

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر با تاکید بر اینکه در خصوص مباحث فرهنگی و هنری شورا شهر و شهرداری باید ورود جدی پیدا کرده و در راستای تحقق آن ها نیز سیاست گذاری کند ادامه داد: شهرداری تنها متولی انجام برنامه های فرهنگی و اجتماعی در شهر نیست و تنها یا با تعامل دستگاههای متولی فرهنگ و یا با ایجاد ساز و کار مدیریت یکپارچه در شهر ها میتوان اتفاقات خوبی را در عرصه فرهنگ و ادب و هنر در شهر ها ایجاد کرد.

 

وی همچنین یادآور شد: در بسیاری از مواقع شهروندان از شهرداری انتظاراتی دارند که یا در حوزه اختیارات شهرداری نیست و یا اگر بخواهد ورود پیداکند نیرو ،امکانات و یا شرایط انجام آن را ندارد.

 

سلماسی در خصوص مدیریت یکپارچه شهری که یک مدیریت کلان در سطح کشور است گفت:طرح مدیریت یکپارچه در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است و امیدواریم بزودی مصوب و اجرایی گردد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان