اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

24. تير 1397 - 8:27   |   کد مطلب: 29603
مدیر کل گمرک استان همدان خبر داد:
کاهش صادرات و واردات در استان طی سه ماه گذشته
مدیر کل گمرک استان همدان با اعلام اینکه نوسانات دلاری طی سه ماهه گذشته در امر واردات و صادرات تاثیر مستقیم داشته است گفت: از دلایل دیگر کاهش واردات این است که گمرک استان صادر کنند کالاهای فصلی و کشاورزی است.

جمال خشوعی در گفت و گو با صبح الوند، با بیان اینکه طی سه ماهه گذشته واردات و صادرات گمرک استان کاهش یافته است گفت: طی مدت یاد شده گمرک استان ۵۳میلیون و ۹۸۸هزارو۶۱۹کیلو گرم به ارزش دلاری ۲۳میلیون و ۵۵۶ هزارو ۷۵دلار صادرات داشته است که از این تعداد ۳۹میلیون و ۳۶۰هزارو ۷۸۵کیلوگرم صادرات گمرک همدان و ۱۴میلیون و ۶۲۷هزارو ۸۳۴کیلو گرم سهم صادرات گمرک ملایر بوده است.

 

وی همچنین ادامه داد: سهم ارزش دلاری صادرات گمرک همدان طی سه ماهه گذشته ۱۱میلیون و ۴۶۲هزارو ۷۸۸دلار و سهم دلاری صادرات گمرک ملایر نیز ۱۲میلیون و ۹۳هزارو ۲۸۷دلار بوده است.

 

خشوعی به واردات ۱میلیون و ۱۹۷هزارو ۸۹۰کیلو گرمی گمرک استان طی سه ماهه گذشته از سال اشاره کرد و افزود: ارزش دلاری این حجم از واردات ۴میلیون و ۲۵۲هزارو و ۹۳۷دلار بوده است.

 

مدیر کل گمرک استان از جمله کالاهای وارداتی را پانل های خورشیدی، سیب زمینی، کوئل های آلومینیومی، اسید های آمینوم و کالاهای خط تولید عنوان کرد و گفت: عمده صادرات استان نیز انواع کشمش و مواد لبنیاتی بوده است.

 

وی همچنین تصریح کرد: در سه ماهه گذشته از سال استان همدان ۴میلیون و ۵۵۳هزارو ۳۵۲کیلوگرم انواع کشمش به ارزش دلاری ۵میلیون و ۲۷۱هزارو ۹۷۸دلاری به کشورهای عراق، اوکراین و امارات صادر کرده است.

 

مدیر کل گمرک استان با اعلام اینکه طی برآورد انجام شده در سه ماهه گذشته از سال در حوزه ی صادرات و واردات با کاهش رو به رو بوده ایم خاطر نشان کرد: یکی از دلایل این کاهش نوسانات دلاری بوده است.

 

وی با اشاره به اینکه گمرک استان صادر کننده کالاهای فصلی و کشاورزی است گفت: در برخی مواقع در فصل زمستان که محصولات کشاورزی کم تری برداشت می شود گمرک نیز با کاهش صادرات و در برخی از مواقع نیز با افزایش مواجه می شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان