اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

12. اسفند 1396 - 9:44   |   کد مطلب: 28830
مدیر کل گمرک استان همدان در حالی از افزایش ۹۹درصدی واردات در ۱۱ماه گذشته از سالجاری در استان خبر داد که ما فقط شاهد رشد 11 درصدی صادرات دراستان نسبت به مدت مشابه سال قبل هستیم.

به گزارش صبح الوند، در اواخر سال 96 قرار داریم و آنچه از آمار و ارقام مدیران استانی  در خصوص صادرات و واردات به دست می اید رشد نامحسوس صادرات نسبت به مدت مشابه سال قبل  در استان می باشد در حالی که  واردات 99 درصد رشد داشته است  و آمار دلاری  نشان میدهد که میزان واردات بیشتربوده است اما انتظار ما از مدیران رشد بیشتر صادرات از استان در مقابل واردات نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده است.

 

در همین خصوص گفتگویی با  جمال خشوعی، مدیر کل گمرک استان همدان صورت گرفت تا از میزان دقیق وضعیت واردات و صادرات استان مطلع شویم.

 

جمال خشوعی در گفت و گو با صبح الوند، با اشاره به افزایش ۱۱درصدی صادرات طی ۱۱ماه گذشته از سال گفت: طی مدت یاد شده ۱۲۸میلیون و ۵۴۹هزار دلار اقلام از گمرک استان به سایر کشورها صادر شده است به گونه ای که در مدت مشابه سال گذشته ۱۱۵میلیون و ۵۰۰هزار دلار صادرات داشتیم.

 

وی در ادامه کشمش، لبنیات، سیمان، سفال و سیب زمینی را از جمله اقلام صادراتی برشمرد و افزود: در این راستا در سالجاری ۳۰میلیون دلار کشمش، ۱۵میلیون دلار لبنیات، ۱۴میلیون دلار سیمان، ۱۱میلیون دلار سفال، ۶ میلیون دلار سیب زمینی و ۵میلیون دلار شور و ترشیجات به سایر کشور ها از جمله عراق، کویت، امارات، سومالی، هند، ترکمنستان، قطر، پاکستان، افغانستان و روسیه صادر شده است.

 

مدیر کل گمرک استان همچنین میزان واردات را ۵۰میلیون دلار اعلام کرد و گفت: در این راستا واردات استان از نظر دلاری ۹۹درصد افزایش داشته است و این در حالی است که سال گذشته گمرک استان تنها ۲۵میلیون دلار واردات داشته است.

 

وی  خط تولید، مواد اولیه و نیروگاه خورشیدی را از جمله واردات به استان عنوان کرد و اظهار کرد: در مجموع در استان ۱۲۷قلم کالای وارداتی و ۹۸قلم کالای صادراتی داریم.

 

*تولید کنندگان باید سرپا باشند تا قابل رقابت با کالاهای کشورهای دیگر باشیم

مدیر ‌کل گمرک استان با تاکید بر اینکه در گمرک هیج گونه مشکلی نداریم تصریح کرد: در این میان تولید کنندها باید سر پا باشندو بتوانند وضعیت خود را به حدی برسانند که کالاهای تولیدی آن ها در بازار هدف قابل رقابت با کالاهای تولیدی سایر کشور باشد.

 

وی در پایان اظهار کرد: گمرک استان بصورت۲۴ ساعته و شبانه روز در ایام تعطیل نیز خدمات خود را ارائه خواهد کرد.

 

به گزارش صبح الوند، بنابر گفته مسئول گمرک استان درمجموع 127 کالای وارداتی دراستان داریم در حالی که فقط 98 قلم کالا را صادر می کنیم ، تحقق بالابودن میزان صادرات نسبت به واردات تنها همت مدیران جهت حمایت از تولید کنندگان داخلی را می طلبد و با توجه به اینکه استان همدان در مرکز غرب کشور قرار گرفته به راحتی میتواند به عنوان یکی از بزرگترین وارد کنندگان  مطرح در سطح کشور شود، اما اینکه چرا این امر تاکنون تحقق نیافته است جای بسی سئوال دارد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان