اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

17. تير 1397 - 14:16   |   کد مطلب: 29543
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان با بیان اینکه توانیر 703 مگاوات پیک بار برای استان همدان درنظر گرفته است، گفت: بیشترین پیک بار استان در هفته گذشته 674 مگاوات بود در حالیکه پیک بار مصرف برق استان در سال گذشته 663 مگاوات بوده است.

به گزارش صبح الوند به نقل از ایسنا، محمدمهدی شهیدی یکشنبه 17 تیر در جمع خبرنگاران، با تأکید بر اینکه به علت کاهش نزولات جوی امسال اضطرار در صنعت برق به وجود آمده است، گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال 7000 مگاوات کمبود برق داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه ایران با تولید 78 هزار و 600 مگاوات برق در سال گذشته رتبه چهارم دنیا و رتبه اول خاورمیانه را کسب کرده است، اظهار کرد: امسال در کشور 25 درصد کاهش تولید برق نسبت به سال گذشته وجود دارد.

شهیدی با تأکید بر اینکه رشد مصرف برق از 7.7 درصد در سال گذشته به 8 درصد در سالجاری رسیده است، تصریح کرد: 4000 مگاوات به میزان درخواست توان نیروگاهی کشور افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه سال گذشته 2000 مگاوات به ظرفیت نیروگاهی اضافه شده است، ادامه داد: در سالجاری پیش‌بینی می‌شود 7000 مگاوات کمبود برق در کشور داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان با تأکید بر اینکه هر چه مشترکین برق کمتری مصرف کنند خاموشی‌ها کمتر خواهد بود، خاطرنشان کرد: امسال در استان همدان 15 درصد خاموشی اعمال شد که به صورت نوبتی و گردشی بوده است.

شهیدی ادامه داد: با توجه به اینکه 37 درصد مصرف انرژی استان در بخش کشاورزی است، سال گذشته با 4900 مشترک کشاورزی تفاهم‌نامه‌ منعقد شده که منجر به کاهش مصرف148 مگاواتی برق شده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته یک میلیارد و 100 میلیون تومان تشویقی به کشاورزان استان تعلق گرفت، یادآور شد: امسال از 8100 مشترک بخش کشاورزی با 6223 تفاهم‌نامه با مشترکین بخش کشاورزی منعقد شده است.

وی با اشاره به اینکه پیک بار مصرف برق در طول روز بین 20 تا 80 مگاوات است، اظهار کرد: خوشبختانه با اقداماتی که در استان تهران درباره ساعات کاری ادارات انجام شد، باعث کاهش 1500 مگاوات مصرف برقدر شبکه شد که اگر قرار باشد در همدان نیز ساعات کاری تغییر کند ظرف 2 روز آینده اعلام می‌شود.

شهیدی خاطرنشان کرد: 20 هزار مگاوات معادل 40 درصد از پیک برق کشور مربوط به بخش سرمایشی است که 4000 مگاوات از این میزان در بخش اداری است بنابراین اگر مدیریت بار  صورت بگیرد در شبکه و تثبیت روند بار موثر خواهد بود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان افزود: اگر 10 درصد از پیک 56 هزار مگاواتی اعمال مدیریت شود تابستان را بدون اعمال خاموشی پشت سرخواهیم گذاشت.

وی با بیان اینکه صرفه‌جویی و مدیریت مصرف برق نیاز به فرهنگسازی دارد، گفت: مشکل فرهنگی در این زمینه وجود دارد که تا زمانی‌که این فرهنگ نهادینه نشود این مشکل وجود دارد.

شهیدی با اشاره به اینکه 700 مگاوات برق از ترکمنستان و آذربایجان برق وارد کشور می‌شود، اظهار کرد: متأسفانه در چند سال گذشته با افزایش تقاضا نیروگاه وار مدار نشده به‌طوریکه سالانه 4000 مگاوات باید به ظرفیت نیروگاهی کشور اضافه شود که این میزان نیازمند 8000 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری است و منابعی که دولت در اختیار دارد پاسخگو نیست.

وی با بیان اینکه شرکت توزیع برق استان در بخش جاری 76 میلیارد تومان متضرر شده است، گفت: شرکت توزیع برق استان همدان 700 میلیارد تومان زیان انباشته دارد.

شهیدی با تأکید بر اینکه تلفات برق در کشور از 15 درصد به 10.9 درصد رسیده است، بیان کرد: تلفات برق در استان همدان از 11.7 درصد در سال گذشته به 10.5 درصد رسیده است.

انتهای پیام

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان