اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

15. تير 1397 - 13:32   |   کد مطلب: 29533
عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه يكبار براي هميشه بايد از وابستگی مطلق به نفت به حداقل وابستگی فروش نفت برسیم، گفت: مسوولان باید در خط مقدم حل مشکلات قرار گيرند
رنجبرزاده

به گزارش صبح الوند، علی‌اکبر رنجبرزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه آمریکا از برجام خارج شد و حال به دنبال تاثیرگذاری بر فروش نفت ایران با سایر کشورهاست، اظهار کرد: این روند می‌تواند بر روند اداره کشور اثرگذار باشد.

وی با بیان اینکه باید از وابستگی مطلق به نفت به حداقل وابستگی فروش نفت برسیم، افزود: این مسیر باید در گذشته و خیلی زود شکل می‌گرفت، خیلی از دولت‌ها تلاش کردند که وابستگی را کم کنند اما نتوانستند.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: دولت‌های ما در ادوار مختلف نتوانستند تکیه بر تولیدات و صادرات داشته باشند تا بتوانیم از ظرفیت‌های درآمدزای منابع نفتی بهره‌مند شویم.

ما باید تحریم‌ها را با تلاش به فرصت تبدیل کنیم

وی با بیان اینکه موضوعاتی مختلف اقتصادی در بحث تحریم‌ها پیش می‌آید و شاید بیشترین تاثیر آن در مهرماه و آبان خود را نشان دهد، عنوان کرد: واقعیت این است که ما باید تحریم‌ها را با تلاش به فرصت تبدیل کنیم.

رنجبرزاده با بیان اینکه دولت، مجلس و دستگاه قضا باید دست در دست یکدیگر داده تا این تهدیدها را به فرصت تبدیل کنند، تصریح کرد: پیش از این به دنیا و مردم ایران ثابت شده که هر زمان که زیر فشار دشمن قرار گرفتیم توانستیم موقعیت خوبی را بدست آوریم.

عبور از بحران‌ها با مدیریت جهادی امکان‌پذیر است

وی با بیان اینکه در برهه‌ای از زمان تحریم‌ها علیه کشور ما جدی‌تر می‌شود، بیان کرد: با همدلی و مدیریت درست و جهادی می‌توان تهدیدات دشمن را به فرصت تبدیل کرد.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید از ظرفیت‌های درونی نظام بهره گیریم تا بتوانیم کشور را به نحو مطلوب اداره کنیم، ادامه داد: از بین رفتن وابستگی بیش از نیمی از بودجه کشور به نفت می‌تواند تهدید را به فرصت تبدیل کند.

وی افزود: برای یکبار هم که شده ما باید از تمام ظرفیت‌های خود در راستای افزایش تولیدات داخلی و نقش‌آفرینی کشور در بخش صادرات و تحقق اقتصاد مقاومتی استفاده کنیم.

رنجبرزاده با اشاره به اینکه فروش نفت از 3 میلیون بشکه کاهش پیدا خواهد کرد، گفت: ما باید بر روی فروش 1.5 میلیون بشکه نفت و یا کمتر از آن برنامه‌ریزی کنیم و بر اساس درآمد آن تصمیم‌گیری کنیم.

مسوولان باید در خط مقدم حل مشکلات باشند

وی با بیان اینکه مسوولان باید در تمام امور در خط مقدم حل مشکلات باشند، ادامه داد: با برنامه‌ریزی درست می‎توانیم کشور را از مشکلات خارج کرده و در تأمین مایحتاج مشکلی نداشته باشیم.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این یک واقعیت است و باید بپذیریم در ماه‌های آینده درآمد ناشی از فروش نفت کاهش پیدا خواهد کرد، تصریح کرد: مدیریت جامعه نیازمند همکاری همه دستگاه‌ها و مشارکت اقشار مختلف جامعه است.

بی‌ثباتی بازار نتیجه سوء مدیریت‌‌هاست

رنجبرزاده با بیان اینکه تمام بی‌ثباتی‌هایی که امروز در بازار شاهد هستیم نتیجه تحریم‌ نیست و بخشی از آن به سوء مدیریت بازمی‌گردد، افزود: تدابیر لازم برای پیشگیری برای مشکلات پیش آمده نداشتیم و فکر کردیم همیشه جاده هموار و ایمن است!.

وی با بیان اینکه با یک مسیر غیر ایمن برخورد کردیم و این موضوع باید در دولت پیش‌بینی می‌شد که نشد، ادامه داد: زمستان سال گذشته علائمی مبنی بر عدم تعهد آمریکا برای ما آشکار شده بود، در همان زمان باید بسته‌های مدیریتی قابل اطمینان در بخش ارز و بازار اقتصادی پیش‌بینی می‌شد که متأسفانه این اتفاق شکل نگرفت و شاهد بی‌برنامگی در بازار طی چند ماه اخیر بودیم.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشکلات با مشارکت مردم و مسوولان قابل حل است، خاطرنشان کرد: هر چند طی چند ماه اخیر شاهد بی‌ثباتی بازار بودیم اما همچنان امیدواریم که خیلی فشارها به مردم انتقال پیدا نکند و همه در کمال آرامش زندگی خود را سپری کنند.

برخی در کشور به دنبال دامن زدن به مشکلات و سوء استفاده هستند

وی با بیان اینکه هر سه قوه مصمم به حل مسائل و مشکلات هستند، اظهار کرد: همه می‌خواهند کانون‌های فساد را کنار بزنند هر چند برخی هم به دنبال دامن زدن به مشکلات و سوء استفاده هستند و به فکر خوشه‌چینی و درآمدزایی بوده و به دنبال اضافه کردن اموال خود هستند.

رنجبرزاده با اشاره به اینکه مشارکت مردم در حل مشکلات بسیار اثرگذار است همان گونه که در جنگ نظامی پشتیبانی کردند در جنگ اقتصادی هم باید از دولت پشتیبانی کنند، تصریح کرد: در جنگ اقتصادی و اعمال فشارها دولتمردان و مسوولان باید پیشگام باشند و مردم در صف انتهایی این فشارها باشند.

وی با بیان اینکه با همبستگی همگانی نقشه‌های دشمن ناکام باقی خواهد ماند، خاطرنشان کرد: به فضل الهی از بحران‌ها عبور خواهیم کرد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان