اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

14. تير 1397 - 10:42   |   کد مطلب: 29518
رییس اتحادیه نمایشگاه داران اتومبیل همدان:
رکود ادامه دار در بازار خودروی همدان
رییس اتحادیه نمایشگاه داران اتومبیل همدان با تاکید بر اینکه سه عامل اصلی گرانی تعرفه های دولتی، دلار و جو روانی باعث عدم توان خرید مردم و رکود بازار شده است افزود: وضعیت بازار اتومبیل یک ماهی است که در حالت رکود است.
رکود بازار ماشین در همدان

اکبر دیزجچیان در گفت گو با صبح الوند، با بیان اینکه وضعیت بازار خودرو مدتی است که دستخوش یک جو روانی در میان مردم شده است افزود: این مهم سبب شد تا مردم سرمایه های خود را از بانک ها بیرون بکشند و به خرید و فروش خودرو روی بیاورند به گونه ای که اکنون قیمت ها بصورت کاذب اوج گرفته است.

 

وی با اعلام اینکه اکنون حدود یک ماه است که بازار خودرو در حالت رکود به سر می برد تصریح کرد: اقدام خاصی در راستای برطرف کردن این رکود صورت نگرفته است.

 

دیزج چیان با بیان اینکه در رابطه با شغل ما اتحادیه ها و صنف ها هیچ گونه قدرت اجرایی ندارند و در عمل نیز هیچ کاری از دستشان بر نمی آید گفت: اکنون قیمت خودرو بویژه خودروهای خارجی بقدری بالا رفته است که مردم دیگر توان خرید آن را ندارند و این مهم نیز از دیگر دلایل رکود در این صنف شده است.

 

وی همچنین با اشاره به اینکه سانتافه ۲۰۱۶ حدود ۲۰۰میلیون بفروش می رسید و اکنون قیمت این خوردو به بیش از ۵۰۰میلیون رسیده است اضافه کرد: استارت گران شدن ماشین های خارجی از زمان گران شدن تعرفه های دولتی و گمرک و همچنین افزایش قیمت دلار زده شد.

 

رییس اتحادیه نمایشگاه داران اتومبیل همدان همچنین تصریح کرد: در خرید و فروش ماشین های دست دوم قرار بر این نبود که افزایش قیمتی داشته باشیم اما جو روانی در میان مردم سبب ایجاد افزایش قیمت در این زمینه شد.

 

وی در ادامه با تاکید بر اینکه سه عامل اصلی گرانی تعرفه های دولتی، دلار و جو روانی باعث عدم توان خرید مردم و رکود بازار شده است ادامه داد: در حال حاضر قیمت خودرو رنو کولیوس که توسط ثبت نام شرکت ۱۸۶میلیون خریداری می شد اکنون در بازار به بیش از ۵۵۰میلیون رسیده است این درحالی است که به افراد مشغول در این صنف ضرر های زیادی تحمیل شده است.

 

وی در پایان به استقبال مردم از خرید خودروهای داخلی تندر ال ۹۰، پژو ۲۰۶و پارس LXاشاره کرد و گفت: پرفروشترین ماشین های خارجی نیز رنو کلیوس، هیوندا سانتافه، سورنتو و آی ۳۵هستند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان