اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

13. تير 1397 - 23:03   |   کد مطلب: 29515
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با بیان اینکه قطعی برق در همدان در راستای پایداری شبکه و نیروگاه‌ها با برنامه است گفت: مردم همدان مدیریت مصرف و کاهش مصارف غیرضروری در حوزه برق را مد نظر داشته باشند.

به گزارش صبح الوند، محمدمهدی شهیدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در همدان اظهار داشت: با توجه به فرا رسیدن فصل تابستان و افزایش دمای هوا، مصرف انرژی برق در سطح کشور و استان در روزهای اخیر رو به افزایش است که با توجه به این امر این روزها شاهد افزایش مصرف برق در سطح کشور به تبع آن در استان هستیم.

وی با تأکید بر ضرورت مدیریت مصرف برق افزود: این شرکت با توجه به این امر و تأمین برق پایدار نیازمند همکاری بیش از پیش مشترکین خود در بخش‌های مختلف خانگی، کشاورزی، صنعتی، تجاری و اداری به ویژه در ساعات اوج مصرف 12 الی 16 و 20 الی 24 برای عبور از پیک بار تابستان است.

شهیدی بیان کرد: در شبهای گذشته پیک استان به 675 مگاوات هم رسید که با کاهش مصرف علاوه بر مدیریت هزینه و برق مصرفی کمک قابل توجهی بر تأمین و پایداری تولید خواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان عنوان کرد: با توجه به این امر نیاز به کنترل بار شبکه است که عملاً از طریق مدیریت شبکه ایران اقدام می‌شود چون با توجه به کاهش چشمگیر تولید نیروگاه‌های برقابی و افزایش دما، نیاز به مدیریت مصرف در راستای ایجاد توازن بین تولید و مصرف بیش از پیش احساس می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شرکت توزیع نیروی برق استان همدان در راستای پایداری شبکه و نیروگاه‌ها برنامه دارد اظهار داشت: با افزایش قابل پیش‌بینی 7 تا 8 درصدی مصرف برق و با توجه به موارد ذکر شده نیاز به کنترل مصرف برای پایداری نیروگاه‌ها و شبکه‌های برق الزامی است؛ که همین موضوع اهمیت بحث مدیریت مصرف را می‌رساند.

شهیدی افزود: به طور حتم مدیریت مصرف و کاهش مصارف غیرضروری با توجه به ساده‌ترین راهکارهای مدیریت مصرف از قبیل خاموشی یک لامپ، عدم استفاده از وسایل برقی پرمصرف در ساعات اوج بار، خارج کردن لوازم برقی از پریز در زمان قطع شبکه به منظور عدم آسیب به آن، استفاده از کولرهای آبی در استان همدان وغیره می‌تواند ما را در عبور از پیک بار سال 97 با حداقل خاموشی یاری کند.

 راهکارهای ساده مدیریت مصرف شامل؛

مناسب‌ترین محدوده دمایی ساختمان در تابستان 24-26 درجه سانتیگراد است

از سرد کردن بیش از حد محل سکونت خود بپرهیزید

با نصب سایبان برای کولرها، میزان مصرف برق و آب را کاهش دهید

حتی‌المقدور از دور کند کولر استفاده کنید

در ساعات اوج مصرف برق از بکارگیری وسایل پرمصرف خودداری کنید

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان