اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

24. اسفند 1396 - 8:51   |   کد مطلب: 28972
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی همدان با اشاره به وجود ۲۰روستای هدف گردشگری در نقاط مختلف استان افزود: این روستاها به دلیل قرار گرفتن در محیط های طبیعی بکر و تولیدات ویژه در فهرست روستاهای هدف گردشگری قرار گرفته اند.

علی خاکسار در گفت و گو با صبح الوند، با اشاره به وجود ۲۰روستای هدف گردشگری در نقاط مختلف استان افزود:  از جمله این روستاها را می توان روستای ورکانه، حیدره، قاضی خانی، گشانی و ملهمدره عنوان کرد که هر کدام ویژگی های خاصی از نظر ساختار و معماری داشته و بسیار حائز اهمیت هستند.

 

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی همدان همچنین افزود: این روستاها به دلیل قرار گرفتن در محیط های طبیعی بکر و تولیدات ویژه در فهرست روستاهای هدف گردشگری قرار گرفته اند.

 

وی در ادامه به شیره پزی و تولید محصول انگور در روستای مانیزان اشاره کرد و گفت: به همین علت روستاهای هدف گردشگری مورد توجه جمع عظیمی از مسافران و گردشگران قرار گرفته و در طول سال بازدید فروانی از این جاذبه ها صورت می گیرد.

خاکسار به انعقاد تفاهم نامه بین سازمان میراث فرهنگی و بنیاد مسکن و شهرسازی اشاره کرد و گفت: در این راستا مقرر شده است سالیانه کمک های زیادی در زمینه بهسازی و بازسازی روستاها، حفاظت از بافت های تاریخی و سنتی انجام شود.

 

وی با تاکید بر اینکه روستاهای هدف گردشگری می توانند محرک گردشگری استان باشند اظهار کرد: ما با توسعه گردشگری و ایجاد زیر ساخت گردشگری، معرفی استان که همچنین سوق دادن مسافران به روستاهای هدف گردشگری می توانیم شاهد ماندگاری بیشتر گردشگران در استان باشیم.

 

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی همدان  در پایان با اعلام اینکه ایجاد اقامتگاه های برونگردی در روستا، توسعه و ترویج صنایع دستی و همچنین سوغات های مخصوص استان می توانیم به تولید اشتغال دائم و پایدار کمک کنیم بیان کرد: در این راستا می توان از مهاجرت روستاییان به شهر نیز جلوگیری کرد این در حالی است که روستاییان مقیم روستای ورکانه که شاهد متروکه شدن آن بودیم اکنون به روستا بازگشته و احیاء مجدد بناها و ساختمان های گذشته پرداختند.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان