اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

10. اسفند 1396 - 9:08   |   کد مطلب: 28810
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان خبر داد:
احداث ۳ نیروگاه خورشیدی ۳۰ مگاواتی در استان همدان
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان از احداث ۳ نیروگاه خورشیدی ۳۰ مگاواتی در استان همدان خبرداد.

به گزارش صبح الوند، محمدمهدی شهیدی در همایش تجلیل از صنایع برتر در همکاری با طرحهای کاهش پیک بار امسال اظهار داشت: طی ۴ سال گذشته اقدامات خوبی در خصوص ظرفیت‌سازی نیروگاهی صورت گرفته است.

 

وی افزود: طی این مدت ۸ هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاهی در کشور اضافه شده که در مجموع ظرفیت نیروگاهی به ۷۸ هزار و ۵۰۰ مگاوات در کشور رسیده و این ظرفیت‌سازی یک رکورد محسوب می‌شود که ایران در حوزه خاورمیانه رتبه اول و در بین کشورها آسیایی رتبه سوم را دارد.

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به مصرف انرژی برق در کشور گفت: در زمینه مصرف امسال شاهد پیک بار ۵۵ هزار مگاواتی در تابستان بودیم که یک رکورد بود و از این حیث رتبه ۱۴ را در دنیا داریم.

 

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته عنوان کرد: رویکرد وزارت نیرو به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر سوق یافته که در این راستا طی برنامه ششم تحقق ۵ هزار مگاوات پیش‌بینی شده که سال گذشته ۵۰ مگاوات به بهره‌برداری رسید و ۷۰۰ مگاوات نیز تا پایان سال اجرایی می‌شود که امیدواریم در کشور به نتیجه برسد.

 

وی با اشاره به اینکه استان همدان نیز پایلوت این امر در کشور است، یادآور شد: طی سال گذشته دو نیروگاه ۷ مگاواتی وارد مدار شد و امسال نیز ۳ نیروگاه ۷ مگاواتی خورشیدی آماده و به صورت آزمایشی وارد مدار شده که تا اوایل سال آینده به صورت رسمی افتتاح می‌شود.

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان عنوان کرد: در حال حاضر ظرفیت استان همدان در بخش نیروگاه خورشیدی به ۳۵ مگاوات می‌رسد و ۱۱۵ مگاوات نیز پروانه تأسیس صادر شده که از طریق ساتبا پیگیر هستیم تا در سال ۹۷ به مدار برسند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان