اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

29. شهريور 1396 - 23:13   |   کد مطلب: 26684
معاون امور اقتصادی و منابع انسانی استاندار همدان با بیان اینکه ۴۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی در همدان در حال راه‌اندازی است گفت: واحدهای صنعتی همدان باید به سمت دانش بنیان شدن حرکت کنند.

به گزارش صبح الوند به نقل از تسنیم,رضا قیاسی عصر امروز در جلسه ارتباط صنعت و دانشگاه که با حضور معاون وزیر صنعت برگزار شد اظهار داشت: همدان با داشتن ویژگی‌های خاص نسبت به سایر استانها از موقعیت خاص و استراتژیک در منطقه غرب برخوردار است.

قیاسی عنوان کرد: متاسفانه استان همدان از موضوع صنعت سهم قابل توجهی را ندارد و در حوزه کشاورزی نیز 3.7 درصد از ارزش افزده کشور را داراست.

معاون امور اقتصادی و منابع انسانی استاندار همدان بیان کرد: در آخرین آماری که گرفته شد در نرخ رشد جمعیت با توجه به اینکه 1.29 در کشور بوده در استان همدان 44 صدم درصد عنوان شده و اکنون به منفی 24 صدم درصد رسیده است.

وی تصریح کرد: در استان همدان هفت آزادراه داریم که 5 مورد آن تکمیل شده و دو مورد باقیمانده در حال تکمیل است و فرودگاه همدان نیز فعال بوده و پروازهای حج را نیز برقرار کرده است.

قیاسی با اشاره به وجود امکانات خوب مخابراتی در همدان گفت: از نظر پهنای باند اینترنت و امکانات مخابراتی همدان از برخی استانهای منطقه نیز پشتیبانی می‌کند.

معاون استاندار همدان با بیان اینکه دانشگاه‌های معتبری در همدان وجود دارد که جمعیت علمی آن می‌توانند محرک توسعه استان باشند بیان کرد: دانشگاه‌های همدان 2300 عضو هیئت علمی دارد که پشتوانه‌های توسعه هستند.

قیاسی مطرح کرد: در بخش صنعت با مشکلاتی مواجه هستیم ضمن اینکه بخش صنعت ما به دانشگاه‌ها نیاز دارند ولی مشکل این است که احساس نیاز نمی‌کنند و تصورشان بر این است تا به صورت سنتی ادامه مسیر دهند.

وی افزود: واحدهای صنعتی با این شرایط دچار رکود می‌شوند و از سوی دیگر نیز هنوز R and D ما جایگاه خود را نیافتند و با وجود اینکه دانشگاه‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند ضرورت دارد تا به سمت دانش بنیان شدن واحدهای صنعتی پیش برویم.

غیاثی گفت: در همدان تمامی امکانات توسعه‌ای فراهم است و از نظر جمعیت و غیره استان همدان نسبت به استانهای هم جوار برخوردارتر است، ضمن اینکه ایران نیز در منطقه غرب آسیا، سرزمین برخورداری است و از پنج سرزمین معروف و طلایی است ولی این مشکلات در کشور نیز مبتلا به است.

معاون استاندار همدان تأکید کرد: خروجی دانشگاه‌ها باید بر اساس نیاز کشور باشد و به این سمت برویم تا از فرصت‌های موجود استفاده کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان