اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

10. اسفند 1396 - 9:53   |   کد مطلب: 28809
دبير شوراي هماهنگي روابط عمومي هاي استان در جلسه هيات رئيسه شوراي هماهنگي روابط عمومي ها از برگزاري همايش روابط عمومي هاي استان با موضوع روابط عمومي و رويداد همدان 2018 خبر داد

به گزارش صبح الوند،اسدالله رباني مهر در اين جلسه که صبح امروز با حضور اعضا به ميزباني روابط عمومي مخابرات استان برگزار شد، گفت: با برنامه ريزي انجام شده اين همايش با حضور اعضاي مجمع عمومي روابط عمومي هاي استان و ساير مدعوين در 19 اسفند ماه برگزار خواهد شد.

 

مدير کل روابط عمومي استانداري همدان رويکرد اين همايش را آموزشي ذکر کرد و گفت 3 استاد اطلاع رساني و ارتباطات در اين همايش ارائه مطلب خواهند داشت و حضور مقاماتي در همايش براي سخنراني نيز پيش بيني شده است.

 

رئيس اداره روابط عمومي مخابرات نيز در ابتداي  جلسه گفت : يکي از موضوعات مهم در باب خصوصي سازي مخابرات، سودآوري و مزاياي آن براي توسعه کشور بود ، فوايد انتقال مخابرات به بخش خصوصي و غيرقابل انکار بودن اين امر به حدي است که در بسياري از کشورها  يا داراي مخابرات خصوصي هستند يا در فرآيند اجرايي کردن آن هستند.

 

حسن پور افزود: در کشور ما نيز با ابلاغ سياست هاي اصل 44 توسط مقام معظم رهبري و در راستاي کوچک کردن دولت، ايجاد محيط رقابتي، کاهش هزينه ها، افزايش بهره وري و کيفيت خدمات به مردم، شرکت مخابرات ايران به همراه 32 شرکت زيرمجموعه (شرکت هاي مخابرات استاني) تغيير وضعيت داده و از شکل دولتي خارج و به شکل سهامي عام تبديل شدند. در حقيقت  در سال 1388شرکت مخابرات ايران رسما خصوصي شد.

 

وي اظهار داشت:  شرکت مخابرات ايران با نگاهي نو به آينده و توجه ويژه به  روندهاي مخابراتي در دنيا با در نظر گرفتن عوامل تاثير گذار  برنامه پنج ساله اي براي  توسعه و پيشروي  ديجيتالي  مخابرات  در سطح بين المللي تدوين و در حال اجرا دارد.

 

رئيس اداره روابط عمومي مخابرات  استان همدان ادامه داد: ديدگاه مديران شرکت مخابرات ايران و استان  نسبت به روابط عمومي در مقايسه با سالهاي قبل  بسيار متفاوت بوده  و آنرا حامي تبليغات و بازاريابي دانسته و حمايت جدي دارند

 

حسن پور تصريح کرد: بشر درطول تاريخ سه دوره ارتباطي  که دوره اول، عصر کشاورزي،  دوم ، عصر صنعتي  ، سوم  عصر فراصنعتي يا جامعه اطلاعاتي است  را پشت سرنهاده ودرحال ورود به دوره جديدي بنام عصر مجازي است  و پيش‌بيني مي‌شود که تا 10 سال آينده بشر در “عصر مجازي” يا در چهارمين مقطع اساسي تحول تاريخ خود که دوره چهارم نيز ناميده مي‌شود، قرار خواهد گرفت.

 

وي اضافه کرد:  با شروع دوره چهارم،  بشر،  جامعه جديد و عصر نويني را آغاز خواهد کرد که اکثر امور در آن جامعه بصورت مجازي خواهند بود،‌ در عصر مجازي بيشتر امور بشر بصورت غير فيزيکي قابل انجام است.

 

رئيس اداره روابط عمومي مخابرات  استان همدان  خاطرنشان کرد: يکي از مشکلات موجود براي رسيدن به عصر مجازي، مشکل رواني بشر است که در مقابل تغيير، عموماً واکنش منفي نشان مي‌دهد. اين واکنش، همين حالا هم مشکلاتي را در جهان بوجود آورده است و مربوط به يک کشور خاص هم نيست. مثلاً در کشور امريکا، فناوري بسيار جلوتر از سواد عمومي جامعه به جلو مي‌رود، يعني مردم آمريکا با وجودي که ابزارهاي مناسبي در اختيار دارند، از آنها استفاده مناسب نمي‌کنند.  اين در حالي است که 90 درصد مردم آمريکا امکان دسترسي به شبکه‌هاي با پهناي باند زياد را دارند اما ‌آنها برنامه آموزشهاي عمومي در معرفي اين تکنولوژيهاي موجود را ندارند ومشخص مي‌شود که آموزش و ايجاد فرهنگ يکي از مسائل مهم در توسعه فناوري اطلاعات مي‌باشد که بايد مشکلات مرتبط با آن شناخته و حل شود.

 

حسن پور در پايان اظهار اميدواري کرد: هم استانيهاي عزيز و بويژه  همکاران  روابط عمومي هاي استان و اصحاب رسانه و صدا وسيما در اطلاع رساني  توسعه فرهنگ  استفاده از فناوريهاي جديد به آحاد مردم فهيم استان ، مجموعه مخابرات راياري دهند.

 

در ادامه جلسه اعضا به بحث و اظهار نظر درباره چگونگي برگزاري هرچه بهتر همايش پرداختند و تصميماتي اتخاذ شد.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان