اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

3. اسفند 1396 - 18:33   |   کد مطلب: 28732
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و مالی شورای اسلامی شهر همدان گفت: بودجه تصویب شده سال ۹۷نسبت به سال قبل ۳۵درصد افزایش داشته و مبلغ آن ۶۴۶میلیارد و ۳۷۵میلیون و ۲۰۰هزار تومان است.

به گزارش صبح الوند به نقل از تسنیم، حسین قره‌باغی پیش از ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه با تشریح ابعاد تعرفه عوارض و بودجه شهرداری همدان در سال 97 اظهار داشت: شورای اسلامی همدان برای بررسی و تصویب تعرفه عوارض شهرداری در سال آینده یک ماه و نیم وقت صرف کرد و توانست در مدت قانونی تعیین شده، آن را تصویب کند.

وی افزود: بررسی بودجه سال 97 شهرداری نیز برای اولین بار در شورای پنجم مورد بررسی قرار گرفته است که این برنامه نیز توانست مصوبه صحن شورای اسلامی شهر همدان را دریافت کند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و مالی شورای اسلامی همدان گفت: در بخش تعرفه عوارض محلی در سال آینده متناسب با ویژگی و شرایط هر منطقه عوارض محلی آنها نیز در نظر گرفته شده است که مباحثی مانند مناطق دارای بافت فرسوده، مناطق توانمند سازی شده ،سکونت گاه‌های غیر رسمی و غیره را در بر می‌گیرد.

وی با بیان اینکه امسال  تبصره‌های مغایر با رای دیوان عدالت اداری کشور از دفترچه عوارض شهرداری همدان در سال 97 حذف شده است عنوان کرد: سال آینده شهروندان می‌توانند هزینه‌های پروانه ساخت را به صورت اقساطی به شهرداری پرداخت کنند.

قره‌باغی ابراز کرد: برای سال آینده ضرایب تعرفه عوارض افزایش نداشته و در بخش‌هایی نیز با کاهش همراه بوده است و افرادیکه املاک  آنها در حریم است می‌توانند از امتیازات در نظر گرفته شده  برای اینگونه مناطق بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به اینکه ایجاد فضاهای رفاهی، سرویس‌های بهداشتی در مجتمع‌های تجاری و نمازه خانه‌ها از پرداخت عوارض معاف هستند گفت: در راستای پیشگیری از تخلفات  افرادیکه در بافت منزل مسکونی خود دست به تعمیرات جزئی می‌زنند نیز از پرداخت عوارض معاف هستند.

 رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و مالی شورای اسلامی شهر همدان افزود: در بخش عوارض کسب و پیشه نیز با توجه به اهداف برنامه ششم توسعه، ضرایب بهای خدمات انجام شده افزایش نداشته و در بخشی از  موارد نیز با کاهشی روبه‌رو است.

وی با بیان اینکه در بخش گردشگری نیز  هتل‌های پنج ستاره  از پرداخت عوارض معاف و هتل‌های سه تا دو ستاره نیز تا 90درصد تخفیف دریافت می‌کنند گفت: برای باززنده سازی بافت‌ها و خانه های واجد ارزش وغیره نیز طرح‌های  موجود در این عرصه مشمول دریافت عوارض در سال 97 نمی‌شوند.

قره باغی عوارض ایجاد پارکینگ های عمومی در سال آینده را  نیز رایگان اعلام کرد و افزود: املاک موجود در مناطق توانمند سازی شده  تا 60درصد و املاک در مسیر تا 80درصد تخفیف دریافت می‌کنند.

 وی با اعلام اینکه در سال آینده املاک عادی می‌توانند طبق ضوابط شهرسازی پروانه ساخت دریافت کنند ابراز کرد:  موقوفات عام از پرداخت عوارض در سال آینده معاف هستند و افراد تحت پوشش دارالایتام مهدیه، بهزیستی و کمیته امداد نیز تحقیقاتی را در این بخش دریافت می‌کنند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و مالی شورای اسلامی همدان موقوفات عام مانند مساجد و غیره را معاف از پرداخت عوارض برشمرد عنوان کرد: خانواده معظم شهدا وجانبازان نیز تا سقف 6میلیون برای ساخت و ساز تخفیف دریافت کرده و عوارض نوسازی نیز برای آنها رایگان است.

وی درباره کلیات بودجه سال 97 شهرداری همدان نیز اظهار داشت:  بودجه سال 97 شهرداری همدان با توجه به دو رویداد بزرگ 2018  که قرار است در همدان برگزار شود تدوین شده است.

قره باغی با تشریح دیگر جزییات تعرفه عوارض و بودجه شهرداری همدان در سال آینده مطرح کرد: بودجه تصویب شده  شهرداری در سال 97نسبت به سال قبل 35درصد افزایش داشته و مبلغ آن 646میلیارد و 375میلیون و 200هزار تومان است.

وی با اعلام اینکه بودجه سازمان‌های شهرداری 25درصد و بودجه 4منطقه شهرداری و ستاد 39درصد رشد داشته است گفت: در اهمیت بودجه سال 97همین بس که شورای اسلامی شهر توجه ویژه‌ای به انجام پروژه های عمرانی دارد و برای این بخش نیز 360میلیارد و 770میلیون و 369هزار تومان در نظر گرفته است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و مالی شورای اسلامی همدان  با بیان اینکه بودجه جاری سال آینده شهرداری همدان 285میلیارد و 604میلیون تومان است ابراز کرد: برای موضوع مهم آسفالت هم شورای شهر 30میلیارد تومان و برای خدمات شهری و جمع آوری زباله نیز 31میلیارد تومان در نظر گرفته است.

وی تصریح کرد: در بودجه سال 97 شهرداری همدان برای نگهداری فضاهای سبز 12میلیارد تومان، ایجاد پارک و توسعه فضای پارک ملل 17میلیارد تومان، ایجاد فضای پارک 100 هکتاری در اراضی حیدره یک و نیم میلیارد تومان وبرای مطالعه و ایجاد پارک 400 هکتاری در اراضی تفریحان نیز اعتباری قابل ملاحظه‌ای تعیین شده است.

قره‌باغی با اشاره به اینکه مطالعات طرح ساماندهی میدان پیشاهنگی با اعتبار 4 میلیارد تومانی انجام می‌شود افزود: برای ایجاد پارکینگ‌های عمومی و اتمام پروژه‌هایی مانند پارکینگ آقاجانی بیگ  11میلیار تومان اعتبار پیش بینی شده است که امیدواریم با قرار دادن چنین اعتباری، سال آینده شاهد  افتتاح پارکینگ آقاجانی بیگ باشیم.

وی از تصویب 14 میلیارد تومان اعتبار  برای خرید اتوبوس‌های جدید در شهر  همدان خبر داد و اعلام کرد: برای تجهیز و به روز رسانی ایستگاه‌های آتش نشانی موجود در سطح شهر نیز 13 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و مالی شورای اسلامی همدان اظهار داشت: در بودجه سال 97 شهرداری همدان 3 میلیارد تومان اعتبار برای باز آفرینی محلات قدیمی، 700 میلیون تومان برای ترمیم تپه حاج عنایت و چند میلیارد تومان نیز برای تقویت مسیر گردشگری گنج‌نامه و دو بانده کردن آن، اصلاح مسیر گردشگری بلوار کولاب و ایجاد پارک‌ها و فضای سبز در مناطق شهر همدان به تصویب رسیده است.

وی درباره بودجه فرهنگی شهرداری همدان در سال 97 نیز بیان کرد: برای سازمان فرهنگی ورزشی همدان، سازمان‌ها و مناطق شهرداری نیز  16میلیارد تومان بودجه فرهنگی در نظر گرفته شده  است.

قره‌باغی درباره دلایل افزایش 35 درصدی بودجه و افزایش 15 درصدی عوارض شهرداری در سال 97  تصریح کرد: دلیل این موضوع توجه شورای اسلامی شهر همدان  به موضوع سرمایه گذاری  و جذب سرمایه گذار در سال آینده است به همین دلیل نیز موارد تشویقی بسیاری را برای این موضوع در نظر گرفته‌ایم.

 وی با اعلام اینکه بودجه شهرداری در سال 96 تا 73 درصد محقق شده است که انتظار داریم با توجه به تخفیفاتی که شهرداری اعلام کرده است میزان آن تا 85 درصد افزایش یابد گفت: با توجه به تلاش‌های شهردار کوشای همدان پیش‌بینی  می‌کنیم بودجه شهرداری همدان در سال آینده تا حد بالایی محقق شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان