اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

24. بهمن 1396 - 13:30   |   کد مطلب: 28598
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان خبر داد
راه‌اندازی واحد تولید منیزیم سال 97 در همدان
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با بیان اینکه استان همدان بهترین ذخایر را برای تولید منیزیم دارد، از راه‌اندازی واحد تولید منیزیم این استان در پایان سال 97 خبر داد.

به گزارش صبح الوند به نقل از ایسنا، حمیدرضا متین سه‌شنبه 24 بهمن در نخستین کنگره ملی مهندسی معدن ایران به میزبانی دانشگاه صنعتی همدان، با اشاره به اینکه تولید منیزیم از دولومیت توجیه بالایی داشته است، ادامه داد: قیمت این محصول 3.5 برابر شده که توجیه اقتصادی آن 100 درصد شده است و امیدواریم بتوانیم تا پایان سال 9 واحد تولید منیزیم در همدان راه‌اندازی کنیم.

وی با تأکید بر اینکه مجوز احداث واحد تولید منیزیم از دولومیت صادر شده است، تصریح کرد: 43 درصد از ذخایر دولومیت کشور در نهاوند قرار دارد که خلوص این ماده 19 تا 21 درصد است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با بیان اینکه در راستای جلوگیری از خام‌فروشی مواد معدنی اقداماتی صورت گرفته است، اظهار کرد: در دهه فجر امسال واحد فروسیلیس به بهره‌برداری رسید که البته 2 واحد آن آماده شده بود که یک واحد آن قرار است با حضور معاون اول رئیس‌جمهور افتتاح شود.

وی با اشاره به اینکه براساس بیانات رهبری خام‌فروشی ممنوع است، افزود: در استان همدان سیلییس به صورت مجاز و غیرمجاز که زیاد است، برداشت شده و کیلویی 30 تا 57 تومان به فروش می‌رسید اما با ایجاد شرکت فروسیلیس، سیلیس 30 تومانی، 6540 تومان فروخته می‌شود.

متین با بیان اینکه ذخایر معدنی استان همدان بالاست، خاطرنشان کرد: دانشگاه صنعتی همدان با برگزاری کنگره‌های مختلف در حوزه صنعت یخ و فاصله ایجاد شده در این بخش را شکسته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان از افتتاح کارخانه گندله‌سازی با حضور معاون اول رئیس‌جمهور خبر داد و تصریح کرد: واحد گندله‌سازی آماده افتتاح شده که قرار است با حضور معاون اول رئیس‌جمهور افتتاح شود که با فعال شدن این واحد چرخه فولاد استان تکمیل می‌شود.

استان همدان باید صنعتی شود

متین با بیان اینکه تولید منیزیم از دولومیت ارزش‌افزوده بالایی دارد، اظهار کرد: متأسفانه دولومیت در حال حاضر به جای شن و ماسه استفاده می‌شود که این خیلی بد است در حالیکه شرکت شستا در زمینه کربنات منیزیم ورود کرده که امیدواریم  با سرمایه‌گذاری 30 میلیارد تومانی ظرف مدت 2 سال آینده این پروژه را به اتمام برساند.

وی با تأکید بر اینکه استان همدان باید صنعتی شود، بیان کرد: البته قصد داریم صنایع پاک وارد استان شود که به کمک خدا و دولت روند را به سمت می‌بریم.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته در زمینه استفاده از انرژی‌های پاک در استان، گفت: در حال حاضر 60 مگاوات برق از طریق انرژی خورشیدی وارد شبکه شده و 200 مگاوات دیگر نیز قرارداد بسته شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با بیان اینکه ضخامت سنگ ما خیلی بالا بوده و پرت وجود دارد، یادآور شد: در سال‌های گذشته روش‌های نوین فناوری به ما فروخته نمی‌شد و سرمایه‌گذاری بالایی نیاز داشت به‌طوریکه ضخامت سنگ ما خیلی بالا بوده در صورتی‌که می‌توانیم از بلوک‌های سنگ برش‌های نازکی بزنیم.

به گزارش ایسنا؛ نخستین کنگره ملی مهندسی معدن ایران از امروز در دانشگاه صنعتی همدان آغاز به کار کرد و فردا پایان می‌یابد.

انتهای پیام

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان